Sjedite dugo? Zbog ovih stvari ćete to morati promijeniti - ovo vam se može desiti

0
Radiosarajevo.ba
Sjedite dugo? Zbog ovih stvari ćete to morati promijeniti - ovo vam se može desiti
Foto: Pixabay / Ilustracija

Savremeni način života mnoge veže za sjedilački način života, što je trend koji zabrinjava s obzirom na potrebu našeg tijela za kretanjem. Nedavna studija Univerziteta Kalifornija u San Diegu (UCSD) naglasila je tu zabrinutost.

U navedenoj studiji je, u razdoblju od deset godina, učestvovalo 5,856 žena u dobi od 63 do 99 godina, koje su nosile senzore aktivnosti. Rezultati su otkrili zadivljujući 57 posto veći rizik od smrti među ženama koje su sjedile više od 11 sati dnevno u poređenju s onima koje su dnevno sjedile u vremenu manjem od devet i po sati.

Nepodudarnost istraživanja

Suprotno vjerovanjima, vježba ne otklanja u potpunosti rizike od pretjeranog sjedenja. Čak i uz snažnu aktivnost, prijetnja od preuranjene smrti je postojala, kao što je navedeno u studiji UCSD-a i što je potkrijepljeno ranijim istraživanjima.

Sramotan prizor u sarajevskom naselju: Dan nakon Kurban bajrama ulicom teče krv

Sramotan prizor u sarajevskom naselju: Dan nakon Kurban bajrama ulicom teče krv

Međutim, druga studija iz Australije otkrila je da postizanje 9,000 do 10.500 koraka dnevno smanjuje ovaj rizik, bez obzira na dugotrajno sjedenje.

Naučnici otkrili: Koliko trebamo vježbati da 'poništimo' jedan dan sjedenja

Naučnici otkrili: Koliko trebamo vježbati da 'poništimo' jedan dan sjedenja

Nepodudarnosti između navedenih studija mogu proizaći iz različitih metodologija. Dok je studija UCSD-a pratila aktivnost kukova, australska studija pratila je pokrete, što je vjerojatno utjecalo na procjene sjedenja. Osim toga, nedostatak specijaliziranog softvera u australskoj studiji možda je netačno kategorisao stajanje kao sjedenje.

Smanjenje vremena sjedenja je imperativ

S obzirom na sve više dokaza, smanjenje vremena sjedenja je imperativ, ponavljajući smjernice WHO-a koje zagovaraju pauze i kretanje. Definisanje prekomjernog sjedenja ostaje diskutabilno; UCSD predlaže 11 sati, dok druga istraživanja tvrde sedam sati ili manje. Štaviše, dugotrajno sjedenje, duže od 30 minuta, može povisiti šećer u krvi i pritisak.

Novo istraživanje: Sjedenje kod kuće opasnije od sjedenja na poslu

Novo istraživanje: Sjedenje kod kuće opasnije od sjedenja na poslu

Ublažavanje produženog sjedenja podrazumijeva jednostavno prilagođavanje načina života. Stolovi za sjedenje i stajanje nude olakšanje uredskim radnicima, dok pauze tokom zadataka ili poziva potiču kretanje. Kod kuće, stajanje tijekom TV reklama ili kućanskih poslova prekida sjedeće obrasce. Nosivi uređaji (poput pametnih narukvica ili satova) također podsjećaju korisnike da se moraju povremeno kretati.

Za one s ograničenjima u kretanju, čak i mali pokreti nude prednosti. Studija iz 2020. godine otkrila je da su korisnici invalidskih kolica imali koristi od kratkih vježbi za ruke, smanjujući nivo šećera u krvi. Ključ leži u izbjegavanju dugotrajnog mirovanja, jer svaka aktivnost donosi zdravstvene prednosti, javlja Dnevnik.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije