Gdje griješite/ Nekoliko razloga zbog čega vam kilogrami ne spadaju iako ste na dijeti

03. 04. 2021. u 08:54:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 0

Ne postoji univerzalna dijeta kao ni skup pravila koja svim ljudima garantuje da će smršati, tvrdi doktorica Theresa Kinsella, američka nutricionistica i savjetnica za probleme poremećaja prehrane.

Ona ističe kako stroga i nametnuta pravila demotiviraju ljude više od uvođenja zdravih navika, pa oni brzo odustaju od dijete. Stoga objašnjava koji su najčešći mitovi o mršavljenju koji ga ujedno često i sabotiraju.

Sve popularnije dijete poput Atkinsonove, koje u potpunosti izbacuju ugljikohidrate ističući da se od njih deblja, nisu nimalo dobre, ističe Kinsella. Upravo je suprotno, prehrana koja ne sadrži ugljikohidrate je štetna za tijelo. Samo mozak na dan troši oko 130 grama ugljikohidrata koji su neophodni i za vježbanje. Naravno, birajte ih pametno odnosno ugljikohidrate poput cjelovitih žitarica i integralnih namirnica.

Dijeta takozvanog pračovjeka često se reklamira kao najbolja jer apelira da nam je ona u genima. Svodi se na prehranu pećinskih ljudi koji su jeli korijenje, voće, sjemenke, ribe, meso, školjke, jaja i povrće. Kinsella tvrdi da moderni ljudi gotovo da nemaju nikakve sličnosti s pećinskim čovjekom, a osim toga i probavni sistem se od tada jako promijenio.

Iako je najjednostavnije pravilo mršavljenja manje hrane i više kretanja, iz toga proizlazi da nije važno šta se jede, dok god se vodi računa o ukupnom kalorijskom unosu.

Nutricionisti savjetuju prehranu s manjim udjelom masti kao najboljim načinom gubitka težine, no danas mnogi propitkuju je li to ispravan i efikasan način. Kinsella dodaje da vitki ljudi mogu unositi i više kalorija od onih pretilih, no da ih brže troše zbog zdravih navika poput umjerenosti i redovnog doručka.

Gluten je posebna vrsta proteina kojeg ima u pšenici, ječmu, zobi i raži, no dokazano je kako on uzrokuje probavne probleme samo kod onih s celijakijom. Ostali ljudi ne bi ga trebali izbjegavati, jer ne postoje nikakvi dokazi da je za njih takva prehrana zdrava ili da će pak potaknuti mršavljenje.

Pravilo da večeru treba izbjegavati ne važi uvijek, smatra ova doktorica. Objašnjava kako nemaju svi ljudi isti ritam spavanja, pa je za onog ko odlazi na spavanje u 21 sat večera u 19 sati prekasna, no nije i za onog koji na spavanje ide u 23 sata.

Također, vrlo je bitan odabir namirnica za večeru. Salata, krto meso ili tuna vas sigurno neće udebljati ako ih i večerate poslije 19 sati, poručuje ona.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA