Konzumirate chia sjemenke? Postoje neugodne nuspojave koje ona može izazvati

0
Radiosarajevo.ba
Konzumirate chia sjemenke? Postoje neugodne nuspojave koje ona može izazvati
Foto: Pexels / Chia

Chia sjemenke često se nazivaju superhranom jer su depo hranjivih sastojaka uz minimalne kalorije. Iako bi u njima trebalo često uživati, postoji jedna glavna nuspojava koju biste trebali znati prije nego što ujutro u zdjelu zobenih pahuljica dodate nekoliko kašika sjemenki.

Ako se jedu previše i prečesto, chia sjemenke mogu uzrokovati razne probavne smetnje, prvenstveno nadutost. Postoji nekoliko razloga zašto se to može dogoditi. Za početak, chia sjemenke sadrže vrlo puno vlakana, oko 10 grama po porciji od 2 kašike.

Prema Upravi za hranu i lijekove (FDA), svakodnevni preporučeni unos vlakana je 28 grama za prehranu od 2.000 kalorija. Koliko god bilo primamljivo konzumirati 36% dnevnih potreba za vlaknima samo na chia sjemenkama, konzumiranje te količine odjednom možda i nije najbolji izbor.

Poznati meteorolog najavljuje - poslije toplog februara, evo šta nas čeka na proljeće

Poznati meteorolog najavljuje - poslije toplog februara, evo šta nas čeka na proljeće

Uzrok nadutosti

To je uglavnom uzrokovano konzumiranjem hrane s malo vlakana.

Izbor za doručak Danijele Dvornik iznenadio mnoge, a što je najbitnije drži vas sitim cijeli dan

Izbor za doručak Danijele Dvornik iznenadio mnoge, a što je najbitnije drži vas sitim cijeli dan

Da to stavimo u kontekst. Jedući jednu porciju chia sjemenki unijeli biste preko 60% prosječnog unosa vlakana odjednom. Iako su vlakna nevjerojatno korisna za vaše zdravlje, i iako biste trebali nastojati da postignete preporučeni dnevni unos, konzumiranje toliko vlakana u jednom obroku kada vaše tijelo nije naviklo obrađivati ​​toliko vlakana može biti problem za neke procese u organizmu.

Mogli biste biti naduti zbog netopivih vlakana koja čine 50% prehrambene građe chia sjemenki. Ova vrsta vlakana zadržava količinu vode nekoliko puta veću od svoje težine, što pomaže kod redovite stolice. Uz to, Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry Review napominje da netopiva vlakna u chia sjemenkama produžavaju gastrointestinalno tranzitno vrijeme, odnosno varenje hrane.

Dobra vijest je da vam ovo pomaže da duže ostanete siti. Loša vijest je da neki ljudi mogu osjetiti nadutost dok tijelo radi na propuštanju vlakana kroz probavni trakt.

Chia
Foto: Pexels: Chia

Neugoda će s vremenom prestati

Iako neki ljudi mogu osjetiti nadutost prilikom konzumiranja chia sjemenki, nakon što se vaše tijelo prilagodi prehrani s višim, odgovarajućim razinama vlakana, moći ćete osjetiti sve blagodati ove namirnice.

Utvrđeno je da vlakna u chia sjemenkama pomažu da duže ostanete siti, da se riješite masnoća na trbuhu, mogu regulirati razinu šećera u krvi i mogu smanjiti apsorpciju LDL-a (štetnog holesterola) u vaš krvotok.

Jedan od načina da iskoristite blagodati chia sjemenki, a da se ne morate suočiti s bilo kakvim gastrointestinalnim poremećajima, jest namočiti chia sjemenke u vodi prije nego što ih pojedete. Tako će se proširiti u zdjeli, a ne u trbuhu, piše Večernji.

Chia
Foto: Pexels: Chia

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije