Novi trik za razbuđivanje nakon besane noći: Potrebno je da uradite samo jednu stvar

1
Radiosarajevo.ba
Novi trik za razbuđivanje nakon besane noći: Potrebno je da uradite samo jednu stvar
Foto: Wikipedia / Ilustracija

Prema nedavnom istraživanju Univerziteta u Portsmouthu, malo vježbanja moglo bi biti učinkovitije za borbu protiv pospanosti od pribjegavanja drijemežu, nakon besane noći.

Novo istraživanje zadire u raskrižje tjelovježbe, nedostatka sna i kognitivnih funkcija, otkrivajući intrigantne veze čak i u uslovima niskog nivoa kisika u krvi.

Novi čimbenik u poboljšanju kognitivnih performansi nakon lošeg sna

Provodeći dva eksperimenta s po 12 učesnika, istraživanje je procijenilo kognitivne performanse nakon tri noći djelomičnog lišavanja sna i jedne noći potpunog lišavanja sna, u uslovima hipoksije (smanjene razine kisika u krvi). Iznenađujuće, 20 minuta vježbanja na sobnom biciklu povećalo je funkciju mozga u svim uslovima, dovodeći u pitanje pretpostavku da je povećana opskrba kisikom jedini pokretač kognitivnog poboljšanja.

Bosna i Hercegovina u kontekstu energetskog siromaštva

Bosna i Hercegovina u kontekstu energetskog siromaštva

Fiziolog Joe Costello naglašava jedinstvenost novog istraživanja. Ovo je prvo istraživanje koje sugerira da vježba također poboljšava kognitivne performanse nakon potpunog i djelomičnog lišavanja sna, te u kombinaciji s hipoksijom, pojašnjava.

Ne odgađajte alarm, nego odmah ustanite, a evo zašto

Ne odgađajte alarm, nego odmah ustanite, a evo zašto

Dok je veza između vježbanja i kognitivnih dobrobiti uspostavljena, novo istraživanje uvodi vrijedne nijanse. Nagovještava da čimbenici izvan opskrbe kisikom, kao što su hormoni koji reguliraju mozak, povećano uzbuđenje ili motivacija, mogu doprinijeti uočenim kognitivnim poboljšanjima.

Kretanje kao lijek za tijelo i mozak

Fiziolog Thomas Williams ističe širi kontekst, napominjući da se nedostatak sna često događa zajedno s drugim stresorima, poput promjena nadmorske visine tokom putovanja.

Otprilike 43 posto ljudi ne spava preporučenih 7-9 sati noću, što predstavlja rizik za mentalno i fizičko zdravlje. Nalazi istraživanja naglašavaju mogućnost brzih resetiranja za suzbijanje ovih negativnih učinaka, naglašavajući mantru da je kretanje lijek za tijelo i mozak.

Kiropraktičar upozorava zašto nikada ne biste trebali spavati na stomaku

Kiropraktičar upozorava zašto nikada ne biste trebali spavati na stomaku

Iako su potrebna daljnja istraživanja, navedena studija koja je objavljena u časopisu Physiology & Behavior, dodaje dragocjene uvide u zamršeni odnos između vježbanja, sna i kognitivnih sposobnosti, priznajući višestruke stresore s kojima se pojedinci često suočavaju istovremeno, piše Sciencealert.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije