Nova otkrića / Ishrana u velikoj mjeri može utjecati na zdravlje pluća

15. 07. 2020. u 09:01:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 10

Otkako COVID-19 diljem svijeta izaziva nevolje, bolesti i smrt, možda se pitate koliko su vam zapravo zdrava pluća.

Nekoliko je životnih faktora koji mogu utjecati na zdravlje pluća - ako pušite, naprimjer, imate veći rizik od nastanka hronične opstruktivne plućne bolesti (KOPB) i raka pluća. Okoliš i kvalitet zraka također mogu utjecati na zdravlje pluća.

Poboljšana kvaliteta zraka, prestanak pušenja i redovne vježbe mogu doprinijeti zdravijim plućima, ali jeste li znali da ono što jedete također može poboljšati vaše respiratorno zdravlje?

Znamo da hrana može utjecati na naše opće zdravlje, ali mnogi ljudi su bili iznenađeni kada su saznali da hrana koju jedu može utjecati na njihovo disanje. Prema riječima stručnjaka, pravi spoj hranjivih sastojaka može značajno poboljšati disanje, posebno ako bolujete od hronične opstruktivne plućne bolesti, piše Health 24.

Naime, hrana koju konzumiramo pretvara se u energiju kroz proces koji se naziva metabolizam. I kisik i hrana su sirovine metabolizma - koji se zatim pretvaraju u energiju i ugljendioksid - otpadni proizvod koji izdišemo.

Neke namirnice metaboliziraju više ugljičnog dioksida za količinu iskorištenog kisika. Tu imamo, naprimjer, ugljikohidrate. Zbog toga neki ljudi koji imaju hroničnu opstruktivnu plućnu bolest ili druga stanja pluća mogu imati koristi od hrane s nižom koncentracijom ugljikohidrata.

Ishrana bogata antioksidansima doprinijet će neutralizaciji slobodnih radikala koji mogu oštetiti ćelije pluća, što u konačnici dovodi do lošeg zdravlja pluća ili čak raka. Neki stručnjaci vjeruju da vitamini A, C i E (koji se ponekad nazivaju i ACE antioksidansima) mogu posebno pomoći u borbi protiv oksidativnog stresa u plućima, pogotovo kod onih koji su ranije pušili.

Međutim, stanje svake osobe je jedinstveno, a dijetetičar koji je specijaliziran za zdravlje pluća trebao bi vas moći posavjetovati šta tačno trebate uključiti u vašu prehranu.

Kako god bilo, usredotočite se na zdravu uravnoteženu prehranu koja se sastoji od voća i povrća bogatog vitaminima C, E, A i beta-karotenom. Uključite crveno, žuto, narandžasto, ljubičasto i zeleno povrće kako biste osigurali širok izbor antioksidanasa, a hrana bogata omega-3 masnim kiselinama, poput masne ribe, također može biti od koristi. Uključite i namirnice koje djeluju protuupalno kao što su bijeli luk, đumbir i kurkuma, a nikako ne smije zaboraviti konzumiranje najmanje dva litra vode svakog dana.

NEMA KOMENTARA