Do 2025. dostava robe s interneta očekuje se za 10 minuta

Radiosarajevo.ba
Do 2025. dostava robe s interneta očekuje se za 10 minuta
Foto:Pixabay / Ilustracija
Do 2025. godine očekuje se izuzetno brza dostava u samo deset minuta, što će uveliko promijeniti način na koji kupujemo.

U proteklih 20 godina ponašanje kupaca uveliko se promijenilo. Sve se više okreću kupovini na internetu, traže preporuke i savjete prijatelja na društvenim mrežama, a spremni su i otići u trgovinu i isprobati neki proizvod te ga ipak kupiti na internetu.

Internetska kupovina robe široke potrošnje raste dvoznamenkastnim stopama što je prisilio tradicionalne trgovine na reformiranje i dovelo do spajanja u višekanalni sistem u sklopu kojeg potrošači s pametnim telefonima kao svojim kompasom očekuju obaviti kupovinu bilo gdje, bilo kada i na bilo koji način, piše Zimo.dnevnikhr. com.

Tetra Pak je predstavio svoj izvještaj Index 2018., prema kojem će u ne tako dalekoj budućnosti tehnologija pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima povesti internetsku, ali i klasičnu kupovinu robe široke potrošnje u uzbudljive nove smjerove.

Tako ćemo u budućnosti vidjeti četiri ključna trenda koji će oblikovati rast internetske kupovine.

Pogodnost - Potrošači su u stisci s vremenom te traže nove načine kako siebi olakšati život, što predstavlja glavni pokretač porasta korištenja internetske kupovine. Ključne pogodnosti obuhvaćaju jednostavno popunjavanje zaliha proizvoda, pregled stanja i prikladnu ambalažu.

Održivost - Pritisak na plastiku i osviještenost o kružnoj ekonomiji nastavit će rasti, a recikliranje će postati još važnije. Potrošači žele znati rade li robne marke „ispravnu stvar“.

Personalizacija i jedinstvenost - Prilagođavanje proizvoda i personalizacija procesa kupovine činit će važnu razliku u budućnosti. Ovo ubrzava trend izravnog pristupa potrošačima te se predviđa kako će do 2025. godine čak 80 posto tvrtki za pakiranje proizvoda namijenjenih krajnjim potrošačima prijeći na ovaj model.

Tehnologija i izvedba - Do 2025. godine očekuje se izuzetno brza dostava u samo deset minuta, mijenjajući ponašanje potrošača u smjeru češće kupovine u manjim količinama, što rezultira većom kompleksnosti logistike. Mnoštvo tehnologija, posebice radiofrekventna identifikacija (RFID) i robotika, nastavit će s transformacijom lanaca opskrbe, podižući učinkovitost i transparentnost.

Tehnologije pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima omogućavaju da se svakom pakiranju proizvoda dodijeli jedinstveni identifikator. Ovi kodovi otvaraju razne mogućnosti, a mogu se očitati bilo uređajima za očitavanje podataka ili običnim pametnim telefonom te se na taj način povezuju na veliku količinu informacija.

Korištenje pametnih pakiranja stvorit će interaktivni kanal s potrošačem i omogućiti proizvođačima razgovor u stvarnom vremenu, dijeleći detalje o izvoru sirovina, informacije o nutritivnim vrijednostima, kao i igre, promocije i ekološke informacije.

Istodobno, s iskustvima stečenim putem ovih digitalnih kodova, robne marke mogu stalno unaprijeđivati doživljaj kupovine te ga učiniti još personaliziranijim.

Internetski trgovci već sad traže jedinstvene identifikatore kompatibilne s robotskom tehnologijom korištenom u skladištima i distribuciji, budući da se na to gleda kao na ključ uspjeha u internetskoj trgovini. Podaci i potpuna sljedivost pomaže im usmjeravati kompleknsu logistiku i unaprijediti učinkovitost, pomičući se prema ispunjenju naloga u stvarnom vremenu.



Rast on-line kupovine robe široke potrošnje predstavlja izvrsnu priliku za robne marke hrane i pića, a pakiranje igra ključnu ulogu u pružanju potpore njihovom uspjehu. Pametno pakiranje pomaže u poticanju veće transparentnosti i učinkovitosti duž cjelokupnog lanca opskrbe omogućujući izravan i interaktivan odnos s potrošačem.

"Vjerujemo da ova brzo razvijajuća tehnologija, koju testiramo od 2016. godine i sad pokrećemo u Europi, može pomoći našim korisnicima da istraže nove pristupe i da potaknu rast u nadolazećim godinama," rekao je Alexandre Carvalho, globalni direktor marketinških usluga u tvrtki Tetra Pak.

Izvještaj Tetra Pak Index 2018. temeljen je na istraživanju potrošača provedenom u Kini, Ujedinjenom Kraljevstvu, Kini, Saudijskoj Arabiji i Koreji, studiji globalne segemetacije tržišta, kao i intervjuima provedenim s internetskim trgovcima u SAD-u, Europi i Kini.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije