NASA procijenila vrijednost dobro poznatog asteroida: Riječ je o 200 kvadriliona KM

Foto: NASA / Asteroid / Ilustracija

NASA je detaljno opisala od čega se sastoji asteroid 17 Psyche i zašto je njegova vrijednost procijenjena na nevjerovatnih 100.000 kvadriliona dolara (oko 200.000 kvadriliona KM).

NASA je uspješno lansirala svemirsku letjelicu iz svog Svemirskog centra Kennedy na Floridi 13. oktobra 2023. godine, koja će započeti putovanje od 2,5 milijardi milja i ostvariti kontakt s udaljenim asteroidom 16 Psyche. Ovaj asteroid je zapravo otkrio italijanski astronom Annibale de Gasparis prije 172 godine.

Njegovo ime sadrži broj "16" jer je to bio 16. asteroid koji je otkriven, a naziv "Psyche" dolazi od božice duše u staroj grčkoj mitologiji.

Sutra tužna kolona sanitetskih vozila u čast Aldina Subašića

Međutim, ono što nisu znali tada – a NASA sada zna – je ogromna vrijednost asteroida 16 Psyche, koja se procjenjuje na oko nevjerovatnih 10 kvadriliona dolara (oko 20 kvadriliona KM). Ali zašto se očekuje da će biti toliko vrijedan?

NASA-ina web stranica objašnjava da asteroid ima "iregularan, oblik krompira" i da bi, ako ga prerežete "horizontalno na ekvatoru", mjerio zapanjujućih "173 milje (280 kilometara) u najširem dijelu i 144 milje (232 kilometra) dužine".

Astrofizičar iznio uznemirujuće mogućnosti ako asteroid udari u Zemlju: "Zaronit će u Tihi okean"

"Njegova površina iznosi 64 hiljade kvadratnih milja (165.800 kvadratnih kilometara)", dodaje se. Razumijemo, ogroman je i to je sve vrlo dobro, ali ono što je zaista važno je od čega se sastoji." NASA otkriva: "Do nedavno je naučni konsenzus bio da se asteroid Psyche većinom sastoji od metala.

"Noviji podaci sugeriraju da asteroid možda predstavlja mješavinu metala i silikata, istog materijala koji se nalazi u staklu i pijesku."

"Najbolja analiza ukazuje na to da je Psyche vjerovatno sastavljen od mješavine stijene i metala, pri čemu metal čini od 30 do 60 posto njegove zapremine.

Zemlja krajem septembra dobija "mini-mjesec": NASA ga okarakterisala kao "opasan objekat"

"Sastav asteroida je određen radarskim posmatranjima i mjerenjima termalne inercije asteroida (kako brzo objekat dobija ili ponovo isijava toplotu)."

Naučnica iz Los Alamos National Laboratory, Wendy Caldwell, predvidjela je za Space.com da se asteroid većinom sastoji od nikla i bakra.

Međutim, iako je NASA napravila 3D model asteroida, niko ne može biti 100 posto siguran od čega se tačno sastoji dok ne dođu blizu. U svakom slučaju, bilo koji metal u tako velikim količinama predviđa se da bi mogao biti vrijedan stotine hiljada kvadriliona, piše Unilad.

NASA-ina letjelica očekuje se da će stići do 16 Psyche i prikupiti naučne podatke s asteroida od augusta 2029. do novembra 2031. godine – tako da ćemo jednostavno morati da čekamo i vidimo."