Asteroid će danas ući u našu atmosferu: Evo kakva su predviđanja naučnika

Asteroid će danas ući u našu atmosferu: Evo kakva su predviđanja naučnika
Foto: X.com / Asteroid neće nanijeti štetu Zemlji

Novootkriveni asteroid bi u srijedu, 2. septembra, trebao udariti u Zemlju kada uđe u atmosferu iznad Filipina .

Asteroid će dostići brzinu od 62.764 km na sat kada proleti nebom u 12:45 popodne po istočnom vremenu, što je 06:45 u četvrtak ujutro, 5. septembra po centralno-europskom vremenu.

Međutim, predviđa se da će relativno mali asteroid od tri stope izgorjeti u atmosferi, a ono što je ostalo će se srušiti u more, piše Daily Mail

Svečano otvoren most Hercegovina: Veliki infrastrukturni korak za Bosnu i Hercegovinu

Zbog svoje ogromne brzine, očekuje se da će asteroid zasjati, prsnuti u sjajnu vatrenu kuglu koju ljudi na Filipinima mogu vidjeti u 12:46 sati po lokalnom vremenu.

Asteroid, nazvan CAQTDL2, ima prečnik od tri stope i očekuje se da će sijati kao mjesec kada uđe u Zemljinu atmosferu

Asteroid primjećen je osam sati prije nego što je trebalo da udari u Zemlju, što je deveti put da je objekat otkriven pre nego što je ušao u atmosferu.

Catalina Sky Survey, projekat koji prati objekte blizu Zemlje, koji finansira NASA, uočio je CAQTDL2 rano u srijedu. Otkriven je osam sati prije nego što bi trebao udariti u Zemlju, što je tek deveti put da su naučnici precizno prijavili asteroid prije nego što je udario. Jacqueline Fazekas iz Catalina Sky Survey u Arizoni otkrila je asteroid i objavila fotografije dok se približavao atmosferi.

Alan Fitzsimmons sa Queen's University Belfast u Irskoj rekao je za New Scientist da brzina kojom će asteroid udariti u Zemlju nije neobična.

"Ne dajte se zavarati holivudskim filmovima u kojima možete vidjeti kako stvar ide nebom i imate vremena da istrčite iz kuće, uzmete mačku, uskočite u auto i odvezete se negdje. Nemate vremena za to", rekao je.

Naučnici su uvjerili da mala veličina asteroida znači da neće napraviti nikakvu štetu kada udari o tlo i da nema potrebe da ljudi evakuiraju područje.

Evropska svemirska agencija (ESA) potvrdila je da će asteroid udariti u blizini ostrva Luson u postu na X, dodajući da je "objekat bezopasan, ali ljudi u tom području mogu vidjeti spektakularnu vatrenu loptu!"

Prema studiji iz 2017., samo asteroidi koji se protežu najmanje skoro 60 stopa u prečniku su potencijalno smrtonosni ako idu prema Zemlji .

Rano viđenje nadolazećeg asteroida je jedinstveno po tome što je vrlo malo njih primijećeno prije nego što je ušao u Zemljinu atmosferu, ali stručnjaci su izvijestili da bi to mogao biti znak stvari koje dolaze.

"Zaista pozitivan aspekt ovoga je da su teleskopi za istraživanje sada dovoljno dobri da uoče ove stvari koje dolaze i da nas malo upozore", rekao je Fitzsimmons za New Scientist.

Ovo ukazuje da bi naučnici imali dovoljno vremena da upozore ljude da napuste ovu oblast, ako bi veliko svemirsko tijelo udarilo u planetu i predstavljalo prijetnju ljudima.

"Ovo je zapravo zaista lijepa demonstracija da trenutni sistemi istraživanja rade vrlo dobar posao", nastavio je Fitzsimmons.

ESA je u svom postu dodala da je "ovo otkrivanje zapravo odlična vijest! Ovo je... znak naših poboljšanja planetarnih odbrambenih sposobnosti."