Savjeti / Magla svuda oko nas: Kako pravilno voziti kroz bijeli zid na cesti

25. 10. 2020. u 09:38:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 16

Dolazi iznenada, što je čini opasnom za vozače: Uvjeti ograničene vidljivosti izazvani gustom maglom predstavljaju jednu od najopasnijih situacija u saobraćaju.

Vozači prave grešku u situaciji kad gusta magla dramatično smanjuje vidljivost: Nastave voziti brzo, drže prekratko odstojanje, vjerujući da će im pomoći tehnika. Kakva zabluda!

Stručna istraživanja pokazala su kako mnogi vozači zapravo i nemaju osjećaj koliko brzo jure kroz maglu. Čini im se kako je njihova brzina usklađena s uvjetima na cesti, a kada se uvjere u suprotno – kasno je za adekvatnu reakciju.

Stražnja svjetla za maglu pri gustoj magli mogla bi biti sigurnosni "plus". Nažalost, često su dodatni razlog za ljutnju jer ih brojni vozači uključuju najmanjim povodom. To je bezobzirno prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Ko po kiši mora voziti iza automobila s upaljenom zadnjom maglenkom poslije nekoliko kilometara sve vidi u crvenoj boji.

adac_magla_03.jpg - undefined

Foto: DVR/Radiosarajevo.ba

Naime, stražnje maglenke sijaju 40 puta svjetlije od normalnog zadnjeg svjetla. Oči se zbog zasljepljivanja brzo umore. Upravo pri tami, mokroj cesti, a često i zbog nedovoljnog osvjetljenja iz vlastitog automobila vožnja predstavlja značajan sigurnosni rizik.

U mnogim zemljama upotreba stražnjih svjetala za maglu jasno je regulirana: Smiju se upotrebljavati samo izvan naseljenih mjesta i ako vidljivost zbog magle iznosi manje od 50 metara. To znači da onaj ko upali maglenke nikako ne smije voziti brže od 50 km/h.

adac_magla_02.jpg - undefined

Infografika: ADAC/Radiosarajevo.ba

Ako vidljivost nije ograničena, stražnja svjetla za maglu su apsolutno nepotrebna. Opet, ako je magla stvarno toliko gusta da je vidljivost manja od 50 metara, brzina viša od 50 km/h je prekršaj.

Drugim riječima, po magli trebate voziti brzinom (u km/h) koja je jednaka vidljivosti (u metrima).

Prije nego uključite stražnja svjetla za maglu, morali biste utvrditi da je vidljivost manja od 50 metara.

To ćete najlakše utvrditi pomoću tzv. krajputaša. Razmak među njima skoro po pravilu je 50 metara. Ako od jednog "krajputaša" ne možete uočiti sljedeći, znači da je magla još gušća, pa morate još usporiti.

adac_magla_04.jpg - undefined

Foto: DVR/Radiosarajevo.ba

Većina modernih automobila nemaju samo zadnja svjetla za maglu, već su opremljena i prednjim maglenkama. Oni su korisni jer šire svjetlost ravno preko ulice. Ali kako ih pravilno koristiti?

Uvijek možete uključiti svjetla za maglu kada magla, snijeg ili kiša značajno smanje vidljivost. Čim se poboljša vidljivost, svjetla za maglu se moraju ponovo isključiti.

I tokom vožnje u koloni mora se obavezno paziti na odstojanje. Ko se iz vlastite komocije prilikom vožnje suviše približi vozilu ispred sebe, neće praktično više imati šanse izbjeći udar ako vozač ispred iznenada zakoči ili naiđe na kakvu prepreku na cesti.

Posebno su opasni takozvani zidovi od magle na koje se naiđe sasvim neočekivano. Zbog njih se uz potoke i rijeke, pored jezera, kroz široke ravnice, doline i šumska područja mora voziti oprezno, naročito u kasnu jesen. Tu se uvijek može računati na maglu.

adac_magla_03.jpg - undefined

Foto: DVR/Radiosarajevo.ba

Vožnja po magli je naporna i zahtijeva veliku koncentraciju. Zato ne slušajte glasnu muziku i ne razgovarajte previše sa saputnicima. Opća pravila u ovakvim slučajevima su: Generalno se treba orijentirati prema desnoj strani vozne trake, a nikako ka crti po sredini ili po drugim automobilima.

Ko osjeti da je umoran ili da ga zbog napornog gledanja svrbe i peku oči, obavezno treba napraviti pauzu na prvom odmorištu.

Pažnja: Po gustoj magli pažljivo vozite i na parkiralištu. Pješake ćete uvijek uočiti tek u posljednji čas. Za vrijeme pauze obrišite barem čistom salvetom retrovizore i farove jer film koji se napravi od magle i prljavog zraka upola smanji snagu izvora svjetlosti.

I tokom same vožnje treba povremeno uključiti brisače i saprati prednje vozačevo staklo, naravno, pazeći da se to čini dok postoji sigurnosno odstojanje. Tek dok brisači rade, može se prepoznati koliki sloj prljavštine može biti očišćen što može donijeti vrijedne metre vidnog polja. Naravno, stakla treba čistiti i iznutra jer se tako poboljšava vidljivost.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA