Jan Kopecký / Savjeti svjetskog prvaka u reliju: Kako pravilno i sigurno voziti zimi

01. 01. 2020. u 18:12:00 J. M.

Shares: 3

Bilo da je cesta mokra ili prekrivena snijegom: Vožnja u zimskim mjesecima zahtijeva posebnu pažnju. Na temperaturama oko smrzavanja postaje opasno jer se stanje puta može brzo promijeniti. 

Češki rally vozač Jan Kopecký, član Škode, WRC-2 svjetski prvak 2018. godine, dao je vrijedne savjete koji su objavljeni na Škodinom webu.

Gospodine Kopecký, kao vozač relija navikli ste da vozite u teškim uslovima, na stazama na kojima ima vlage, snijega i leda. U normalnom cestovnom prometu vozači se suočavaju s takvim uvjetima, naročito u jesen i zimi. Kako se možete pripremiti?

Kopecký: Najvažniji savjet koji svaki vozač treba uzeti u obzir u svakom trenutku, ne samo u jesen i zimu: Morate biti usredotočeni na vožnju, voziti brzinom koja odgovara uslovima i održavati dovoljan sigurnosni razmak. Vozači svakako trebaju provjeriti vremensku prognozu prije polaska i ako je potrebno, planirati više vremena za putovanje. Ako krenete ranije, spriječavate stres, posebno na putu do posla. Prije nego što započnete vožnju, automobil morate potpuno očistiti od leda i snijega, ne samo staklene površine nego i krov te poklopce motora i prtljažnika. Samo oni koji imaju dobar pogled mogu blagovremeno reagirati. Način vožnje mora uvijek biti prilagođen uvjetima na cesti. Svaki vozač trebao bi pripremiti svoje vozilo za zimsko putovanje. Zimske gume s dovoljnom dubinom gazećeg sloja od najmanje četiri milimetra su obavezne.

Jan Kopecky - undefined

Jan Kopecky (Foto:Škoda)

Kako znati ujutro da li je cestovna podloga glatka ili klizava?

Kopecký: Tamnije mrlje na cesti znak su klizavog puta na niskim temperaturama. Tamo gdje se pojavi "svjetlucanje", svakako treba skinuti nogu s gasa. Naročito je opasna vožnja po snijegu, cesta je klizava, a sol kojom se posipa čini snijeg kašastim i povećava rizik od proklizavanja. Brzinu  treba smanjiti i kada je snijeg čvrst, jer bi se ispod sniježne podloge mogao zalediti asfalt što vozač ne primijeti odmah. Zbog toga je nužno voziti reduciranom brzinom i obratiti pažnju na razmak prema vozilu naprijed. Konkretno: U takvim situacijama uvijek trebate održavati razmak od tri sekunde prema vozilima ispred.

Koji je najbolji način ponašanja kada se naiđe na glatku cestovnu podlogu?

Kopecký: Najvažnije pravilo: Budi miran i ne reagiraj naglo. U principu, vozač bi na snijegu ili ledu trebao dvostruko smanjiti brzinu. Razlog: Kočioni put u ovim vremenskim uvjetima produžava se 3-4 puta. Da automobil ne bi proklizao i postao nekontroliran, treba izbjegavati oštro kočenje i nagle poteze upravljačem. Vjerujte, kada nisam na stazi - ili izbjegavam privatno voziti klizavim putevima ili vozim kao da imam sirova jaja u prtljažniku. Kod vozila s manuelnim mjenjačem, ako vozilo postane nekontrolirano, pritisnuti kvačilo kako bi točkovi uzdužno preusmjeravali snagu. Nastavi li se klizanje u krivini, dovoljno je malo vratiti upravljač kako bi se vratilo na pravi put.

Jan Kopecky - undefined

Jan Kopecky (Foto: Škoda)

Ne samo prilagođeni stil vožnje, već i prava oprema može spriječiti probleme u zimskim uslovima na putu. Šta bi vozači trebali imati u automobilu zimi?

Kopecký: U svom automobilu definitivno biste trebali imati strugač za led i metlu za čišćenje snijega. Ponekad može biti od pomoći i sprej za odmrzavanje. Lanci za snijeg obavezni su tokom vožnje u planine, ali njihovo stavljanje treba prethodno uvježbati. U spremniku za vodu također bi trebalo biti dovoljno tekućine za pranje vjetrobranskog stakla i antifriza. Kod starijih automobilskih akumulatora provjera baterije preporučuje se i prije početka zime.

Što možete učiniti da bi se spriječilo proklizavanje točkova na skliskim cestama?

Kopecký: Kada vozite moderne automobile poput Škode, kontrola proklizavanja obično pomaže u takvim slučajevima. U vozilima s ručnim mjenjačem možete startovat drugim stepenom prijenosa, naravno uz malo igre s papučicom kvačila i gasa kako biste izbjegli gašenje motora.

Tagovi: Škoda zima vožnja

NEMA KOMENTARA