Od petka obavezna zimska oprema: Zašto su zimske gume nezamjenjive i koje su najbolje
Od petka 15. novembra ove godine do 15. aprila 2020., bez obzira na vremenske uvjete, sva motorna vozila moraju imati odgovarajuću zimsku opremu.
Iako je zakonodavac ostavio mogućnost da se pod zimskom opremom podrazumijevaju i gume s ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja iznosi minimum 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjeta, ipak su zimski pneumatici ključni faktor sigurne vožnje na niskim temperaturama.
Od petka važna promjena za sve vozače: Neposlušnim kazne od 40 do 500 KM
Dobrim i savjesnim vozačima nije potrebno objašnjavati prednosti pneumatika s pahuljicom i/ili starom oznakom M+S. Zimske gume nisu luksuz nego potreba, i to ne samo za ceste prekrivene snijegom i ledom nego u svim vremenskim uvjetima od sredine novembra do narednog proljeća.
Zašto zimske gume
Istina je da se zakon može poštovati i korištenjem ljetnih guma s dubinom gazećeg sloja od najmanje 4 mm u "suhim" uvjetima, ali takvi (ljetni) pneumatici na temperaturama ispod 7 stepeni gube prianjanje jer su svojom tehnologijom i mješavinom prilagođeni ljetnim prilikama.
Zimske vremenske prilike prilično su nestabilne: Snažni pljuskovi u kombinaciji s niskim temperaturama mogu učiniti da ceste postanu klizave ili zaleđene prije nego što se očekuje. Također, neočekivani snijeg može uzrokovati nestabilne uvjete za vožnju: Na prvi pogled suha cesta u trenu postaje zaleđena i klizava.
Foto: DVR/Radiosarajevo.ba
Čak i da asfalt ostane suh, treba voditi računa da se pri nižim temperaturama ljetne gume brže troše od zimskih (kao što se mekana smjesa profila zimskih guma općenito brže se troši pri visokim ljetnim temperaturama).
Drugim riječima: Promjena guma u pravom trenutku ne samo da poboljšava vozne karakteristike nego povećava kilometražu i životni vijek pneumatika.
A kad je riječ o životnom vijeku zimskih guma, s godinama gube performanse, u prvom redu "vučnu silu", nešto manje kočione sposobnosti zbog dubine gaznog sloja.
Foto: DVR/Radiosarajevo.ba
Moderne zimske gume ispunjavaju najviše brzinske indekse, omogućavaju udobnu i tihu vožnju, uz prihvatljivu potrošnju goriva pa nema razloga za bilo kakve primjedbe na dinamiku i komfor. Naravno, ova konstatacija važi za provjerene proizvode, pri čemu se kvalitet svakog tipa zimske gume može jednostavno provjeriti analizom testova specijaliziranih automobilski klubova.
A koje su najbolje zimske gume za točkove kompaktnih automobila pokazao je nedavno objavljeni test automobilskih klubova ADAC, ÖAMTC i TCS.
Dimenzija 185/65 R15 T za male automobile
Test najprodavanije dimenzija zimskih guma za male automobile 185/65 R15 T (brzinski indeks - 190 km/h) donio je ispitivanje 16 modela pneumatika. Gume ove dimenzije montiraju se na automobile B-segmenta (Renault Clio, VW Polo, Hyundai i20, Citroen C3, Kia Rio, Dacia Sandero…) i neke starije modele C-segmente.
Dijagram: ÖAMTC/Radiosarajevo.ba
Na testu, tri gume su "veoma preporučljive", 10 ih je "preporučljivo", jedna "uslovno preporučljiva", a dvije "nisu preporučljive". Glavni uzrok devalvacije ocjene obično su nedostaci na mokroj cesti i snijegu, no Continental i Hankook izgubili su poene na ledu, a Sava na suhoj cesti.
Pobjednici testa su "veoma preporučljivi"
Zimske gume Dunlop Winter Response 2, Kleber Krisalp HP 3 i Pirelli Cinturato Winter zauzimaju prva tri mjesta - s naglascima na različitim vrlinama. Prednosti Dunlopa uglavnom su na mokroj cesti, snijegu i niskoj potrošnji goriva. Kleber ubjeđuje na suhoj cesti i malim habanjem gume, dok je Pirelli najbolji na mokrom.
Gume koje su "preporučljive" i uglavnom zadovoljavaju
Ukupno deset modela je dobilo devalviranu ocjenu zbog malih i jasnih slabosti. Continental WinterContact TS860 i Hankook Winter i*cept RS2 propustile su ocjenu "veoma preporučljiv" zbog slabosti na ledu, Michelin Alpin A4 i Goodyear UltraGrip 9 zbog ponašanja na snijegu.
Nokian WR D4 briljira na snijegu, no poene gubi na suhoj i mokroj cesti i zbog visokog trošenja gume. Vredestein Snowtrac 5 pokazuje slabosti na mokroj i snijegom prekrivenoj cesti, a u grupu guma koje su samo "preporučljive" nalaze se i Falken Eurowinter HS01, Gislaved Euro*Frost 6, Viking WinTech i Kumho WP51 Wintercraft.
Sava Eskimo S3+ je uslovno preporučljiva
Sava Eskimo S3+, zimska guma popularna na našim prostorima, dobila je uslovno prolaznu ocjenu zbog slabosti na suhoj cesti.
Gume koje nisu preporučljive
Najveće razočarenje ADAC-ovog testa je Toyo Snowprox S943 koji je "pao"na snijegu, dok je anonimna Davanti Wintoura pokazala loše karakteristike na mokroj cesti i u segmentu otpornosti na akvaplaning.
Ukoliko vas zanimaju zimske gume drugih dimenzija, prije 12 mjeseci objavili smo rezultate za gume dimenzija 175/65 R14 i 205/55 R16 koje možete pronaći na ovom linku.
Gume dimenzije 205/65 R16C T za velike vanove i transportere
ADAC, ÖAMTC i TCS su testirali i zimske gume dimenzija 205/65 R16C T za velike vanove i transportere. Test je uslijedio nakon što se ljetnje gume za ovu kategoriju vozila nisu istakle na testu obavljenom početkom proljeća kada je čak 9 od 16 guma dobilo ocjenu "nije preporučljiv".
Zimske gume za transportere pokazale su se u nešto boljem svjetlu jer su od 15 testiranih guma, četiri zaradile ocjenu "nije preporučljiva", osam ih je "uslovno preporučljivo", a tri su "preporučljive".
Dijagram: ÖAMTC/Radiosarajevo.ba
Na testu su najbolje zimske gume za transportere bili Continental VanContact Winter, Pirelli Carrier Winter i Michelin Agilis Alpin, modeli s ocjenom "preporučljiv".
Na popisu osam uslovno preporučljivih guma nalaze se Vredestein Comtrac 2 Winter, Goodyear Cargo UltraGrip 2, Falken Eurowinter Van01, Bridgestone Blizzak W810, Kumho PorTran CW51, Matador MPS 530, Uniroyal Snow Max 2 i Yokohama WY01.
Tri od ukupno četiri "nepreporučljive" gume - Sava Trenta M+S, Goodride SW612, Maxxis Vansmart Snow WL2 – pokazale su slabosti na snijegu, dok je BF Goodrich Activan Winter imao probleme na mokroj cesti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.