Test / Još jedna blaga zima: Da li su cjelogodišnje gume bolji izbor od novembra do aprila

01. 02. 2020. u 21:02:00 J. M.

Shares: 4

Ako je suditi po vremenu u posljednja dva mjeseca, uprkos prognozi da slijedi zahlađenje, svjedočimo još jednoj relativno blagoj zimi. Trend je dugoročan i uklapa se u globalno zagrijavanje što ima utjecaja i na vozače.

Ne samo da je sve manje puteva prekrivenih snijegom nego se i temperature sve rjeđe spušta ispod sedam stepeni Celzijusa što je neka vrsta "granične vrijednosti" za prelazak sa ljetnih na zimske gume.

cjelogodisnje_05_arbo.jpg - undefined

Foto: ARBÖ

Zato ne treba čuditi da su cjelogodišnje "all season", odnosno univerzalne gume ljeto-zima, sve popularnije u Europi. U prošloj godini širom našeg kontinenta zabilježen je rast prodaje cjelogodišnjih guma od 10 posto!

Ne kupuju ih samo vozači koji žele uštedjeti dvije godišnje promjene pneumatika nego i oni koji ih koriste samo zimi! Naime, mnogi se odlučuju da tokom blagih zima montiraju univerzalne gume umjesto klasičnih pneumatika s pahuljicom, a dolaskom proljeća vraćaju se na ljetne gume!

Zimska alternativa: Šta morate znati o univerzalnim gumama za sva godišnja doba

Koliko su ovakve gume dobar izbor? Njemačka organizacija tehničkih pregleda GTÜ, u suradnji s ACE Auto klubom Europa i austrijskim ARBÖ-om, podvrgnuo je testu osam "all season" pneumatika za sve vremenske prilike veličine 205/60 R16. Rezultat: Izuzev jednog, svi ostali cjelogodišnji pneumatici su dobra alternativa zimskim gumama.

Još važnije je poređenje cjelogodišnjih pneumatika sa referentnim zimskom gumom – Continental WinterContact TS860 – i to na snijegu i mokroj cesti. U tabeli je vidljivo da je cjelogodišnja Fulda Multicontrol bolja na snijegu od klasične zimske gume, dok su razlike na mokroj cesti minimalne!

tabela1.jpg - undefined

Infografika: ARBÖ/Radiosarajevo.ba

Još manje su razlike na suhoj cesti između univerzalnih pneumatika i specijalizirane ljetne guma (Dunlop Sport BluResponse), iako je polazna tačka pri konstriranju "all season" guma – ispunjavanje zahtjeva u zimskim  uslovima.

GTÜ je uvelike testirao univerzalne gume na ledu i snijegu hladnog sjevera Finske, a te u ljetnim uslovima na mokrim i suhim cestama Austrije. Riječ je gumama dimenzija 205/60 R16 koje se ugrađuju na vanove, kompaktne automobile i modele srednje klase, kao što su Audi A4, BMW serije 3, Hyundai i40, Mercedes C-klase ili VW Sharan. Kao testna vozila korištena su četiri Citroena Berlingo (godište 2018/19).

cjelogodisnje_02_arbo.jpg - undefined

Foto: ARBÖ

Pobjednik testa je Continental AllSeasonContact

Kao jasni pobjednik testa s ocjenom "posebno preporučljiva" je Continental AllSeasonContact, cjelogodišnja guma koju prate "preporučljivi" pneumatici - Fulda Multicontrol, Goodyear Vector 4Seasons G2, Nokian Weatherproof, Hankook Kinergy 4S 2, Michelin Crossclimate +, Bridgestone Weather Control. Samo se Nexen Nblue 4Season pokazao u nešto slabijem svjetlu, no svejedno je dobio ocjenu "uslovno preporučljiv".

Continental Allseason predstavlja sigurnu kombinaciju zimskih i ljetnih guma, makar ima nešto slabiju vuču na snijegu. Drugoplasirana Fulda Multicontrol pokazuje slabosti pri kočenju na vlažnim površinama i akvaplaningu. Za trećeplasirani Goodyear Vector 4Seasons G2 snijeg i led nisu omiljeni teren. 

NEMA KOMENTARA