Test kočionog puta: Pogledajte koliko različitim vozilima treba da se zaustave

J. M.
Test kočionog puta: Pogledajte koliko različitim vozilima treba da se zaustave

Vožnja u koloni nosi rizik od sudara nalijetanjem na stražnji dio vozila zbog držanja nedovoljnog odstojanja. Ovo se posebno odnosi na vozila različitih kategorija, jer se kočioni put ponekad znatno razlikuje. Eksperi ADAC-a pokušali su istražiti zaustavni put različitih vozila - potpuno opterećenih i pri brzini od 80 km/h - u hitnom slučaju.

Testirana su vozila različitih kategorija: Putnički automobil (VW Golf VII), SUV (BMW X3), motocikl (BMW 1200GS), SUV s kamper prikolicom (BMW X3 i Hymer Caradoom), Kombi van (Mercedes Sprinter), Kamper vozilo (Dethleffs Globebus T4) i šleper s prikolicom (DAF XF). Zapravo je riječ o starom testu ADAC-a, ali dopunjenom podacima za sve popularnije SUV-ove.

1907-bremsweg-test-720x540.jpg - undefined

Foto: ADAC

Očekivano, najkraći kočioni put imaju klasični putnički automobil i SUV koji postižu slične rezultate: 23,2 metra VW Golf (usporavanje 10,6 m/s²) i 23,5 metara BMW X3 (10,5 m/s²). Automobili i SUV postižu najbolje rezultate zbog tehnički napredne šasije, kočnica i guma. 

Nije iznenađenje da SUV s kamp prikolicom malo zaostaje (25,2 metara), ali se od motocikla očekivao bolji rezultat od 25,3 metra. Objašnjenje: Motocikl ima nepovoljni omjer između međuosovinskog rastojanja i težišta, a postoji rizik od prevrtanja.

kocioni_put.jpg - undefined

Foto: ADAC/Radiosarajevo.ba

Slijede Mercedes Sprinter (28 metara) i kamper vozilo T4 (29,8 metara), dok je na začelju očekivano šleper s kočionim putem od 36,2 metra i usporavanjem od 6,8 m/s². Iako je šleper završio na posljednjem mjestu, kočione performanse nisu loše. Jer, vozilo ukupne težine 40 tona mora zaustaviti 11 i više puta veću masu.

Kada je riječ o savjetima vozačima, u prvom redu se to odnosi na držanje odstojanja koje treba biti dva puta manje od brzine kretanja. Primjer: Ako se krećete brzinom od 80 km/h, morate držati 40 metara rastojanja prema vozilu naprijed. Također, ABS i ESP dodaci omogućavaju vozačima da u slučaju potrebe maksimalno pritisnu kočnicu bez straha od zanošenja i prevrtanja.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije