Svjetska premijera: Audi predstavio Q6 e-tron, električni SUV s dosegom od 625 kilometara
Audi je u ponedjeljak, 18.marta, na svjetskoj premijeri u svojoj glavnoj tvornici u Ingolstadtu (Njemačka) predstavio novi Q6 e-tron.
Radi se o potpuno električnom automobilu, ujedno i prvom serijskom modelu kompanije stavljenom na Premium Platform Electric (PPE) platformu (na njoj vozi i Porsche Macan), a čelnici Audija nadaju se da će postaviti nove standarde u pogledu performansi, dosega, punjenja i dinamike vožnje.
Prilikom lansiranja, dostupne će biti dvije verzije - standardni Q6 i sportski SQ6, a obje koriste istu bateriju od 100 kWh.
Premijer liga BiH | Sarajevo trijumfom u Bijeljini nastavilo borbu za titulu
Tvornički podaci kažu da domet iznosi 625 kilometara.
Q6 e-tron quattro ima izlaznu snagu od 388 KS te od 0 do 100 km/h stiže za 5,9 sekundi, a SQ6 e-tron naoružan s 517 KS za samo 4,3 sekunde. Maksimalna brzina je 210, odnosno 230 km/h.
Čudesan video: Šta se dešava u unutrašnjosti gume za vrijeme vožnje?
Zahvaljujući tehnologiji od 800 V i maksimalnom kapacitetu punjenja od 270 kW kao standardu, model Audi Q6 e-tron omogućuje kratko vrijeme punjenja. Primjerice, do 255 kilometara moguće ga je napuniti u samo deset minuta na odgovarajućem punjaču (High Power Charging, HPC).
Razina napunjenosti s 10 na 80 posto moguća je za 21 minutu.
Ako punjač radi s tehnologijom od 400 V, Audi Q6 e-tron može omogućiti paralelno punjenje. Baterija od 800 V automatski se dijeli na dvije baterije jednakog napona koje se zatim mogu puniti paralelno s do 135 kW. Ovisno o razini napunjenosti, obje polovice baterije se prvo izjednače, a zatim se istovremeno pune.
Zanimljive činjenice o baterijama električnih automobila: Koliko traju, koliko su sigurne...?
Punjenje izmjeničnom strujom s do 11 kW moguće je putem standardnih kućnih punjača.
Audi Q6 e-tron dugačak je dužinom od 4.771 mm, širok 1.993 mm i visok 1.648 mm, uz međuosovinski razmak od 2.899 mm.
Nijemci ističu i novu tehnologiju svjetala, a radi se o prvom aktivnom digitalnom svjetlosnim potpisom. Softverski modul omogućuje novi oblik svjetlosnog potpisa, a u novoj generaciji digitalnih stražnjih OLED svjetala, šest OLED panela s ukupno 360 segmenata stvara novu sliku svakih deset milisekundi pomoću posebno razvijenog algoritma.
Smetaju vam svjetla dok ste za volanom noću? Pročitajte ovih 7 zlatnih savjeta
Tehnologija koja se po prvi put upotrebljava u modelu Audi Q6 e-tron, postavlja nove standarde u pogledu individualizacije: uz osam digitalnih svjetlosnih potpisa u novodizajniranim svjetlima za dnevnu vožnju Matrix LED glavnih svjetala i u digitalnim stražnjim OLED svjetlima 2.0, vlasnici mogu individualizirati svoj Q6 e-tron na potpuno drugačiji način.
Takozvana digitalna pozornica, koja se sastoji od Audi MMI panoramskog zaslona i MMI zaslona suvozača, ključna je značajka unutrašnjosti. Tanki, Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog dizajna s OLED tehnologijom sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtualnog kokpita i 14,5-inčnog MMI zaslona na dodir.
Čekate li da se automobil zagrije prije kretanja? Stručnjaci kažu - pravite veliku grešku
Posebno za suvozače, Audi nadopunjuje digitalnu pozornicu s 10,9-inčnim MMI zaslonom za suvozača koji može gledati navigaciju i druge multimedijske sadržaje, uključujući filmove.
Audi Q6 e-tron quattro i SQ6 e-tron u Hrvatskoj će biti dostupni za narudžbu krajem ovog mjeseca, a isporuka vozila očekuje se u ljeto 2024. godine, piše Jutarnji.
Meet the all-new Audi Q6 e-tron!
— carwow (@carwowuk) March 18, 2024
The light tech is absolutely next-level! pic.twitter.com/YpV5wlpvlD
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.