Zanimljive činjenice o baterijama električnih automobila: Koliko traju, koliko su sigurne...?
Probojem električnih automobila jedna od glavnih tema u autoindustriji su postale njihove baterije. O baterijama električnih automobila danas skoro svi znaju nešto, a najvažnija pitanja koja se postavljaju o njima su njihov kapacitet i trajnost prije nego što ih je potrebno zamijeniti.
Zašto je većina baterija Litij-Ionska?
Većina modernih električnih automobila koristi litij-ionsku bateriju za pohranu energije. U budućnosti će se to sigurno promijeniti, i već se mijenja jer Li-Ion tehnologija ima dosta nedostataka, no trenutno su one još uvijek uvjerljive 'vladarice' svijeta električnih automobila.
Litij-ionske baterije imaju mnoge prednosti u odnosu na druge tipove baterija. Imaju veću gustoću energije od konvencionalnih olovnih baterija, poput akumulatora koji napajaju električne uređaje većine modernih automobila, ili nikal-metal-hidridnih baterija, koje se trenutno koriste u mnogim starijim hibridnim automobilima, poput Toyotinih.
Ministar Edin Forto podržao inicijativu WTC Sarajevo
Također, Litij-ionske baterije se 'samoprazne' dok se ne upotrebljavaju mnogo sporije od drugih vrsta baterija, ne zahtijevaju periodično potpuno pražnjenje niti ikakvo održavanje elektrolita te daju vrlo stabilan napon čak i kada napunjenost opada.
Koliko dugo traju baterije električnih automobila?
Moderni električni automobili su prilično nova pojava pa trenutno nemamo pouzdanih i reprezentativnih podataka koliko tipične baterije traju. Na cestama ima automobila koji su napravili i 300.000 kilometara s jednom baterijom, ali i onih koji su trebali zamjenu već oko 100.000 kilometara.
Istraživanje u Americi: Objavljena lista najzelenijih i najštetnijih automobila
Garancija proizvođača daju nam dobar uvid u ono što prosječna baterija može pružiti. S obzirom da ih većina garantuje 160.000 kilometara ili osam godina izgleda da vlasnici ne bi trebali imati problema s baterijom do te granice, a ako dovoljno paze na bateriju i iznad te granice.
Koliko je sigurna baterija?
Baterija električnog vozila baterija mora biti zatvorena u zapečaćeni 'oklop' koji je štiti od oštećenja koja mogu nastati ekstremnih temperatura, požara, nesreća, uranjanja u vodu, vibracija i kratkog spoja. Električni auti također moraju koristiti 'izolirane visokonaponske vodove' i biti u mogućnosti deaktivirati svoje električne sisteme u slučaju sudara ili kratkog spoja. Sve to bateriju i sam električni auto čini prilično sigurnim.
Koliko punjenje oštećuje bateriju?
Vozači električnih vozila mnogo su oprezniji i žure prema punjaču već kada razina napunjenosti padne ispod 40, 30 posto. Zbog toga, ali i relativno malog dosega mnogih modela, električni su automobili mnogo češće na punjačima nego što su benzinci i dizelaši na benzinskim pumpama.
Punjenje kod kuće je ubjedljivo najsporiji, ali i najzdraviji način punjenja električnog automobila. Zbog toga je za mnoge često jedina opcija brzi punjač. No tu postoji problem, jer ovakvi punjači imaju tendenciju degradacije litij-ionskih baterija mnogo brže od punjenja sporijim punjačima (kućna utičnica, javni AC punjač).
Japanski gigant najavljuje samovozeće taksije
Najbolje je izbjegavati punjenje baterije do punog kapaciteta ili dopustiti da se potpuno isprazni. Idealno bi bilo održavati kapacitet baterije između 20 i 80 posto.
Koliko košta zamjena baterije?
Zamjena cijele baterije astronomski je skupa i često neisplativa jer premašuje vrijednost polovnog električnog vozila. Zamjena najjeftinijih baterija danas košta od oko 6000 eura (11.700 KM), a one najskuplje mogu koštati i do 40.000 eura (78.000 KM).
Na primjer zamjena baterije na Tesli Model 3 košta oko 15.000 eura (29.000 KM). Sve ove cijene odnose se na originalne zamjenske baterije, a na tržištu ima i neoriginalnih koje su osjetno jeftinije, no rijetki se odlučuju na tako nešto zbog straha od loše kvalitete zamjenske baterije, prenosi 24sata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.