Italija uvodi stroga pravila influenserima: 'Ovo je kraj Divljeg zapada'

2
Radiosarajevo.ba
Italija uvodi stroga pravila influenserima: 'Ovo je kraj Divljeg zapada'
Foto: EPA - EFE / Chiara Ferragni

Italijanski influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu. Aktivnosti influensera bit će pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.

Pravila će se u početku primjenjivati na influensere s više od milion pratitelja.

"Divlji zapad influensera je gotov", rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella.

Sjajne vijesti: OKI Fantomi treći put uzastopno osvojili titulu prvaka Europe

Sjajne vijesti: OKI Fantomi treći put uzastopno osvojili titulu prvaka Europe

"Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi", rekao je za novine La Repubblica.

Istaknuti influenseri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti saradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese. Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura (488.945 KM).

Poznata influenserica u velikom skandalu: Učestvovala u prevari s humanitarnom akcijom

Poznata influenserica u velikom skandalu: Učestvovala u prevari s humanitarnom akcijom

AGCOM je u saopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u saopćenju.

Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna italijanska influenserica Chiara Ferragni - što je Lasorella negirao.

U decembru je Ferragni, koja ima gotovo 30 miliona pratitelja na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion eura jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

U izjavi objavljenoj svojim pratiteljima rekla je da je napravila "pogrešku u dobroj vjeri... povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošle sedmice je italijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.

Prošle su godine u drugim europskim zemljama uvedena stroža pravila za influensere.

U junu je Francuska donijela zakon prema kojem se influenseri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bilo je to prvi put da je posao influensera zakonski definiran u Europi.

U oktobru je Europska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati "slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije