Buduće majke / Sedam zdravstvenih benefita koje donosi vježbanje u trudnoći

30. 06. 2020. u 22:21:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 4

Iako je trudnoća blaženo stanje, ona sa sobom donosi i mnoštvo briga. Buduća majka mora slijediti zdravu prehranu koja opskrbljuje bebu i nju energijom i drugim važnim materijama, mora ići na zakazane preglede, a još jedna jako važna stvar u trudnoći svakako je i vježbanje.

Vježbanje za vrijeme trudnoće nije samo sigurna, već i vrlo preporučena aktivnost od strane ljekara širom svijeta. Zapravo, jedini put kada se ono ne preporučuje jeste trenutak kada vježbanje postane previše neugodno iskustvo ili kada je žena u trećem tromjesečju. Također, vježba je kontraindicirana i u slučaju ako trudnica ima bilo kakve zdravstvene probleme zbog kojih je fizički napor opasan za djetetovo ili ženino dobro.

Nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Nature Metabolism pokazuje da vježbanje prije i tokom trudnoće može dovesti do povećane proizvodnje spoja nazvanog oligosaharid 3-sijalilaktoza u majčinom mlijeku. Konzumiranje dovoljnih količina ovog spoja kroz majčino mlijeko smanjuje rizik od razvoja gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti kod djeteta.

Ljekari trudnicama preporučuju 30 minuta svakodnevnog vježbanja kako bi imale sljedeće benefite.

Ublažavanje trudnoće

Adekvatna tjelovježba može vam pomoći da ublažite neke od "simptoma" trudnoće kao što su bolovi u leđima, nadimanje te zadržavanje vode u organizmu.

Jačanje snage

Trudnica nosi bebu devet mjeseci, što je ogroman fizički napor za svaku ženu. Kako bi bez poteškoća prebrodila ovaj period, trebat će joj povećan mišićni tonus, snaga i izdržljivost. Redovno vježbanje može pomoći u tome.

Spavanje

U poodmaklim fazama trudnoće majkama je sve teže zaspati, ali vježba može pomoći da prije utonete u san.

Promjene raspoloženja

Skoro svakodnevne promjene raspoloženja su sastavni dio trudnoće do kojih dolazi zbog povećanog nivoa ženskih spolnih hormona i pojačane cirkulacije krvi u tijelu. Vježbanje može otpustiti endorfin, serotonin i dopamin u tijelu, što trudnici može pomoći da kontrolira te promjene raspoloženja i da se osjeća bolje.

Održava bolesti pod kontrolom

Trudnice mogu razviti gestacijski dijabetes i hipertenziju, a oba stanja se mogu kontrolirati redovnim vježbanjem.

Olakšava porođaj

Redovno vježbanje može čak olakšati proces porođaja kada dođe vrijeme za to. Porođaj može biti zaista iscrpljujući, ali ako ste dovoljno izdržljivi to može biti i uzbudljivo iskustvo.

Gubitak kilograma nakon trudnoće

Većina novopečenih mama brine se o gubitku kilograma što je prije moguće. Mršavljenje nakon trudnoće definitivno je lakše za žene koje su bile aktivne dok su nosile plod u svojoj utrobi, piše News 18.

NEMA KOMENTARA