Savjeti stručnjaka: Dvije dijete koje će spriječiti višak kilograma tokom menopauze

0
Radiosarajevo.ba
Savjeti stručnjaka: Dvije dijete koje će spriječiti višak kilograma tokom menopauze
Foto: Pexels / Težina / Ilustracija

Valunzi i promjene raspoloženja mogu ukrasti pažnju tokom "promjene života", ali oni su samo dio priče.

Istraživanja pokazuju da do 70% žena dobije na težini tokom menopauze, pri čemu se vaga povećava u prosjeku za 0,75 kilograma godišnje počevši od sredine 40-ih godina.

Ali nova sveobuhvatna studija sugeriše da ovaj trend možda nije neizbježan, identificirajući specifične obrasce prehrane koji bi mogli pomoći u sprječavanju debljanja i pretilosti kod žena srednje i starije dobi - a one čak ne moraju ni odustati od ugljikohidrata.

Fasade se obrušavale, ljudi bježali iz zgrada: Zemljotres jačine 7,4 pogodio Kolumbiju

Fasade se obrušavale, ljudi bježali iz zgrada: Zemljotres jačine 7,4 pogodio Kolumbiju

"Metabolička promjena u menopauzi je stvarna i to je vrlo složena interakcija koja je povezana s hormonima", rekla je za dr. Stephanie McNally, medicinska direktorica Instituta za žensko zdravlje Northwell Katz, koja nije bila uključena u studiju, prenosi New York Post.

Tokom tranzicije, estrogen i drugi hormoni koji pomažu u regulaciji osjećaja sitosti opadaju, slabeći prirodne mehanizme kontrole apetita u tijelu, objasnila je.

Provjerite ovo prije kupovine: Jednostavan trik mesara otkriva je li piletina svježa

Provjerite ovo prije kupovine: Jednostavan trik mesara otkriva je li piletina svježa

Istovremeno, hormoni koji potiču glad, poput grelina, imaju tendenciju povećanja, zajedno s kortizolom, koji može izazvati žudnju za hranom bogatom mastima i šećerom.

Iako ove fiziološke promjene mogu otežati ženama u perimenopauzi i menopauzi održavanje ili gubitak težine, McNally je rekla da studija naglašava ključnu stvar: "Ono što jedete je zaista važno."

U studiji, istraživači sa Univerziteta Harvard pratili su skoro 40.000 žena tokom 12 godina koje su okruživale njihovu tranziciju u menopauzu, analizirajući kako su njihove dijete i obrasci ishrane uticali na fluktuacije težine. Dijete žena su grupisane u 11 različitih stilova ishrane, pri čemu su se dva pokazala kao najefikasnija u ograničavanju debljanja.

Režim koji se pokazao najefikasnijim u sprječavanju gojaznosti uočen je u onome što su istraživači sa Harvarda ranije nazvali planetarnom zdravstvenom dijetom.

Ovaj obrazac ishrane je uglavnom zasnovan na biljkama, s naglaskom na cjelovite žitarice, voće, povrće, orašaste plodove i mahunarke, dok se ograničava crveno meso, dodani šećer i visoko prerađena hrana. U ranijim istraživanjima, naučnici sa Harvarda su otkrili da je pridržavanje ove dijete povezano sa manjim rizikom od glavnih uzroka smrti, uključujući rak, bolesti srca i pluća.

Kako sačuvati šminku tokom velikih vrućina: Savjeti vizažista za postojan make-up cijeli dan

Kako sačuvati šminku tokom velikih vrućina: Savjeti vizažista za postojan make-up cijeli dan

Kada je u pitanju smanjenje debljanja iz godine u godinu tokom menopauze, takozvana dijeta sa niskim unosom inzulina popela se na vrh. Ovaj stil ishrane fokusira se na hranu koja pomaže u izbjegavanju naglih skokova šećera u krvi i inzulina, primarnog hormona za skladištenje masti u tijelu. U praksi, to znači davanje prioriteta ugljikohidratima bogatim vlaknima, zdravim mastima i nemasnim proteinima, uz smanjenje rafiniranih žitarica i slatke hrane.

Kada su istraživači proučavali popularne dijete sa niskim unosom ugljikohidrata, otkrili su da nisu svi pristupi dali iste rezultate. Na primjer, dok je dijeta sa niskim unosom ugljikohidrata bogata biljnim proteinima i zdravim mastima bila povezana sa manjim debljanjem, režim sa niskim unosom ugljikohidrata bogat životinjskim mastima i proteinima bio je povezan sa suprotnim efektom.

"Ne radi se o ishrani s niskim udjelom ugljikohidrata; radi se o tome koju hranu zamjenjujete u tom zdravstvenom procesu", rekla je McNally, te je dodala:

"Zapravo, hrana koja je biljnog porijekla - koja sadrži mahunarke, povrće, orašaste plodove, cjelovite žitarice - to je ono što će pomoći uravnotežiti metaboličko zdravlje u ovom prelaznom periodu za žene. I tu moramo usmjeriti svoju energiju."

Mnoge žene prolaze kroz ovo, a ne znaju zašto: Šta je lutealna faza menstrualnog ciklusa?

Mnoge žene prolaze kroz ovo, a ne znaju zašto: Šta je lutealna faza menstrualnog ciklusa?

Kako žene prolaze kroz menopauzu, mjesto gdje se njihova težina skladišti također se ima tendenciju pomicanja - udaljava se od bokova i bedara i nakuplja se više oko trbuha, promjena koja se često naziva "menobelly" ili "menopot".

Umjesto potkožne masti - sloja koji se "štipa" odmah ispod kože - ovo nakupljanje na trbuhu često je visceralna masnoća, koja se nalazi dublje u tijelu, obavijajući unutrašnje organe. To je zabrinjavajuće jer je visceralna masnoća metabolički aktivna, oslobađajući masne kiseline, hormone i upalne spojeve direktno u krvotok.

Vremenom, ovo može stvoriti opasan ciklus na koji žene u menopauzi mogu biti posebno osjetljive: kako visceralna masnoća oslobađa upalne signale, gušterača reagira proizvodnjom više inzulina, što zauzvrat može potaknuti tijelo da skladišti još više visceralne masti.

Viši nivoi visceralne masti povezani su s povećanim rizikom od ozbiljnih zdravstvenih problema, uključujući bolesti srca, dijabetes tipa 2, nealkoholnu masnu bolest jetre, pa čak i određene vrste raka.

"Odabirom dijeta koje imaju veću inzulinsku rezistenciju, poput hrane koju smo opisali, to će zapravo biti ključni pokretač za održavanje, gubitak težine i sprječavanje pretilosti", rekao je McNally.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije