Prirodno i zdravo: Hrana i piće koji skraćuju trajanje viroze i prehlade

0
Radiosarajevo.ba
Prirodno i zdravo: Hrana i piće koji skraćuju trajanje viroze i prehlade
FOTO: Pixabay / Ilustracija

Ne postoji neka posebna procedura za liječenje od prehlade i viroze osim dovoljo odmora i dodatnog unosa tekućine. Iako vitamini iz određene hrane ne mogu učiniti da simptomi nestanu, mogu pomoći da traju kraće.

Za poznati domaći "lijek" za prehladu, pileću supu, više naučnih studija potvrdilo je da ima sposobnost oslobađanja disajnih puteva. Drugo mjesto po popularnosti ima kiseli kupus kojeg odlikuje vrlo visok sadržaj C vitamina, djeluje povoljno na imuni sistem te skraćuje vrijeme prehlade.

Viroze i prehlade predstavljaju najčešći oblik akutnih infekcija gornjeg respiratornog sistema, a pogađaju sve dobne skupine. Zdrave odrasle osobe u prosjeku se dva do tri puta godišnje susretnu s takvom blažom infekcijom, a djeca predškolske dobi čak šest do osam puta na godinu. Dolaskom zimskih mjeseci koji nose niže temperature, povećava se i učestalost prehlada i viroza.

Noćna idila Sarajeva: Osvježenje i šetnja uz mirise Baščaršije

Noćna idila Sarajeva: Osvježenje i šetnja uz mirise Baščaršije

Tekućina kao saveznik

Tokom prehlade i viroze od velike je važnosti pravilna hidratacija organizma. Topli napici u obliku supa i čajeva pomoći će u vlaženju sluznice grla i ublažiti simptome grlobolje, a napici od svježeg voća ili povrća osigurat će prijeko potrebne elektrolite.

Čajevi su odličan saveznik u borbi protiv gripe i prehlade, a uz dodatak meda i limunovog soka, njihov učinak u olakšavanju simptoma prehlade bit će još bolji. Med zbog svoje ljepljive konzistencije pomaže u smanjenju iritacije sluznice grla. Odabir vrste čaja također utječe na tok razvoja bolesti, a najučinkovitijim su se pokazali čaj od kamilice, šipka, bazge i stolisnika.

Otpornost od sezonske gripe: Tri ključne strategije za jačanje imuniteta i prevenciju infekcija

Otpornost od sezonske gripe: Tri ključne strategije za jačanje imuniteta i prevenciju infekcija

Sok od limuna, osim što je izvor vitamina C, stimulira rad žlijezda slinovnica, te ih potiče na lučenje sline koja vlaži usta i grlo te olakšava gutanje. Imajte na umu da se vitamin C i med u vruće napitke dodaju tek kada se ohlade kako ne bi uništili vrijedne sastojke.

Hrana za brže ozdravljenje

Kako biste poboljšali izglede vlastitog tijela u borbi protiv infekcije, potrebno je ojačati odbrambeni sistem uravnoteženom prehranom, koja se prvenstveno temelji na bogatstvu voća i povrća te cjelovitim žitaricama, a oskudna je jednostavnim šećerima iz procesirane hrane i zasićenim mastima.

Obogatite jelovnik namirnicama bogatim vitaminima C, E i A te mineralima cinkom, bakrom i selenom. Postoje kvalitetni dokazi da visoke doze vitamina C (1-2 g/dan) skraćuju trajanje i ublažavaju simptome obične prehlade.

Dovoljne količine ovog vitamina osigurava citrusno voće poput limuna, narandže, grejpa, šipka te bobičasto voće koje ujedno sadrži bogatstvo antioksidansa. Ukoliko se vitamin C uzima u obliku dodataka prehrani, treba imati na umu da dnevne doze veće od 2 grama mogu izazvati proljev, povraćanje i vrtoglavicu.

Voće

Vitamin E, posebno u kombinaciji sa selenom, može igrati važnu ulogu u prevenciji prehlada i drugih infekcija gornjeg disajnog sistema, dok vitamin A jača imunitet i djeluje na oporavak i regeneraciju sluznice gornjih disajnih puteva. Učestala konzumacija orašastih plodova, sjemenki i sojinih proizvoda osigurat će dovoljno vitamina E, dok će unos vitamina A pokriti mrkva, kelj, marelice, slatki krompir, brokula i jaja.

Također se potiče konzumacija bijelog i crvenog luka jer sadrže aktivne tvari s antivirusnim i antibakterijskim djelovanjem. Određeni začini poput čilija, bibera ili curryja koji inače potiču drenažu, mogu osloboditi disajne puteve i olakšati simptome, a sličan učinak pružaju hren ili senf., piše Miss7.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije