Dijeta / Ovih pedeset super-zdravih namirnica možete jesti bez griže savjesti

06. 09. 2016. u 17:16:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 0

Šta velite na tamnu čokoladu s bademima? Zašto da ne? Zdrava ishrana ne treba biti dosadna. Ova lista od pedeset zdravih namirnica je dovoljno primamljiva da svaku dijetu može učiniti ukusnom, savjetuje Authoritynutrition.com.

Voće i bobičasto voće

1. Jabuke:  Bogate su vlaknima, vitaminom C i brojnim antioksidansima. 
2. Avokado: Prepun zdravih masnoća, bogat vlaknima, kalijem i vitaminom C.
3. Banane: Najveći izvor kalija, bogate vitaminom B6 i vlaknima, praktične. 
4. Borovnice: Jedan od najsnažnijih izvora antioksidanata na svijetu.
5. Narandže: Poznate po vitaminu C, bogate vlaknima, antioksidansima i sočne. 
6. Jagode: Hranjive, niskih vrijednosti ugljikohidrata i kalorija, bogate vitaminom C, vlaknima i manganom. 

Tu su još i: trešnje, grožđe, grejp, kivi, limun, mango, dinja, maslina, breskve, kruške, ananas, šljive i maline.

7. Jaja: Među najhranjivijim namirnicama na planeti. Iako su demonizirana kao prepuna holesterola, nova istraživanja pokazuju da su posve sigurna. 

Meso : Mit je da je meso nezdravo. Kvalitetno i lagano propremljeno, meso može biti ukusno i hranjivo, a posebno:  

8. Nemasna govedina, bogata proteinima i željezom. 
9. Pileća prsa: Malo masnoća i kalorija, puno proteina. 
10. Janjetina: bogata Omega -3 masnim kiselinama.

Orašasti plodovi i sjemenke: Iako su bogati mastima, ipak mogu po pomoći da izgubite kilograme. 

11. Bademi: Bogati vitaminom  E, antioksidansima, magnezijem i vlaknima.
12. Chia sjemenke: 28 grama sadrži 11 grama vlakana, i mnogo magnezija, mangana, kalcija
13. Kokos: Vlakna i trigliceridi srednjeg lanca.
14. Makadamija orasi: Puni mononezasićenih masnoća
15. Orasi: Hranjivi, puni vlakana, vitamina i minerala
16. Kikiriki:  Ukusan i bogat hranjivim tvarima i antioksidansima. Ipak, budite pažljivi s kikiriki maslacem, jer se od njega deblja. 

Povrće: kalorijski siromašno, hranjivim vrijednostima bogato. Jedite ga svaki dan: 

17. Šparoge: Pune vitamina K.
18. Paprike: Veliki su izvor antioksidansa i vitamina C.
19. Brokula: Izvor vlakana, vitamina K i C, a sadrži proteine. 
20. Mrkva: Vlakna, vitamin K i A, bogata karotenom koji ima brojne prednosti.
21. Karfiol 
22. Krastavac: Sastoji se uglavnom od vode i hranjivih tvari u malim količinama
23. Bijeli luk: Nevjerojatno zdrav, sadrži alicin i ima snažne biološke učinke, djeluje na imunitet
24. Kelj: Mnogo vitamina K i C, vlakana, može se dodavati svjež u salatu.
25. Luk: Sadrži niz bioaktivnih spojeva koje imaju zdravstvene prednosti.
26. Paradajz: Ukusne, sadrže kalij i vitamina C.

U zdravo povrće spadaju još i: artičoke, prokulice, kupus, celer, patlidžan, poriluk, zelena salata, gljive, rotkvice, tikvice, blitva, repa i tikva.

Riba i plodovi mora

Popularna zdrava hrana, posebno bogata omega-3 masnim kiselinama i jodom, a to su dvije tvari koje većina ljudi ne unosi u dovoljnim količinama. Istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu mnogo ribe, imaju tendenciju da žive duže i imaju manji rizik od bolesti srca, demencije i depresije 

27. Losos: Plava riba sa visokom količinom hranjivih tvari, proteina i omega-3 masnih kiselina. Sadrži i vitamin D
28. Sardele: Sadrže naujviše zdravih tvari za ljudski organizam. 
29. Školjke (mušule i kamenice): Šteta što se ne jedu češće jer posjeduju veliku hranjivu gustoću. 
30. Škampi: Visok udio bjelančevina, selena i vitamina B12.
31. Pastrmka: Ima slične prednosti kao losos
32. Tuna: Nizak udio kalorija, a mnogo bjelančevina i  hranjljivih vrijednosti

 Žitarice: Nažalost, trenutno su na lošem glasu zbog pobornika paleo dijete. Ipak, nemojte zaobilaziti makar ove:

33. Smeđa riža: Integralna riža ima pristojnu količinu vlakana, vitamina B1 i magnezija.
34. Zob: Iznimno zdrava žitarica, koja sadrži vlakna beta-glukan.
35. Quinoa: Popularna u posljednjih nekoliko godina. 

Kruh/Hljeb: Mnogi ga izbjegavaju, ali postoje vrste zdravog hljeba: 

36. Kruh od cjelovitih žitarica
37. Domaći kruh koji ste napravili za sebe od biranih vrsta brašna

Mahunarke: I one su nepravedno demonizirane posljednjih godina. Istina je da sadrže i neke anti-hranjive tvari i da mogu ometati probavu. Ali naučite da ih pravilno pripremate, što podrazumijeva i namakanje. Mahunarke su  jeftin i iznimno zdrav izvor proteina, 

38. Mahune/Buranija:  To su zapravo nedozrele mahunarke graha. 
39. Grah: Mnogo minerala i vitamina, bogat vlaknima, ali morate ga dobro skuhati, jer je opasan u sirovom stanju.
40. Leća: Jeftin, najbolji izvor biljnih bjelančevina

Mliječni proizvodi: Mnogi ljudi ne podnose mliječne proizvode, ali ako ne spadate u ovu grupu, onda ne izbjegavajte: 

41.Sir: Nevjerovatno hranjiv, jedna kriška može sadržavati kalcija kao cijela čaša mlijeka. 
42. Mlijeko: Vitamini, minerali, životinjski proteini i zdrave masti, jedan od najboljih izvora kalcija.
43. Jogurt: Ima iste prednosti kao i mlijeko, a tu su i dobre probiotičke bakterije

Masti i ulja: Nema razloga da budete na ratnoj nozi sa svim masnoćama. Postoje one koje su vaši saveznici u borbi za zdravlje i dobru formu: 

44. Organski maslac/puter: Maslac od krava koje su pasle travu je bogat važnim vitaminom K2.
45. Kokosovo ulje: Bogato trigliceridima srednjeg lanca, može imati koristi za Alzheimerovu bolest
46. Djevičansko maslinovo ulje: Najzdravija masnoća na zemlji. 

Gomolji: To su zapravo skladišni organi nekih biljaka, a najpopularniji su: 

47. Krompir: Sadrži kalij, i gotovo sve nutrijente koji su nam potrebni, uključujući i vitamin C.
48. Slatki krompir: Pun antioksidanasa i hranjivih tvari. 

49. Jabučni ocat: Popularan i zdrav, može pomoći u smanjenju nivoa šećera u krvi i pomoći kod mršanja.

50. Tamna čokolada: Ne samo da je najukusnija hrana na ovoj listi, već je i među najzdravijom. Vlakna, magnezij, antioksidansi, savjetuje Authoritynutrition.com. 

 


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA