Savjet / Nutricionisti otkrili: Jaja čuvaju zdravlje, ali ako ih ovako pripremate

20. 03. 2019. u 20:15:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 7

Jaja sadrže vitmain A i proteine, dobra su za imunitet, kožu i kosti i bogata su holesterolom.

"Dvije trećine holesterola u krvotoku zapravo proizvodi sam organizam. Holesterol iz kokošjih jaja ima manju ulogu u metabolizmu nego što ljudi misle", kaže Berthold Koletzko, sa dječje univerzitetske bolnice u Minhenu, piše Hina.

Nutricionisti ističu da je ključ zdravlja uravnotežena ishrana, a ne potpuno izbacivanje pojedinih namirnica s jelovnika.

Takav je slučaj i s kokošjim jajima.

"Naša bi preporuka bila do tri jaja sedmično", rekla je glasnogovornica Njemačkog nutricionističkog društva (DGE) Antje Gahl.

To uključuje i jaja u drugim namirnicama poput hljeba, kolača, tjestenine ili majoneze. Gahl priznaje da je "jako teško izbrojiti koliko ih ondje ima" i dodaje da nije strašno ako se ponekad malo premaši preporučena tjedna doza.

"Svako s visokim nivoem holesterola ili s nekim drugim kardiovaskularnim poremećajem morao bi se držati preporuke o maksimalno tri jaja sedmično", objašnjava Gahl.

Zdravi pojedinci mogu ih konzumirati i više, kaže Koletzko, napominjući da ostatak prehrane mora biti uravnotežen.

Jaja sadrže i lecitin, "hranu za mozak", odnosno za živčani sistem. Zato su dobra za stariju populaciju, kaže Koletzko.

Mladi ili stari, pitanje jesu li jaja za vas zdrava ovisi i tome na koji su način pripremljena.

Savjet:

Jaja treba dobro prokuhati ili ispržiti jer takav način pripreme ubija salmonelu.
Ako želite da ih jedete sirova, vodite računa da su svježa.

Možete to isprobati tako što ih se stavi u čašu vode. Ostane li jaje na dnu, svježe je.

Ako polako izlazi prema površini, treba ga prokuhati ili ispržiti. Ako izroni na površinu, najbolje je da ga bacite.

NEMA KOMENTARA