Zdravlje / Korisni savjeti kako sačuvati vitalnost mokraćnog sistema

19. 06. 2020. u 16:21:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 0

Ako češće nego obično idete u toalet tokom hladnijih dana, to ne mora biti slučajnost uprkos činjenici da za većinu ljudi to nije problem koji će utjecati na njihov svakodnevni život. Međutim, za one koji imaju urinarnu inkontinenciju i druge probleme s mjehurom, to može biti velika prepreka.

Kako tačno vrijeme utječe na naš mokraćni mjehur? Prema Steveu Garnettu, urologu, razlog povećanog stvaranja urina je taj što se ne znojimo u hladnijim danima toliko koliko ljeti. Međutim, znojenje i često mokrenje ključni su procesi za oslobađanje tijela od toksina. Ukoliko je jedna od ovih funkcija smanjena, druga će je nadomjestiti.

Iako češće mokrenje nego inače tokom zime neće utjecati na zdravlje ljudi, za one koji imaju urinarnu inkontinenciju zima može pogoršati ovo stanje. Istraživanja pokazuju da hladnije vrijeme uzrokuje napetost naših mišića, uključujući i one oko mokraćnog mjehura, što otežava kontrolu nad procesom uriniranja. S druge strane, toplota ima suprotan efekt.

Pacijenti koji se bore s inkontinencijom imaju povećanu potrebu za mokrenjem tokom zimskih mjeseci. To se može povezati i s prehrambenim čimbenicima poput prekomjernog unosa tekućine, posebno pića koja sadrže kofein, piše Health 24.

Ukoliko budete konzumirali manje od četiri šoljice kafe dnevno tokom zime to bi moglo pozitivno djelovati na mjehur. Naime, kofein može nadražiti bešiku, što povećava nagon za mokrenjem ili može pojačati curenje mokraće. Kofein zamijenite šoljicom toplog biljnog čaja.

Mnogi od nas također imaju tendenciju da piju manje vode tokom zime. Ne samo da dehidratacija može utjecati na zdravlje općenito, već ona može pogoršati simptome mokraćne inkontinencije i pojačati iritaciju mjehura kada je vaš urin koncentriran. To također može povećati rizik od infekcije mokraćnog sistema.

Kako god bilo, postoje neke stvari koje možete učiniti kako biste efikasno kontrolirali urinarnu inkontinenciju i zdravlje mokraćnog mjehura.

Jedan od prvih savjeta je da ostanite u formi i da često radite vježbe zdjeličnog dna. Skloni smo da se izležavamo cijeli dan umjesto da vježbamo, ali važno je ne samo održavati svoju tjelesnu težinu, već i održavati svoje karlične mišiće.

Što duže zadržavate urin u mokraćnom mjehuru vremenom će više slabiti mišići stezači, što može pogoršati vašu inkontinenciju. Također, riskirate nastanak infekcije mokraćnog sistema zbog nakupljanja bakterija.

Slijedite zdravu i uravnoteženu prehranu. Može biti primamljivo prepustiti se nezdravoj hrani, ali prekomjerna težina može stvoriti dodatni pritisak na mjehur, što može pogoršati urinarnu inkontinenciju.

Zadnji i ključni savjet je da uvijek budete hidrirani. Ukoliko izbjegavate hladnu vodu, pijte biljni čaj ili toplu vodu s limunovim sokom.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA