Zdravo / Brojni su razlozi da grah jedete što češće

21. 11. 2018. u 19:32:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 24

Iako su na lošem glasu jer uzrokuju napuhavanje, mahunarke čine puno za zdravlje organizma. Koliko su odlične za zdravlje organizma, stručnjaci preporučuju u sedmični meni dodati tri šoljice mahunarki.

1. Bogate vlaknima

Konzumirate li namirnice bogate vlaknima, osjećaj sitosti će potrajati. Samo pola šalice kuhanog graha sadrži otprilike 10 grama vlakana. Prednost mahunarki je ta što se vlakna tokom kuhanja "ne slamaju" pa je njihova vrijednost jednaka i nakon termičke obrade.

2. Održavaju probavu zdravom

Grah se sastoji od topljivih i netopljivih vlakana, pa se može reći da radi dvostruko kako bi vas ostavilo sitima. Prva vrsta vlakana usporava probavu, što pruža osjećaj sitosti, a druga sprječava zatvor. Manja količina topivih vlakana može spriječiti i nagli pad šećera u krvi ukoliko se bavite i fizičkim aktivnostima.

3. Mahunarke kontroliraju šećer u krvi

Visoke razine lošeg kolesterola u krvi dovodi to toga da se on zadržava na stjenkama krvnih žila, što uzrokuje upale i nakupljanje plaka. Zdrav krvožilni sistem započinje zdravom prehranom, a niskokalorične grahorice su igrač kojeg želite u svom timu!

4. Štite zdravlje srca

Prehrana bogata grahom je dobra za vaše srce. Stručnjaci su potražili poveznicu između unosa vlakana u organizam s nastankom bolesti srca i krvožilnog sistema, a naknadno zaključuju kako konzumacija otprilike 7 grama vlakana na dan smanjuje šanse za razvoj spomenutih bolesti za čak 9 posto! Grah je odličan izvor kalija i magnezija, ključnih minerala za zdravlje srca.

Za kraj spomenimo da će vam mahunarke pomoći ako ste na dijeti ili želite održati težinu. Vlakna će vas ostaviti dugo sitima, a proteini iz njih će također ugasiti želju za hranom, piše Ordinacija.hr.

NEMA KOMENTARA