Naučnici otkrili 85 novih planeta koje bi potencijalno mogle biti 'naseljive'

Naučnici otkrili 85 novih planeta koje bi potencijalno mogle biti 'naseljive'
Foto: Pixabay / Ilustracija

Astronomi imaju novo uzbudljivo otkriće - našli su čak 85 planeta izvan našeg solarnog sistema koje bi mogle biti 'naseljive'.

Naravno, to ne znači da tamo 'trče mali sivi ljudi s uređajima za ispitivanje', već je to više osnovna ideja da bi ovi egzoplaneti možda mogli postati planete sa temperaturama na kojim bi bio moguć život.

Stručnjaci s Univerziteta Warwick proučavali su podatke NASA-ine satelitske misije kada su otkrili moguće egzoplanete.

Džanan Musa i Real Madrid osigurali plasman u polufinale Eurolige

Vjerovatno se pitate šta su to egzoplaneti, zar ne?

To su planete koje se nalaze izvan našeg solarnog sistema i orbitiraju oko druge zvijezde. Veličine tih planeta variraju od oko 17.700 km do čak 563.000 km u promjeru. Imajte na umu da je promjer Zemlje 6.371 km.

Snažan signal iz dubokog svemira zatekao NASA-u: 'Ovo nismo u stanju objasniti...'

Do sada je već otkriveno više od 5.000 egzoplaneta, ali niko ne zna koje, ako takve postoje, kriju neki oblik vanzemaljskog života.

Ono što ove planete čini fascinantnim je to što su potencijalno na pravoj udaljenosti od svojih lokalnih sunaca da podrže život, tj. nisu ni prehladne ni pretople, slično kao i Zemlja.

Novo istraživanje vodila je doktorantica Faith Hawthorn na Odsjeku za astronomiju i astrofiziku na Univerzitetu Warwick.

Govoreći za Mail Online, Hawthorn je rekla: "Sve egzoplanete su u 85 jedinstvenih sistema - jedan planet po zvijezdi. Neki od njih mogli bi biti stjenoviti, neki plinoviti. Prilično je rijetko otkriti naseljive planete - potrebni su vrlo specifični uvjeti za naseljivost, i trebalo se u budućnosti puno raditi na tome da se to potvrdi."

Naučnici vjeruju da bi se iza Plutona mogla skrivati misteriozna planeta: Evo šta su istražili

Međutim, još nije vrijeme za slavlje zbog otkrivanja izvanzemaljskog života, jer je istraživački tim insistirao da još ima puno toga za naučiti o ovim mogućim egzoplanetama, uključujući tačnu udaljenost od zvijezda.

Rane procjene otkrivaju da 85 planeta treba između 20 i 700 dana da obiđu svoje matične zvijezde.

"Znamo najvjerovatnije vrijeme za orbitu, ali to nije potvrđeno - i to informira udaljenost od zvijezde", dodala je Hawthorn. "Ima dovoljno prostora za daljnje istraživanje ovih egzoplaneta - kako bismo saznali više o njihovim tačnim orbitalnim periodima, imaju li ili nemaju mjesece i šta tačno čine."

Tim je rekao da se njihova saznanja trenutno još uvijek moraju definitivno potvrditi od strane NASA-e, ali se nadaju da će to biti učinjeno budućim posmatranjima.