Astronomi otkrili tajanstveni objekt u svemiru: Imaju dvije teorije

Astronomi otkrili tajanstveni objekt u svemiru: Imaju dvije teorije
Foto: Twitter / Ilustracija

Astronomi su nedavno primijetili tajanstveni kozmički objekat unutar guste skupine zvijezda po imenu NGC 1851, udaljen 40.000 svjetlosnih godina od nas.

Ovaj objekt bi mogao biti ili najlakša crna rupa ili najteža neutronska zvijezda ikad otkrivena, ili čak nešto potpuno novo u nauci.

Nepoznati entitet otkriven je putem brzih treptaja svog pratitelja, koji je pulsar, rotirajuća neutronska zvijezda koja emitira svjetlosne impulse svakih 6 milisekundi. Ovaj objekt smješten je unutar "masnog jaza" između crnih rupa i neutronskih zvijezda, što znači da bi mogao pripadati bilo kojoj od ove dvije kategorije.

Oglasio se Emir Suljagić nakon govora Davida Camerona

I crne rupe i neutronske zvijezde su ostaci masivnih zvijezda nakon supernove eksplozije, ali mogu imati znatno različite mase. Supermasivne crne rupe mogu težiti milijarde Sunca, dok najteže neutronske zvijezde rijetko prelaze masu od tri Sunca. Međutim, najlakše crne rupe i najteže neutronske zvijezde mogu izdaleka izgledati slično.

Do nedavno, naučnici su mogli promatrati neutronske zvijezde do dvije solarne mase i crne rupe svjetlije od pet Sunčevih masa, ostavljajući "masni jaz" između nepoznatim.

Historijski uspjeh! Japan je uspio - njihov robot upravo je sletio na Mjesec!

Za otkrivanje novog objekta, naučnici su koristili radio teleskop MeerKAT u Južnoj Africi kako bi skenirali NGC 1851, gusto konglomeriranu skupinu zvijezda. Slabi radio impulsi koji su se ponavljali 170 puta u sekundi ukazali su na prisutnost pulsara.

Proučavajući orbitalnu putanju pulsara, naučnici su otkrili binarni sistem s objektom mase otprilike 3,9 Sunčevih masa - upravo unutar masnog jaza, piše Klik

Što se tiče prirode ovog objekta - je li to najmasivnija poznata neutronska zvijezda, najlakša crna rupa ili nešto potpuno novo, još nije jasno.

No, istraživači vjeruju da daljnje istraživanje može pomoći u testiranju postojećih teorija o tvari i pružiti nove uvide u prirodu ovakvih objekata u kosmosu.