Astronome šokirala ogromna struktura u svemiru: "Toliko je velika da ne bi smjela postojati"

Foto: NASA / Svemir / Ilustracija

Na oko devet milijardi svjetlosnih godina od Zemlje vreba nešto što se čini kao takozvana kozmička megastruktura u obliku golemog prstena.

Toliko je velika da bi njeno postojanje trebalo biti nemoguće, prema novom istraživanju o kojem je izvijestio The Guardian, dovodeći u pitanje temeljnu pretpostavku našeg razumijevanja svemira.

Poznata kao "Veliki prsten", struktura se proteže u promjeru od nevjerovatnih 1,3 milijarde svjetlosnih godina - što je značajan dio procijenjene veličine vidljivog svemira od 94 milijarde svjetlosnih godina. Nasuprot tome, najveća poznata galaksija ima "samo" 16 miliona svjetlosnih godina u promjeru. Kad bi bio vidljiv na noćnom nebu golim okom, Veliki prsten bi bio jednak promjeru petnaest punih Mjeseca.

SIPA u Sarajevu uhapsila državljanina Finske, za njim bila raspisana Interpolova potjernica

Ovo, prethodno neobjavljeno otkriće, predstavljeno na godišnjem sastanku Američkog astronomskog društva u četvrtak, pridošlica je rastućem popisu neobjašnjivo velikih struktura koje su naučnike prilično zbunjujuće - ako ne i kontroverzne.

Istraživanje je vodila Alexia Lopez, astronomkinja sa Univerziteta Central Lancashire u Engleskoj, koja je prethodno otkrila još veću kozmičku megastrukturu nazvanu "Divovski svod" 2021. godine.

"Na osnovu sadašnjih kozmičkih teorija strukture ove veličine ne bi trebale biti moguće", rekla je Lopez za The Guardian. "Možda bismo mogli očekivati ​​jednu iznimno veliku strukturu u cijelom našem vidljivom svemiru. Trebao bi biti samo jedan, ali ima ih mnogo. Najznačajniji od svih dosad je bio Veliki zid Hercules-Corona Borealis, superklaster galaksija za koji se smatra da ima 10 milijardi svjetlosnih godina u promjeru."

Snažan signal iz dubokog svemira zatekao NASA-u: 'Ovo nismo u stanju objasniti...'

Zašto su te megastrukture velika stvar? One se suprotstavljaju onome što je poznato kao kozmološko načelo, prema kojem bi svemir, u velikoj mjeri, trebao biti homogen (jednak). Zamislite gledanje golemog, mirnog oceana iz daljine: vidite samo vodu, u svim smjerovima. Prema tom razumijevanju, ne bi trebalo postojati ništa veće od 1,2 milijarde svjetlosnih godina jer, između ostalih razloga, Svemir nije dovoljno star da bi se to formiralo.

Kako bi pronašao Veliki prsten, Lopez je kombinirala podatke o kvazarima u Sloan Digital Sky Survey, piše The Guardian. Ovi iznimno svijetli objekti pomogli su da se otkriju daleke i skrivene galaksije. Lopez je zatim primijenila statistički algoritam za otkrivanje potencijalnih struktura u tim galaksijama.

Samo po sebi, ovo otkriće neće biti dovoljno da promijeni naše razumijevanje kozmologije kakvu poznajemo, ali Lopez vjeruje da astronomi ne mogu zauvijek ignorirati implikacije ovih megastruktura.

"Ove se neobičnosti stalno guraju pod tepih, ali što ih više otkrivamo, morat ćemo se suočiti s činjenicom da možda naš standardni model treba preispitati", rekao je Lopez za The Guardian.