Vozili smo / Peugeot 301 1.6 BlueHDi 100, dobar odnos prostora i cijene

29. 07. 2017. u 07:58:00 Jasmin Mržljak

Shares: 0

Kriza koja je prije nepunu deceniju pogodila automobilsku industriju natjerala je najveće proizvođače da se snažnije okrenu tržištima van EU – Latinskoj Americi, Kini, Bliskom istoku, jugoistočnoj Europi.

U relativno kratkom vremenu brojni brandovi ponuduli su cjenovno pristupačne automobile, uglavnom 3-volumenske limuzine s velikim prtljažnicima kao zamjenu za dominantne polovnjake.

Ovom trendu prilagodio se koncern PSA ponudivši 2012. godine dva modela – Peugeot 301 i Citroën C-Elysée – tehnički identične automobile koji se razlikuju po vizuelnom identitetu svojih brandova, prevashodno na prednjem dijelu i "repu". 

Nakon četiri godine uslijedilo je lagano dotjerivanje oba modela, a imali smo priliku isprobati redizajnirani Peugeot 301.

Izgled

Poput blizanca sa znakom Citroëna, Peugeot 301 je namjenski kreirana limuzina. Kao i prije redizajna, P301 optički pokušava ubijediti mušterije da se radi o umanjenoj "508-ici", posebno na prednjem dijelu koje nosi prepoznatljivo lice nove generacije "lava".

03_peugeot_301.jpg - undefined

Radiosarajevo.ba

Dizajnerske linije su jasne i oštre, a klasični prtljažnik ni iz jednog ugla ne odaje utisak nezgrapno nakačenog "ruksaka na leđa".

S 4445 mm između krajnjih tačaka, Peugeot 301 je 40-ak milimetara kraći od Škode Rapid, ali 100-tinjak mm duži od Dacia Logana, modela koji su, uz blizanca Citroën C-Elysée, glavni konkurenti u klasi.  

11_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Naravno, kao i kod svih modela ovog karoserijskog oblika javlja se problem slabe vidljivosti stražnjeg dijela vozila pa su od ogromne koristi parking-senzori.

Unutrašnjost

Od kako su postale popularne limuzine na bazi modela B-segmenta, na skoro svim modelima javlja se nedostatak unutrašnje širine. Ovo i ne bi trebalo čuditi, sasvim je normalan osjećaj u automobilima B-segmenta, ali korisnike zavara izuzetna dužina vozila.

05_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Ni Peugeot 301 nije izuzetak: Prostora za noge i glavu ima kao u priči, suvozač čak ima dodatne centimeter zbog naprijed povučenog pretinca za rukavice, ali zato je tijesno u prostoru ramena, dok će se pokretni prednji naslon za ruke rijetko koristiti ako su zauzeta oba prednja mjesta.

Ogroman međuosovinski razmak 2652 mm stvorio je dosta prostora na stražnjoj klupi.

07_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Vodilo se računa o korisnicima ogromnog prostora – porodicama sa nešto tanjim novčanicima – pa su učinjeni brojni kompromisi: Elektropodizači stakala spušteni na središnji dio, nema podešavanja volana po dužini, materijali su nešto grublji…

Vozač se brzo navikne na okruženje, komande i prekidače, a prednja sjedišta pružaju bočno držanje kakvo se očekuje od vozila ovog segmenta.

Armaturna ploča dopadljiva, sa relativno funkcionalnim komandama audio sistema i klima uređaja na središnjem dijelu.

Prtljažnik

Jedan od glavnih aduta Peugeota 301 je ogroman prtljažnik zapremine 506 litara. To nije sve, prostor za prtljag može se još malo povećati (na 640 litara) obaranjem naslona zadnje klupe.

Pošto je P301 klasična limuzina, logično je da ovo proširenje nije toliko impresivno i praktično kao kod hatchback modela, pogotovo zato što se ne dobije ravno dno.

02_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Međutim, dobro će poslužiti ako zatrebaju dodatni centimetri dužine ili širine iako valja računati i na izvjesna ograničenja zbog jednostavnih "baglama" poklopca prtljažnika koje mogu zasmetati pri transportu kabastih tereta.

Poklopac prtljažnika nema vanjsku "bravu" nego se otvara putem daljinskog upravljanja na ključu ili prekidačem iz unutrašnjosti vozila.

Motor / mjenjač

Dizelski 1,6 litarski motor koncerna PSA jedan je od najuspješnijih agregata ove zapremine na tržištu. Provjereni motor dobro pristaje porodičnom karakteru Peugeora 301. Bez obzira što izolacija nije na nivou skupljih i većih automobila, nivo buke i vibracija koje proizvodi dizelaš je više nego prihvatljiv.

08_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Motor razvija tačno 100 "konja" i najviši obrtni moment od 254 Nm već na 1750 obrtaja. To znači da se ne osjeti nedostatak šeste brzine, naprotiv, kao da su inžinjeri koncerna PSA igrali po notama vozača koji su lijeni pri "šaltanju".

Potrebno je samo držati kazaljku obrtomjera iznad brojke 1500 i skoro zaboraviti na mjenjač. Pritom vozač ne treba biti zbunjen što crveno područje na obrtomjeru počinje na 5000 o/min jer se radi o instrumentu koji je zbog nižih troškova proizvodnje unificiran sa benzinskom verzijom.

Vozne karakteristike

Peugeot 301 izgrađen je istoj platformi PSA PF1 kao i manji P208Ipak, limuzina je doživjela brojne promjene pa je međuosovinski razmak povećan za 112 mm, modificirane su postavke ovjesa – prednjeg McPhersona i polukrute zadnje osovine.

Ogibljenje je prilagođeno nešto lošijoj putnoj mreži, pojačana je konstrukcija dijelova karoserije. Da se ova "pojačanja" i nešto viši klirens ne bi odrazili na "ležanje" vozila, Peugeot 301 posjeduje serijski ESP koji energično djeluje u kritičnim situacijama.

04_peugeot_301.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Tako jedina posljedica specifičnog kalibriranja ovjesa ostaje grubo upijanje neravnina što osjete putnici na stražnjoj klupi, ali ovo ide i na račun "istezanja" vozila, odnosno produženja međuosovinskog razmaka.

Zato ugodno iznenadi dobra povratna informacija električnog servo upravljača te pouzdane kočnice (prednji diskovi, zadnji doboši, ABS).

Cijena / oprema

Cijena bogato opremljenog Peugeota 301 1.6 BlueHDi Allure od 27.647 KM, odnosno skoro 29 hiljada uz nekoliko opcija na testnom modelu (zadnji parking senzori, metalik boja), može na prvi pogled izazvati sumnje u "odnos uloženog i dobivenog".

Ali, kada se u priču uključi akcijska cijena od 24.889 KM, jasno je da se za iste novce na nekom drugom mjestu teško pronalazi automobil ovakve prostranosti, sa dizelašem snage 100-tinjak "konja".

Ne smije se zaboraviti ni bogata serijska oprema: Automatski klima uređaj, ESP, ABS, ASR kontrola trakcije, centralno daljinsko zaključavanje, putni računar, kožni upravljač podesiv po visini, sjedište vozača podesivo po visini, elektro-podizači prednjih i zadnjih stakala, radio CD/MP3/USB/Bluetooth uređaj sa komandama na volanu, 16-colski aluminijski točkovi, tempomat, LED dnevna svjetla, prednji centralni naslon za ruke…   

13-peugeot_301.jpg - undefined

 

NEMA KOMENTARA