Vozili smo / Peugeot 3008 BlueHDi 120: SUV koji nema ambiciju postati terenac

26. 02. 2017. u 08:06:00 J. M.

Shares: 0

Nakon što smo početkom novembra prošle godine u Neumu prisustvovali bh. premijeri i izvezli prve kilometre u novom Peugeotu 3008, ovaj model isprobali smo na 7-dnevnoj testnoj vožnji.

Valja podsjetiti da Peugeot zapravo nije imao pravi kompaktni SUV, što je bio izuzetan hendikep u situaciji kada ovi kvazi-terenci bilježe nevjerovatnu tržišnu ekspanziju.

Istina, u salonima je bio dostupan Peugeot 4008, razvijen i proizveden od japanskog Mitsubishija, ali je zbog visoke cijene prodavan "na kašičicu". Tako je pred novi Peugeot 3008 postavljen zadatak da zamijeni svog prethodnika (koji je bio više monovolumen), ali i P4008.

Izgled

Stilski, Peugeot 3008 je tipični SUV: Povišeno tijelo, crna plastična zaštita naprijed/nazad i na bokovima, hromirani dodaci, krovni nosači… Lice nosi vizuelni identitet Peugeota nove generacije, upravo na prednjem i bočnom dijelu P3008 pokazuje se kao "za broj veći P2008".

Stražnji dio je originalan, za razliku od hromirane bočne lajsne od farova do A-stuba koja je već viđena na Range Rover Evoqueu. Čini se da je dizajnerima uspjelo da naprave dopadljivu cjelinu i izgled usklade s onim što jeste Peugeot 3008: Kompaktni SUV koji nema ambiciju postati terenac. Ko traži više agresivnosti, na raspolaganju ima GT-ediciju Peugeota 3008.

Unutrašnjost

U Peugeotu toliko ponosni na svoj i-cockpit da ga, malo po malo, ubacuju u kompletnu paletu modela. Kako u prirodno visokom automobilu izgleda instrument tabla podignuta u visinu očiju vozača? Bolje nego u običnim modelima, što je možda posljedica kompletnog okruženja.

Kompaktni debeli upravljač, zakrivljen na dnu i vrhu, upotpunjen je avionskim kokpitom srednjeg dijela armaturne ploče s sedam prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke. Komande su prilično intuitivne, brzo se navikne i na neobični oblik ručice manuelnog mjenjača.

Udobna i dobro konturirana sjedišta odlično drže tijelo, na zadnjoj klupi je dovoljno prostora i za glavu i za koljena. Ako bi tražili "dlaku u jajetu" možda bi materijal od kojeg je izrađena armaturna ploča mogao biti "mrvicu" kvalitetniji.

Iako Peugeot 3008 nije među najdužim predstavnicima klase može se pohvaliti ogromnim prtljažnikom zapremine 520 litara. To je postignuto relativno niskim utovarnim pragom što olakšava smještaj prtljaga.

 Motor / mjenjač

Sve stroži ekološki standardi i razvoj malolitražnih turbobenzinaca utječu na svijest kupaca u razvijenom svijetu koji se pomalo distanciraju od dizelaša. No, popularnost dizelaša na našim prostorima je takva da se veliki proizvođači ne moraju bojati za plasman ovih (skupljih) motora.

Ne čudi da je za testni model odabran provjereni 1,6 litarski turbodizelaš snage 120 konja. Dizelski 1,6 litarski motor doživljava drugu mladost nakon što su u koncernu PSA odlučili reducirati broj ventila na svega dva po cilindru. To je poboljšalo prednabijanje, dalo više mogućnosti za poboljšanje agilnosti na nižim obrtajima.

Zaista, 120 HDi je dostigao impresivnih 300 Nm najvišeg obrtnog momenta, teško je čak i na nižim obrtajima otkriti stvarnu veličinu motora, možda jedino po vibracijama dok je hladan. Motor odlično povuče, pruža dobra međuubrzanja, radi kultivirano, u kombinaciji s izvrsnim 6-stepenim manuelnim mjenjačem mami na dinamičnu vožnju.

A kada se agresivnoj vožnji dodaju hladni startovi na niskim temperature tokom testne vožnje, onda deklarirana potrošnja od 4 litra na 100 kilometara zvuči… kao dobra šala. Realnost je puno bliža brojci 6…

Upravljivost / ovjes

Nova generacija Peugeotovih modela zaslužila je mnogo pohvala za ovjes, pružajući dobar kompromis između agresivne sportske vožnje i efikasnog upijanja neravnina na cesti. Na P3008 inženjeri PSA dodali su još jednu "porciju tvrdoće" na šta ih je natjeralo povišeno težište, ali i činjenica da, za razliku od konkurenta, Peugeotov SUV neće biti ponuđen u verziji s pogonom na četiri točka.

Rezultat: P3008 savršeno leži na cesti, dopušta savladavanje krivina tako agresivno kao da je u pitanju neki "hot-hatch", podupravljivost je svedena na minimum. Ipak, negdje je morala biti plaćena cijena, u ovom slučaju na udarnim rupama kojih ima u izobilju na našim cestama.

Zbog tvrdog ogibljenja, dodatno naglašenog velikim 17-colskim točkovima, ponekad se nostalgično poželi povratak stare, dobre francuske škole udobnosti. Upravljač je dobro kalibriran, kočnice odlično obavljaju svoj zadatak, sve u svemu, Peugeot 3008 pruža dosta zabave u vožnji.

Cijena / oprema

Testni model – Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start – košta 47.868 KM. Nije malo, ali pri kreiranju cjenovnika proizvođači se samo prilagođavaju zahtjevima kupaca koji su spremno dodatno platiti "pogled s visine SUV-a".

Zato oprema ne ostavlja skoro nijednu želju otvorenom: Brojni vozački asistenti, LED dnevna svjetla i unutrašnje osvjetljenje, AGR anatomska sjedišta, elektronska parkirna kočnica, 8-colski ekran s touch-screen komandama dvozonskog automatskog klima uređaja te audio sistema i navigacije…

Uostalom, 10-ak hiljada maraka je jeftinije samo malo skromnije opremljen bazni model s 1,2 litarskim benzincem (130 KS).

Zaključak

Stari igrači u klasi kompaktnih SUV-ova – Nissan Qashqai, KIA Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar, Škoda Yeti, VW Tiguan, Seat Ateca, Mazda CX-5 – dobili su dostojnog rivala.

Pred novim modelom su visoki ciljevi: Peugeot želi prodati 150.000 vozila godišnje, a u prvih nekoliko mjeseci u Francuskoj je primljeno dva puta više uplata nego je planirano. Dobar znak da je Peugeot dobro izmiješao karte s novom "3008-icom".

NEMA KOMENTARA