Nezaboravne '80-e: Pet najljepših automobila više srednje klase
![Nezaboravne '80-e: Pet najljepših automobila više srednje klase](https://storage.radiosarajevo.ba/article/301287/871x540/limuzine_finish_RSA.jpg?v1527373078)
A prije nešto više od tri decenije viša srednja klasa bila je prenapučena atraktivnim automobilima pri čemu su mušterije obraćale pažnju na tehniku i opremu umjesto prevashodno na imidž.
Skoro svaki veliki proizvođač imao je "konja za trku", u toku je bila prva turbo-revolucija, a prodaja se mjerila stotinama hiljada vozila. Koji su najljepši modeli više srednje klase iz zlatnih '80-ih? Izbor je subjektivan!
Saab 9000 (1984)
Do 1984. godine i dolaska Saaba 9000, automobili švedskog proizvođača izgledali su pomalo nezgrapno i obraćali su se osebujnoj grupi kupaca.
A onda je u okviru projekta Type Four razvoja četiri modela u suradnji s italijanskim brandovima - Fiat, Lancia, Alfa - i pod dirogentskom palicom Giorgetta Giugiara nastao Saab 9000. Björn Envall, Saabov dizajner, prilagodio je 9000 vizuelnom identitetu švedske kompanije.
![Saab 9000 - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/388199/1180x732/saab_9000_turbo_5.jpg)
Saab 9000
Tipično za Saab, model 9000 se dugo održao u proizvodnji, sve do 1998. godine, a završni račun pokazao je da je izrađeno nešto više od 500.000 primjeraka. Iako je Saab 9000 često dotjerivan, a u ponudi je bila limuzinska izvedba, ipak je ljepotu i slavu pronio izvorni 5-vratni Liftback CC (coupe combi) u turbo verziji (175 KS).
Renault 25 (1984)
Perjanicu Renaulta dizajnirali su Gaston Juchet i Robert Opron, koji su od početka akcent stavili na aerodinamiku (koeficijent otpora zraka 0,31).
Kombi-limuzina dužine 4,623 mm bila je dostupna s motorima zapremine od 2,0 do 2,7 litara, a nakon redizajna 1988. godine zapremina najvećeg V6 agregata povećana je na 2849 kubika.
![Renault 25 - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/388202/1180x732/renault_25_4.jpg)
Renault 25
Na dugačkom popisu serijske i dodatne opreme nalazio se i govorni putnički računar koji je vozaču davao glasovne informacije o stanju automobila. Do dolaska nasljednika - Safranea - 1992. godine prodato je skoro 780 hiljada primjeraka Renaulta 25.
Lancia Thema (1984)
Još jedan model iz projekta Type Four: Lancia Thema je limuzina, djelo Giorgetta Giugiara i Toma Tjaarde, mada je postojala i karavanska izvedba koju je oblikovao Pininfarina.
![Lancia Thema - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/388203/1180x732/lancia_thema_16.jpg)
Lancia Thema
Tokom jedne decenije prisustva na tržištu limuzina dužine 4,59 metara pronašla je put do 336 hiljada kupaca. Privukla ih je lijepa limena kecelja, imidž Lancije, ali i snažni motori.
Kultni status stekla je top verzija - Thema 8.32 - koju je pokretao Ferrarijev V8 motor snage 215 "konja".
Audi 200 C3 (1983)
Ideja o Audiju 200 - kao boljem, opremljenijem, snažnijem i agresivnijem Audiju 100 - prvi put je zaživjela na C2 generaciji (1979). Ipak, tek je Audi 200 C3 iz 1983. godine "gospodaru prstenova" otvorio vrata premium društva.
![Audi 200 C3 - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/388205/1180x732/audi_200_quattro_18.jpeg)
Audi 200 C3
Limuzina dužine 4807 mm mogla se pohvaliti izuzetnom aerodinamikom (koeficijent otpora zraka 0,30), a pokretali su je 5-cilindrični atmosferski i turbobenzinski motori zapremine od 2,1 do 2,3 litra, snage od 136 do 220 "konja".
Kupci su mogli birati između verzija s prednjim i pogonom na sva četiri točka, a od sredine 1984. godine bila je dostupna i karavanska izvedba Avant.
Alfa 164 (1987)
Alfa 164 bila je posljednji i najosebujniji predstavnik projekta Type Four. Nakon što su Saab 9000 i Lancia Thema predstavljeni 1984, a Fiat Croma godinu kasnije, Alfa je kasnila s lansiranjem svoje perjanice. Kada je Alfa 164 najzad ugledala svjetlo dana 1987. godine, skoro deceniju nakon početka razvoja kvarteta modela, milanska marka je već prešla pod okrilje Fiata.
![Alfa 164 - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/388207/1180x732/alfa_romeo_164_12.jpg)
Alfa 164
Prelijepa i aerodinamična limena kecelja koju je oblikovao Enrico Fumia, dizajner Pininfarine, skrivala je naprednu tehniku i snažne motore (od 117 do 232 KS). Tako su kupci mogli birati između atmosferskih Twin Spark motora, turbo verzija, V6 benzinaca, turbodizelaša, čak i Q4 verzije s pogonom na sva četiri točka.
Brojka od više od 270 hiljada prodatih primjeraka "164-orke" (1987-1997) već dugo je nedostižna za kompletnu paletu Alfe, a kamoli neki pojedinačni model.
![Radiosarajevo.ba](https://radiosarajevo.ba/assets/img/rsa-box-logo.png)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.