Nezaboravne '80-e: Pet najljepših automobila više srednje klase
A prije nešto više od tri decenije viša srednja klasa bila je prenapučena atraktivnim automobilima pri čemu su mušterije obraćale pažnju na tehniku i opremu umjesto prevashodno na imidž.
Skoro svaki veliki proizvođač imao je "konja za trku", u toku je bila prva turbo-revolucija, a prodaja se mjerila stotinama hiljada vozila. Koji su najljepši modeli više srednje klase iz zlatnih '80-ih? Izbor je subjektivan!
Saab 9000 (1984)
Do 1984. godine i dolaska Saaba 9000, automobili švedskog proizvođača izgledali su pomalo nezgrapno i obraćali su se osebujnoj grupi kupaca.
A onda je u okviru projekta Type Four razvoja četiri modela u suradnji s italijanskim brandovima - Fiat, Lancia, Alfa - i pod dirogentskom palicom Giorgetta Giugiara nastao Saab 9000. Björn Envall, Saabov dizajner, prilagodio je 9000 vizuelnom identitetu švedske kompanije.
Saab 9000
Tipično za Saab, model 9000 se dugo održao u proizvodnji, sve do 1998. godine, a završni račun pokazao je da je izrađeno nešto više od 500.000 primjeraka. Iako je Saab 9000 često dotjerivan, a u ponudi je bila limuzinska izvedba, ipak je ljepotu i slavu pronio izvorni 5-vratni Liftback CC (coupe combi) u turbo verziji (175 KS).
Renault 25 (1984)
Perjanicu Renaulta dizajnirali su Gaston Juchet i Robert Opron, koji su od početka akcent stavili na aerodinamiku (koeficijent otpora zraka 0,31).
Kombi-limuzina dužine 4,623 mm bila je dostupna s motorima zapremine od 2,0 do 2,7 litara, a nakon redizajna 1988. godine zapremina najvećeg V6 agregata povećana je na 2849 kubika.
Renault 25
Na dugačkom popisu serijske i dodatne opreme nalazio se i govorni putnički računar koji je vozaču davao glasovne informacije o stanju automobila. Do dolaska nasljednika - Safranea - 1992. godine prodato je skoro 780 hiljada primjeraka Renaulta 25.
Lancia Thema (1984)
Još jedan model iz projekta Type Four: Lancia Thema je limuzina, djelo Giorgetta Giugiara i Toma Tjaarde, mada je postojala i karavanska izvedba koju je oblikovao Pininfarina.
Lancia Thema
Tokom jedne decenije prisustva na tržištu limuzina dužine 4,59 metara pronašla je put do 336 hiljada kupaca. Privukla ih je lijepa limena kecelja, imidž Lancije, ali i snažni motori.
Kultni status stekla je top verzija - Thema 8.32 - koju je pokretao Ferrarijev V8 motor snage 215 "konja".
Audi 200 C3 (1983)
Ideja o Audiju 200 - kao boljem, opremljenijem, snažnijem i agresivnijem Audiju 100 - prvi put je zaživjela na C2 generaciji (1979). Ipak, tek je Audi 200 C3 iz 1983. godine "gospodaru prstenova" otvorio vrata premium društva.
Audi 200 C3
Limuzina dužine 4807 mm mogla se pohvaliti izuzetnom aerodinamikom (koeficijent otpora zraka 0,30), a pokretali su je 5-cilindrični atmosferski i turbobenzinski motori zapremine od 2,1 do 2,3 litra, snage od 136 do 220 "konja".
Kupci su mogli birati između verzija s prednjim i pogonom na sva četiri točka, a od sredine 1984. godine bila je dostupna i karavanska izvedba Avant.
Alfa 164 (1987)
Alfa 164 bila je posljednji i najosebujniji predstavnik projekta Type Four. Nakon što su Saab 9000 i Lancia Thema predstavljeni 1984, a Fiat Croma godinu kasnije, Alfa je kasnila s lansiranjem svoje perjanice. Kada je Alfa 164 najzad ugledala svjetlo dana 1987. godine, skoro deceniju nakon početka razvoja kvarteta modela, milanska marka je već prešla pod okrilje Fiata.
Alfa 164
Prelijepa i aerodinamična limena kecelja koju je oblikovao Enrico Fumia, dizajner Pininfarine, skrivala je naprednu tehniku i snažne motore (od 117 do 232 KS). Tako su kupci mogli birati između atmosferskih Twin Spark motora, turbo verzija, V6 benzinaca, turbodizelaša, čak i Q4 verzije s pogonom na sva četiri točka.
Brojka od više od 270 hiljada prodatih primjeraka "164-orke" (1987-1997) već dugo je nedostižna za kompletnu paletu Alfe, a kamoli neki pojedinačni model.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.