ZIL 4102: Trebao je postati sovjetski Rolls-Royce, a ostao prototip
ZIL (Zavod imeni Lihacheva) proizvodio je ogromne, ali rastrošne krstarice, dizajnerski ne toliko uspješne, zamišljene kao odgovor na predsjedničke limuzine Cadillaca, Mercedesa, Peugeota, Lancije, Volva...
Preokret je trebao donijeti ZIL 4102, automobil čiji je razvoj počeo sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća po naređenju posljednjeg sovjetskog predsjednika Mihaila Sergejeviča Gorbačova.
Foto: ZIL
Limuzina je nastala u vrijeme Perestrojke, zamišljena kao zamjena za glomazni ZIL 41041 koji je predstavljen 1978. u vrijeme vladavine Leonida Brežnjeva.
Novi ZIL 4102 donio je svjež dizajn, mješavinu izgleda Rollse Royce Silver Spirita i Cadillac Fleetwooda, a trebao je poslužiti kao baza za čitavu porodicu automobila, uključujući i nasljednika Volge.
I unutrašnjost je urađena u elegantnom i luksuznom stilu, s bijelim kožnim sjedištima, električnim podizačima stakala, audio sistemom s deset zvučnika...
Foto: ZIL
Od zapadnih konkurenata ZIL 4102 razlikovao se po činjenici da je koncipiran s pogonom na prednje točkove što je bilo veliko iznenađenje obzirom na snažne motore.
I tada je u automobilskom svijetu važilo pravilo da se više od 300 "konja" ne može pravilno prenijeti isključivo na prednje točkove.
Foto: ZIL
Prvi prototip završen je 1987. godine, uslijedila su dva primjerka u naredna 24 mjeseca i posljednji krajem 1990. godine. Slabije verzije trebalo je da pokreće 4,5 litarski V6 motor, jače 7,7 litarski V8, dok se špekuliralo i o ugradnji kamionskog 7,0 litarskog V8 dizelaša.
Navodno se automobil nije dopao Gorbačovu, SSSR se ubrzo raspao, a ZIL je ostao tek malo više od slova na papiru.
Napravljeni automobili postali su muzejski primjerci kao podsjećanje da je SSSR želio napraviti konkurenta Rollce Royceu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.