ADAC: Nov Dacia Duster protiv 2 godine starog VW Golfa, šta kupiti?

J. M.
ADAC: Nov Dacia Duster protiv 2 godine starog VW Golfa, šta kupiti?

Vječita dilema: Nov ili polovan automobil? Odluka obično ovisi o budžetu jer ne mogu svi sebi priuštiti novo vozilo. Ali, nerijetko se dešava da i oni koji imaju novca prednost daju polovnom automobilu. Zato je zanimljivo vidjeti rezultat poređenja vozila koja imaju jednaku vrijednost na tržištu polovnjaka i novih automobila.

Odgovor na ovo pitanje pokušali su pronaći eksperti najvećeg europskog automobilskog kluba ADAC-a. Odlučili su uporediti nov Dacia Duster 1.5 dCi 2WD i 2 godine star VW Golf 1.6 TDI. Nov Duster košta oko 16.000 eura koliko i 2 godine star Golf s 40-ak hiljada pređenih kilometara.

Dacia je u startu u prednosti kod onih koji žele trendovski SUV s nula kilometara, bez znakova habanja, 3-godišnjom garancijom. Golf preferiraju vozači koji vode računa o imidžu proizvođača.

Karoserija: Prednost Dacia Duster

Iako jeftin, Dacia Duster je solidno napravljen. Međutim, kada se pažljivo pogleda, postoje neke razlike u završnoj obradi i materijalima u odnosu na Golf. Oba modela imaju rezervoare jednake zapremine, mogu povući prikolicu jednake težine.

duster_01.jpg - undefined

Dacia Duster (Foto: ADAC)

Ono gdje Dacia osvaja odlučujuće poene je lakši ulazak i izlazak jer je riječ o SUV-u s povišenim sjedištima. Također, Duster ima osjetno veći prtljažnik (410 litara) u odnosu na 305 litara Golfa, makar ne toliko praktičan jer se preklapanjem naslona stražnje klupe ne dobije ravna površina.

Unutrašnjost: Prednost VW Golf

Dacia je jednostavna za korištenje jer nema mnogo tipki, a vozač se brzo navikne na ambijent.

duster_02.jpg - undefined

Dacia Duster (Foto: ADAC)

Uz doplatu dobijate navigacijski sistem s dobrim povezivanjem pametnih telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta. Golf može biti i stepenicu više ako se "naleti" na bolje opremljenu verziju.

golf_02.jpg - undefined

VW Golf (Foto: ADAC)

Iako je subjektivni osjećaj prostora bolji u Dusteru zbog većih prozora i višeg krova, u praksi Golf nudi više mjesta za noge i naprijed i nazad. 

Udobnost: Prednost VW Golf

Ovjes Dustera je dizajniran s akcentom na udobnost, dobro savladava i loše ceste. Golf ima tvrđe ogibljenje, ali nudi pristojan kompromis između udobnosti i dinamike. 

duster_03.jpg - undefined

Dacia Duster (Foto: ADAC)

Relativno udobno je na prednjim sjedalima Dustera, ali bočni oslonac mogao bi biti bolji. Dobro oblikovana sjedala Golfa ipak osiguravaju više udobnost i čvrstu bočnu potporu, čak i na zadnjoj klupi.

golf_03.jpg - undefined

VW Golf (Foto: ADAC)

VW Golf ima prednost i kada se uporedi zvučna izolacija: Pri brzini 130 km/h na autoputu proizvodi 67,0 dB, a Duster 69,8 dB.

Motor: Prednost VW Golf

Dobro poznati 1,5 litarski dCi snage 116 "konja" u Dusteru zadovoljava uglađenim i ravnomjernim radom, dobrim odzivom i "vučom". Istu snagu ima VW-ov 1.6 TDI, ali u nešto lakšem Golfu osigurava 0,3 desetinke sekunde bolje ubrzanje do 100 km/h (10,5 sekundi Duster, 10,2 sekunde Golf), kao što niža karoserija osigurava postizanje više maksimalne brzine (179 km/h Duster, odnosno 198 km/h Golf).

Motor Dustera radi kultivirano u srednjim obrtajima, ispod 1500 o/min je trom, iznad 3000 o/min bučan. VW-ov dizel traži vremena nakon hladnog starta, ali je kasnije nešto mirniji.

Vozne karakteristike: Prednost VW Golf

Dacia je stabilna i sigurna na cesti, ali postaje nemirna pri višim brzinama. Upravljač Golfa daje bolju povratnu informaciju, baš kao što osigurava dinamičnije vozne karakteristike pri tzv. testu izbjegavanja losa. Dacia ima nešto bolji kočioni put: Treba 34,7 metara za zaustavljanje s brzine 100/h, dok je Golfu potrebno pola metra više.

golf_01.jpg - undefined

VW Golf (Foto: ADAC)

Duster posjeduje ono što je zakonski propisano kada je riječ o aktivnoj sigurnosti. Standardno dolaze ESP, kontrola pritiska u gumama te kočioni asistent, dok limitator brzine i tempomat treba doplatiti.

Dok ostali sistemi nisu dostupni u Dusteru, uz Golf se mogu naručiti kočenje u slučaju opasnosti, sistem upozorenja za napuštanje trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i još mnogo toga. Polovni Golf skoro po pravilu je bolje opremljen od novog Dustera.

Na Euro NCAP crash testu Dacia je osvojila 71 posto mogućih bodova i tri od pet mogućih zvjezdica. VW dolazi s 94 posto bodova i maksimalnih pet zvjezdica, što je zasluga čvršće putničke kabine, više zračnih jastuka, bolje sigurnosti za djecu i pješake.

Ekologija: Prednost Dacia

Nova Dacia ima prednost u odnosu na rabljeni Golf zbog modernije tehnologije izduvnih gasova. Zbog toga što kao novi automobil mora zadovoljiti stroge Euro 6d TEMP standarde, serijski dolazi sa SCR sistemom sa ubrizgavanjem AdBlue. Ovo značajno smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) u usporedbi sa starijim Golfom, što pokazuju i mjerenja na ADAC Ecotestu.

Kada se mjere i druge štetne emisije Dacia je mnogo prihvatljivija po čovjekovu okolinu od VW-a koji kao stariji model zadovoljava samo Euro 6b standard.

Kada je potrošnja goriva u pitanju, Golf troši samo 5,0 litara dizela na 100 kilometara, dok Dacia s 5,9 litara ispušta više ugljendioksida.

Troškovi: Neriješeno

Oba vozila koštaju oko 16.000 eura. Dvije godine stari Golf iza sebe već ima najveći gubitak vrijednosti pa bi trebao zadržati stabilnu cijenu narednih godina. Ali, i Dacia Duster je poznat kao model koji malo gubi na vrijednosti, a vrlo je tražen kao polovnjak.

Ako Dacia ima malu prednost u pogledu fiksnih troškova (porezi, osiguranje, itd.), Golf osvaja više bodove u segmentu operativnih troškova. Troši manje goriva i ne morate dopunjavati AdBlue.

Najteže je procijeniti troškove održavanja. Ako se pretpostavi da treba više novca za održavanje starijeg automobile, ADAC pretpostavlja da će Golf zahtijevati novca za servisiranje.

Kada se svi elementi ubace u računicu 5-godišnjeg korištenja i pretpostavljene godišnje kilometraže od 15.000 km, ispada da Duster svog vlasnika mjesečno košta 456 eura, a Golf 453 eura.

Pouzdanost: Prednost VW Golf

Novi automobil je naravno pouzdaniji od polovnog. No, ADAC-ove statistike kvarova pokazuju da je Golf pouzdaniji od Dustera što se vjerovatno neće promijeniti u narednih nekoliko godina. I izvještaj njemačke organizacije tehničkih pregleda TÜV daje prednost Golfu.

Konačan rezultat: VW Golf – Dacia Duster 5:2

Kada se uporede svi parametri Golf pobjeđuje 5:2. Sigurniji je, pouzdaniji, kvalitetniji, uostalom radi se modelu više klase od Dustera. No, i onaj ko se odluči za novi Dacia Duster - sigurno neće pogriješiti. S obzirom na nisku cijenu, predstavlja neponovljivu ponudu za novi automobil, pogotovo što je riječ o trendovskom SUV-u.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije