Seat Arona 1.6 TDI DSG: Crossover koji pokazuje smjer malih automobila

J. M.
Seat Arona 1.6 TDI DSG: Crossover koji pokazuje smjer malih automobila
Kompaktni crossover za avanturiste, tako je Seat najavio Aronu, posljednji model u svojoj paleti.

Arona pokazuje u kom smjeru nezaustavljivo idu kompaktni automobili. Klasični superminiji pomalo izumiru, a mijenjaju ih mali automobili s optikom terenaca.

arona_09.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Seat Arona je jedan od najupečatljivijih predstavnika novog vala, nastao po provjerenom receptu: Baza je hatchback B-segmenta koji naraste u visinu i dobije off-road optiku.

Izgled

Arona je crossover nastao na bazi Seat Ibize, jednog od najzanimljivijih europskih superminija. Sa 4,138 mm između krajnjih tačaka, Arona je osam centimetara duža od Ibize.

No, ključna promjena u dimenzijama je 10 centimetara rasta u visinu (na 1552 mm), što doprinosi objektivnom i subjektivnom osjećaju da automobil pripada klasi više.

arona_10.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Dizajnerske linije su jasne i oštre: Arona je dopadljiva i ima dosta zajedničkih linija s braćom i rođacima iz koncerna VW – Seat Atecom i Škodom Karoq. Vanjski izgled određuju LED svjetla naprijed, veliki točkovi na bokovima, krovni nosači na vrhu i off-road zaštita u optici difuzora straga.

Unutrašnjost

Najveća prednost većih dimenzija u odnosu na Ibizu je lakši ulazak u vozilo te više i ugodnije sjedenje. Prednja sjedišta dobro drže tijelo, dosta je prostora za glavu, a najugodnije iznenađenje je (za standarde malih crossovera) izraženi ugođaj širine.

Klasna pripadnost i dimenzije dolaze do izražaja na zadnjoj klupi gdje putnici nemaju raskošnu ponudu prostora iako uživaju u pogledu jer su sjedišta podignuta šest centimetara u odnosu na Ibizu.

arona_03.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Radno mjesto vozača je ugodno jednostavno – sve je pregledno, lako dostupno, korištenje intuitivno. Instrumenti su klasični analogni, dok je ustupak modernim vremenima 8-inčni touchscreen zaslon na centralnom dijelu armaturne ploče kojim se opslužuje navigacijski i audio sistem.

Jak adut je i lagan pristup jednom od najvećih prtljažnika klase, zapremine 400 litara, koji se preklapanjem zadnje klupe može povećati na 1280 litara. Vrlo značajno: Korišteni materijsli i završa obrada su na najvišem nivou.

Motor / mjenjač

U vremenu opće "hajke" na dizelaše, na većini tržišta glavninu prodaje Arone čine verzije pogonjene 1,0 litarski turbobenzincem snage 95 "konja". Na našim prostorima dizelaši su i dalje nedodirljivi pa je testni model pokretala slabija verzija dobro poznatog 1.6 TDI (95 KS).

Subjektivni utisak je da Arona tako dobro povuče da se stekne utisak kako u nosu ima i više od 95 KS i 250 Nm najvišeg obrtnog momenta.

arona_04.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Zasluge za to pripadaju odličnom 7-stepenom DSG mjenjaču sa dvostrukim kvačilom koji postavlja domaću zadaću za konkurenciju. Teško je pronaći mjenjač koji je tako dobro spojio dva svijeta "šaltanja" – manuelno i automatsko – preuzimajući najbolje od oba.

Dinamična vožnja uz nisku potrošnju goriva više nije privilegija manuelnih mjenjača. Kada je riječ o ekonomičnosti: Arona 1.6 TDI DSG treba malo više od fabrički deklariranih 4,2 litra na 100 kilometara, ali se bez ikakvih problema potrošnja održava ispod pet litara.

Vozne karakteristike

Još jednom: Arona je viša od Ibize, što znači da je i težište vozila podignuto. Kod mnogih vozila ovakve promjene imaju značajan utjecaj na ponašanje automobila, ali to se kod Arone jedva primjećuje.

U Seatu su ugradili duže amortizere i opruge koje su dinamiku održale na zavidnom nivou, doduše s većim akcentom na udobnost.

arona_02.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

U brzim krivinama jedva je izražena podupravljivost kratkog i relativno visokog automobila, dok upravljač reagira vrlo direktno. Kočnice – prednji diskovi, zadnji doboši – upotpunjuju dobar utisak u vožnji.

Oprema / cijena

Iako se to ne može zaključiti po testnom modelu, cijena je jak adut Seat Arone. Bazna verzija, pokretana 1,0 litarskim benzincem i solidno opremljena (klima, ESP, ABS, XDS, 16-colski točkovi, električni podizači svih stakala, centralno daljinsko zaključavanje, multifunkcionalni upravljač s komandama audio sistema, automatska kočnica za slučaj opasnosti, pomoć pri polasku uzbrdo…) košta 26.597 KM.

Testni model – Arona 1.6 TDI DSG Xcellence – prirodno je skuplji zbog turbodizelskog motora, DSG mjenjača, bogatije opreme (kožni paket, kessy sistem otključavanja vozila bez ključa i pokretanja motora na prekidač, LED prednja i zadnja svjetla, zadnji parking senzori, navigacioni system, 17-colski točkovi, senzor za prepoznavanje umora vozača…).

Ako se svemu doda Nevada bijela boja u kombinacviji sa sivim krovom cijena naraste na 41.697 KM što baš i nije jak argument u poređenju s većom Atecom.     

Zaključak

Nastala na tragu pomame za kompaktnim crossoverima Seat Arona je sjajno iskoristila činjenicu da se sličan Škodin i Volkswagenov model tek očekuju u Europi.

Atraktivan izgled, pametan koncept, dobre vozne karakteristike i povoljna cijena dali su rezultat: Potražnja za automobilom nadmašuje ponudu. Na jednu Ibizu, bh. zastupnik Seata proda tri Arone! A to je valjda najbolji pokazatelj uspjeha Arone.

arona_14.jpg - undefined

Infografika: Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije