Kia Sportage 1.6 CRDi: Dotjerivanje i novi dizelaš za održavanje pozicije

J. M.
Kia Sportage 1.6 CRDi: Dotjerivanje i novi dizelaš za održavanje pozicije

Četvrta generacija Kia Sportagea, koja se nalazi u prodaji od 2016. godine, spada u najpopularnije kompaktne SUV-ove u Europi. I u BiH je popularan SUV iz fabrike u slovačkoj Žilini, pa se u prošloj godini ubacio u "top 20" najprodavanijih novih automobila na tržištu.

Početkom ove godine u BiH je stigao obnovljeni Sportage koji je objedinio moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama te efikasnijim motorima koji ispunjavaju najstrože emisione standarde.

Izgled

Dizajnerski, Sportage je jedan od najmarkantniji SUV-ova na tržištu, a ograničene promjene samo naglašavaju ovaj utisak. Izmijenjen je prednji branik s novim svjetlima za maglu i novim crnim ili sjajnim kromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za ulazak zraka.

kia_sportage_test_025.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Prednja LED svjetla, s LED dnevnim svjetlima u obliku četiri tačke i redizajniranim svjetlima za maglu, te zadnja vodoravno postavljena LED svjetla u obliku slova C povećavaju prepoznatljivost vozila s modernijim izgledom.

Koeficijent otpora zraka (Cd=0,33) nakon brojnih modifikacija vanjštine ostao je identičan, kao i dimenzije (dužina: 4485 mm, širina: 1855 mm, visina: 1635 mm) i međuosovinski razmak (2670 mm).

Unutrašnjost

Funkcionalnost Sportagea nije promijenjena. Vozačko mjesto je uredno, sjedi se udobno i visoko, a male izmjene doživjeli su samo prekidači za upravljanje ventilacije i klima uređaja koji se nalaze na sredini armaturne ploče.

kia_sportage_test_023.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Prostrana unutrašnjost može primiti pet putnika i mnogo prtljaga. Svim putnicima u kabini na raspolaganju je dosta slobode, s prostorom za glave 997 mm (naprijed) i 993 mm (nazad) te prostorom za noge od 1129 mm (naprijed) i 970 mm (nazad).

Prtljažnik ima kapacitet od 480 litara, a nakon preklapanja asimetrično podijeljenih naslona zadnjih sedišta, dostupno je do 1469 litara, uključujući i pretinac ispod podnice.

Motor / mjenjač

Najveća tehnička novost u obnovljenom Sportageu je novi 1,6 litarski turbodizelaš koji je zamijenio dosadašnji 1.7 CRDi. Novi 1.6 CRDi u jačoj verziji razvija 136 KS i najviši obrtni moment 320 Nm.

U testnom modelu snagu je prenosio samo na prednje točkove preko 7-stepenog mjenjača sa dvostrukim kvačilom. Mjenjač "šalta" brzo i glatko u svim režimima vožnje i bez obzira na izbor moda preko Drive Mode Selecta.

kia_sportage_test_022.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Važno je naglasiti da je Sportage 1,6 CRDi vrlo umjeren u potrošnji goriva: Tokom testa prosjek je iznosio 6,6 litara što je doduše više od fabričkih 5 litara, ali sasvim prihvatljiva vrijednost obzirom na agresivnu vožnju.

Korejci poisebno naglašavaju ekološki aspekt: Novi 1.6 CRDi spada u porodicu U3 agregata i najčišći je dizelaš u historiji branda. Novi motor ima sistem za prečišćavanje izduvnih gasova koji koristi rastvor AdBlue i zadovoljava Euro 6d TEMP emisione standard.

Vožnja / upravljivost

Kia Sportage ostavlja veoma dobar utisak u vožnji, ponašajući se više kao porodični automobil nego terenac. Ovjes meko prigušuje neravnine na cesti, a istovremeno održava odgovarajući kompromis između udobnosti i stabilnosti potrebnih za vožnju na višim brzinama i u krivinama. 

U slučaju testne verzije s prednjim pogonom ne preporučuju se izleti na teške terene. Naravno, klirens od 172 mm omogućava lagano penjanje na trotoare, čak i kratke izlete na makadamske ceste, ali je bolje izbjegavati blatnjave staze i off-road avanture.

kia_sportage_test_027.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Progresivni električni servo upravljač omogućava lako manevriranje tokom parkiranja i na nižim brzinama, ali daje jasnu povratnu informaciju kada se nagazi papučica gasa.

Sportage je nakrcan sofisticiranim asistentima koji pomažu vozaču. Izuzetak je pretjerano revnosno upozorenje za održavanje u traci koje se agresivno javlja čak i kad vozač samo malo pređe linije naslikane na kolovozu. 

Cijena / oprema

Testna, bogato opremljena verzija – Kia Sportage 1.6 CRDi 7DCT EX Fresh – u BiH košta 58.190 KM, odnosno 50.190 KM uz akcijski popust.

kia_sportage_test_036.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Kupci dobivaju najnovije tehnologije i asistente uključujući radarski tempomat s funkcijom Stop&Go, upozorenje na umor vozača, sistem za sprječavanje naleta (Forward Collision-Avoidance Assist), sistem za održavanje vozila u voznoj traci (Lane Keeping Assist), sistem za automatsko djelovanje dugih i kratkih svjetala (High Beam Assist), sistem za prepoznavanje vozila u mrtvom uglu (Blind-Spot Collision Warning), infotainment sistem s velikim ekranom, navigacijom i kamerom za vožnju unazad…

Manje zahtjevni kupci na raspolaganju imaju baznu benzinsku verziju – Kia Sportage 1.6 GDi LX Active (132 KS) – koja je u BiH trenutno dostupna po cijeni od 37.990 KM.

kia_sportage_test_039.jpg - undefined

Infografika: Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije