Vozili smo / Renault Koleos 2.0 dCi: Francuski SUV, japanska tehnika, korejska proizvodnja

27. 01. 2018. u 07:57:00 J. M.

Shares: 73

Još od kraja Prvog svjetskog rata Renault je izgubio imidž specijaliste za vozila sa pogonom na sva četiri točka.

Dugo godina su terenci bili tabu-tema za najvećeg francuskog automobilskog proizvođača da bi se na početku novog milenija desio pokušaj povratka sa modelom Scénic RX4.

Sredinom prošle decenije pokrenut je 400 miliona eura vrijedni projekt razvoja modela Koleos koji je zamišljen kao univerzalni automóvil – crossover s udobnošću Renaultovih automobila i Nissanovim pogonom 4x4.

koleos-002.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo

No, prva generacija Koleosa nije postigla spektakularne prodajne rezultate u Europi. Razlog: Decentan izgled jer su europski kupci tražili malo više off-road optike.

Prije nešto više od godinu dana predstavljena je druga generacija Koleosa koja ima malo toga zajedničkog s prethodnikom. Istina, Koleos se i dalje proizvodi u južnokorejskom Busanu, a na tamošnjem tržištu komercijaliziran je kao Samsung QM6.

No, Koleos sada izgleda mnogo agresivnije i dojam je kako je otišao klasu više iako je tek 15 centimetara duži od prve generacije modela. Postavljen je na novu CMF platformu Alijanse Renault-Nissan. Dizajnerski, Koleos je uvećani Renault Kadjar, a s tehničke strane, riječ o Nissan X-Trailu sa značkom Renaulta!

Koleos je dizajnerski prepoznatljiv kao predstavnik porodice Renault zahvaljujući prednjim i zadnjim svjetlosnim elementima te velikom amblemu marke na nosu.

I unutrašnjost je urađena u skladu s Renaultovim modelima nove generacije. Kolo upravljača, instrumenti, centralna konzola, sve to smo već vidjeli na Meganu, Scenicu i Talismanu.

Na funkcionalnost i kvalitet materijala nema primjedbi, udobnost je na nivou, standarde prate i čitav niz vozačkih asistenata te moderni infotainment sistemi. Međuosovinski razmak od 2,71 metar osigurao je dosta prostora na zadnjoj klupi, prtljažnik je velik (498/1706 litara) i pristupačan.  

koleos-005.jpg - undefined

Foto: Renault

Silom prilika prilično skraćena testna vožnja bila je dovoljna za ocjenu dinamičkih sposobnosti Koleosa. Pomalo zaboravljeni 2,0 litarski dizelaš Alijanse Renault-Nissan koji je skoro iščezao s europskih modela u eri downsizinga pokazao se odličnim izborom u automobilu težine čak 1,8 tona.

Čitavih 177 KS i najviši obrtni momento 380 Nm osiguravaju dobra ubrzanja Koleosa u svim situacijama. U testni model ugrađen je CVT mjenjač s kontinuirano promjenljivim prijenosnim odnosima na koji nema primjedbi, no valja računati najmanje 10-ak procenata višu potrošnju u poređenju s klasičnim mjenjačem.

A ako se vozilo podvrgne ekstremnim terenskim zahtjevima potrošnja će skočiti znatno iznad fabrički deklariranih 5,8 litara.

koleos-007.jpg - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba

Poput prethodnika, tako je i novi Koleos nešto mekše ogibljen nego smo navikli od europskih konkurenata, ali dobra strana je to što efikasno savladava brojne neravnine na našim cestama.

Testni raskošno opremljeni Renault Koleos 2.0 dCi 175 Initiale Paris na našem tržištu košta 76.900 KM što je cijena geografskog porijekla. Koleos dolazi iz Južne Koreje pa su u cijenu uračunata puna carinska i poreska davanja što je cijenu podiglo 20-ak procenata iznad europskih konkurenata.

Mnogo realnija je cijena bazne verzije, također dobro opremljene, s 1,6 litarskim dizelašem (130 KS) – 51.800 KM. Šteta je što će cijena i "kanibalizam" unutar kuće (zvučniji Nissan X-Trail može se nabaviti po sličnoj cijeni)  vjerovatno odbiti mnoge potencijalne kupce jer je riječ o odličnom SUV terencu.

koleos-014.jpg - undefined

Radiosarajevo.ba

KOMENTARI (1)