Renault Scénic dCi 130: Pogled s visine – ugođajem i cijenom
Renault, europski pionir klase kompaktnih monovolumena, odlučio se za neobičan recept pri kreiranju četvrte generacije Scénica. Francuzi su, naime, pionira kompaktnih monovolumena odlučili približiti crossoverima.
FOTO: Radiosarajevo.ba
Ključni detalj za "objedinjavanje dva svijeta" su veliki 20-inčni točkovi – ogromnog prečnika, ali prosječne širine (195 mm). Rezultat je SUV-ovski agresivan izgled velikih točkova te nizak otpor kotrljanja relativno uskih guma u cilju smanjenja potrošnje goriva.
Dizajnerski, Scénic IV preuzima siluetu većeg Espacea, s karakterističnim prednjim svjetlima u obliku slova C.
FOTO: Radiosarajevo.ba
U odnosu na svog prethodnika s pet sedišta Scénic je porastao za četiri centimetra (4,41 metara), širi je dva centimetra i dva centimetra viši. Prtljažnik je narastao 36 litara, na 506 litara, dok se preklapanjem zadnjih sjedišta dobiva prostor zapremine 1554 litra.
Foto: Renault/Radiosarajevo.ba
Ko traži više prostora, u paleti Renaulta ima 23 centimetra dužu verziju Grand Scénic.
Foto: Renault/Radiosarajevo.ba
Ponuda i raspored unutrašnjeg prostora je ono po čemu je Scénic uvijek privlačio kupce. U enterijeru dominira osjećaj širine, udobna prednja sjedišta nude odlično držanje, pogled s visine imaju i putnici straga.
FOTO: Radiosarajevo.ba
Razni pretinci imaju kapacitet 63 litra, a posebno treba istaći suvozački ladicu na izvlačenje (umjesto klasičnog pretinca) zapremine 11,5 litara koju smo prvi put vidjeli na manjem Capturu.
FOTO: Radiosarajevo.ba
Zakošeno vjetrobranasko staklo i opcioni panoramski krov donose dosta svjetla u kabinu, no cijenu plaća vozač koji ne vidi prednju ivicu vozila. Još jedna primjedba: Ukoliko se podigne sjedište, viši vozači ne mogu iščitati head-up displaj koji informira o brzini kretanja bez potrebe skretanja pogleda s ceste.
Instrumenti predstavljaju kombinaciju analogno-digitalnih pokazivača, već viđenih na Renaultima nove generacije.
FOTO: Radiosarajevo.ba
Klasični prekidači i komande zamijenjeni su Multi-Sense sistemom na centralnom mjestu armaturne ploče. To je način za personalizaciju Scénica, podešavanje voznog moda (od štedljivog do sportskog), izgleda i osvjetljenja instrument table, čak i zvuka motora u unutrašnjosti…
FOTO: Radiosarajevo.ba
Centralni element je veliki ekran, osjetljiv na dodir, kojim se rukuje svim parametrima vozila, ali i multimedijskim sistemom R-LINK.
Ne treba ni podsjećati da je Scénic nakrcan opcijama za ulazak u virtualni svijet, povezivanje s pametnim uređajima, a poseban doprinos ekskluzivnosti (i cijeni) daje Bose audio uređaj po kojem je i nazvan poseban nivo opreme.
FOTO: Radiosarajevo.ba
U testnom Scénicu radio je 1,6 litarski turbodizelaš snage 130 "konja". Motor dobro povuče automobil u kombinaciji s odličnim 6-stepenim mjenjačem, ali se teško bori s viškom kilograma automobila: Prazan Scénic dCi 130 težak je više od 1,6 tona!
FOTO: Radiosarajevo.ba
Težina automobila i agresivna vožnja potrošnju goriva podižu znatno iznad fabrički deklarirana 4,5 litra na 100 km. U stvarnosti je potrošnja nešto viša od šest litara.
Scénic suvereno krstari cestom, ali je malo toga ostalo od čuvene francuske udobnosti. Ovjes grubo upija neravnine, makar ESP rano reagira na najmanju naznaku naginjanja visokog vozila. Prije SUV nego volumen, to je najkraći utisak za volanom.
Radiosarajevo.ba
Renault Scénic dCi 160 Bose košta sočnih 51.000 KM, a kada su u račun dodaju još neke opcije (kožna električno podesiva sjedišta, kontrola mrtvog ugla i pomoć pri parkiranju, panoramski krovni otvor...) cijena se sasvim približi paprenoj cifri od 60 hiljada maraka.
Ne baš jak argument u zemlji u kojoj se na jedan novi prodaje osam polovnih automobila, makar se bazni Scénic TCe 115 Life može dobiti za razumnih 34.700 maraka.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.