Top 10 modela automobila koji upravo postaju moderni klasici
Odlučiti koji će od današnjih automobila postati klasika, teško je odgovoriti.
Ove godine će na put krenuti oko 90 miliona novih automobila, a po većini mjera svi su vrlo dobri. I brojke stalno rastu.
Čak i Ferrari, koji se nekada zakleo da nikada neće proizvoditi više od 4.000 automobila godišnje, sada proizvodi više od 10.000 jedinica, a taj broj će se povećati jer prvi SUV ove marke, Purosangue, stiže 2023. godine.
Konobarice pronašle 400.000 eura, pa uradile neočekivano: "Ovo nam je najveća nagrada"
Audi ponudio zadnju seriju svog najatraktivnijeg modela
Pravo je uzbuđenje zbog rastuće proizvodnje električnih automobila, kao što su VW-ov ID Buzz (Microbus) i linija Jaguar EV sa tri modela za 2025.
Portal Autocar je nedavno pokrenuo projekat sa Nacionalnim muzejom automobila, tražeći od čitalaca i posetilaca da izaberu svoje kandidate, prenosi MSN.
Nakon prikupljanja hiljada odgovora, evo redom dostojnih pobjednika.
10. Ford Fiesta ST
Fordova ponosna historija proizvodnje brzih i inspirativnih malih automobila počela je 1960-ih.
Njegova serija brzih Fiesta počela je sa XR2 1981. godine, ali osim tog sirovog, raskalašenog modela, kasnije Fieste nisu postale ozbiljni vozači sve do 2-litarskog ST-a 2004. godine.
Motor ima 197 KS u odnosu na Fordov 1,5-litarski Ecoboost trostruki, tako da se brzo izvlači iz kutije: ubrzat će 0-62mph za 6,5 sekundi i dostići 144mph.
9. Porsche 911
Malo je iznenađenje da Porsche ne skoči odmah na vrh klase poput ove, kao što je to često činio u prošlosti, jer se najveći atributi svih 911 isporučuju u najnovijoj verziji 992.
Dobijate vrhunski stil i kvalitet, briljantne, ali pristupačne performanse, odličnu udobnost za tako brz automobil i sjajno reagujući motor, koji god nivo snage da odaberete.
I, naravno, postoji jedan važan dio klasika koji 911 ima u velikim količinama: divna loza koja seže do početnih spekulativnih skica 'Butzi' Porschea iz 1959. godine.
8. Mazda MX-5 2.0
Čudo Mazdinog sveprisutnog malog dvosjeda je da, iako su se pojavile četiri iteracije otkako je model stigao 1989. godine, MX-5 nikada nije odstupio od svojih 'jednostavnih roadster' akreditiva, niti je postao veći ili jači nego što je potrebno.
Ovo mora da je jedno od najvećih dostignuća njegovih kreatora.
Današnji 2-litarski 'ND' MX-5, zajedno sa najjačom verzijom svog SkyActiv motora od 181 KS, nastavlja da nudi sve prednosti originala: kompaktnost, jednostavnost, agilnost i ekonomičnost.
Ali tome sada možete dodati vrlo pristojne performanse, sa 0-62mph za 6,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 130mph-plus.
7. Volkswagen up! GTI
Možda ste očekivali da će naš panel izabrati Golf GTI, ali gore! GTI (nov u 2016.) je očaravajući mali automobil koji postiže mnogo uz malo.
Njegova popularnost naglašava činjenicu da, iako neki kažu da su gradski automobili gotovi – da su skupi za proizvodnju za male povrate – još uvijek postoji život u žanru.
GTI se ne razlikuje previše od 1-litarskih modela za kuhanje s tri posude, ali njegovo ovjes je čvršći i vozi 15 mm niže na 17-inčnim legurama.
6. BMW i3
BMW-ov čudan električni otvor je prava enigma. To je jedini EV ovdje jer se prilično razlikuje od bilo čega drugog na cesti.
Ogromne sume su potrošene na pionirsku strukturu od potpuno karbonskih vlakana i dizajnirana je hrabro drugačija (i izuzetno kratka) karoserija, ali prodaja je uvijek bila ravnodušna.
Neki ljudi vole automobil, drugi ga izbjegavaju, dok se svi drugi pitaju šta je to.
5. Morgan 3 Wheeler
Morgan je besramno označio svoj neobični 3 Wheeler – jedini automobil na ovoj listi koji se više ne proizvodi – kao 'pobunu protiv dezinficiranog modernog automobila' kada je lansiran prije 10 godina.
Model je izlazio iz fabričkih vrata deceniju sve dok njegov emocionalno zadovoljavajući – ali grub i grub – V-dvostruki motor nije prekršio propise o buci i čistom vazduhu.
Bila je to pametna mašina komercijalno govoreći, registrovana kao četverocikl i na taj način oslobođena usklađenosti s mnogim propisima koji otežavaju život današnjim automobilima male zapremine.
Prvobitno predložen sa Harley-Davidson motorom (na ideji koja je modernim modelom trotočkaša koji je Morgan napravio prije rata), automobil se pojavio s atmosferskim, američkim proizvedenim S&S V-twin koji proizvodi nešto više od 80 KS i oko 103lb ft obrtnog momenta.
4. Land Rover Defender
Jedinstveni britanski proizvođač terenskih vozila zaista je zaslužio svoj spektakularan uspjeh s novim Land Rover Defenderom.
Stilisti su godinama radili na raznim konceptima i ukratko odbacili mnoge koji nisu bili tačni – znajući da ogroman broj starih Defender entuzijasta prati svaki njihov pokret i da bi bili nemilosrdni ako bi pogriješili.
Mnogi su željeli da originalni Defender (tako nazvan 1989., ali usko povezan s originalom braće Wilks iz 1948.) jednostavno nastavi sa proizvodnjom, odbacujući tvrdnje da to nije moguće jer je prodaja opadala i model više nije zadovoljavao ključnu sigurnost i zagađenje zakonodavstvo.
3. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Nijedna druga poznata marka nije imala toliko neuspjeha moderne ere, a da je uspjela da zadrži privlačnost svog brenda.
Kao i Jaguar, samo više, Alfa Romeo je u velikoj mjeri zavisio od dalekih uspomena na divne automobile i ponosnih odjeka trkačkih uspjeha – dok vlasnike često opterećuje nepouzdanošću, nepoželjnošću, korozijom i katastrofalnim ostacima.
Tako da je dolazak – pod okriljem novokonfigurirane grupe Stellantis – limuzine koja pobjeđuje u klasi u obliku Giulije bio trenutak za uživanje.
Vrhunski Quadrifoglio, koji koristi 2,9-litarski twin-turbo V6 sa 503 KS, je glavni hvatač.
2. Alpine A110
Prije nego što smo ga vidjeli u metalu, ovaj automobil nije zvučao obećavajuće.
To je trebao biti kooperativni projekat koji je zvučao neobično između proširene, rekonfigurirane kompanije Caterham sa sjedištem u Norfolku (koja se od tada ponovo smanjila) i mnogo uspješnijeg RenaultSport koncerna.
Plan je bio da besramno ponovi drevno ime – A110 je u alpskoj istoriji dugo bio zamijenjen modelima poput A310, A610 i GTA – i da će odjeknuti 'na moderan način' stila A110 napravljenog između 1963. i 1977. auto skoro prenizak i suviše mali za upotrebu na moderan način.
Ipak su to uspjeli.
1. Toyota GR Yaris
Većina kompanija ne bi pustila ovaj automobil u proizvodnju. To je kompaktni supermini sa pogonom na sva četiri točka od 257 KS stvoren za vrhunski reli.
Možete ga posmatrati kao modernu priliku da posjedujete Metro 6R4 ili Peugeot 205 T16, osim što se isporučuje preko Toyotinog zastupnika, ima normalnu Toyotinu garanciju i može se servisirati u ručno odabranim, ali dostupnim prodajnim mjestima.
Ovo je proizvod Gazoo Racinga, uvježbanog sredstva Akia Toyode za demonstraciju da njegova ogromna porodična kompanija može proizvoditi uzbudljive automobile kao i mainstreamere.
Takvi akreditivi čine GR Yaris izvanrednim, ali uz sve svoje egzotične karakteristike, napravljen je da živi običnim životom.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.