Kriza u Volkswagenu: Hoće li smanjenje profita utjecati na sponzorstvo fudbala?
Pad profita Volkswagena bi mogao dovesti do ponovnog razmatranja njihove sponzorske uloge u fudbalu. VW je važan partner klubovima i asocijacijama na nacionalnom i međunarodnom nivou.
„Mi pokrećemo fudbal.“
Ovo je moto pod kojim Volkswagen (VW) sponzoriše fudbal. U užem smislu, moto se odnosi na automobilski koncern koji obezbjeđuje vozila fudbalskim klubovima i reprezentacijama. Međutim, u širem smislu, može značiti i: "Mi promovišemo fudbal."
Goran Vinčić za Radiosarajevo.ba: Ljudima je dosta politike. Ideja mog stand-upa nije da pametujem
VW se zalaže za razvoj fudbala ka većoj raznolikosti i unaprijeđenju rodne ravnopravnosti, ali koliko će se još uključivati u fudbal u budućnosti?
Zatvaranje fabrike Volkswagena dovodi u opasnost hiljade radnih mjesta. Volkswagen, osnovan 1937. godine tokom nacističkog režima, bio je najveći proizvođač automobila na svijetu 2023. godine, sa rekordnim prihodom od preko 320 milijardi eura (oko 640 milijardi KM).
Prošle godine, isporučio je više od devet miliona vozila kupcima i zapošljavao gotovo 685.000 ljudi širom svijeta. Međutim, bez sumnje se nalazi usred velike krize. Grupa navodno planira zatvoriti tri fabrike u Njemačkoj, pri čemu se desetine hiljada zaposlenih plaše za svoja radna mjesta.
Volkswagen uskoro predstavlja najsnažniji Golf GTI ikada
U takvom kontekstu, sasvim je zamislivo da će VW smanjiti svoje sponzorstvo u fudbalu. Na kraju krajeva, finansijska obaveza kompanije u sportu vjerovatno iznosi tri cifre u milionima eura godišnje.
Tokom posljednje velike krize VW-a, koja se dogodila zbog skandala sa emisijama 2015. godine, proizvođač automobila dopustio je da neki sponzorski ugovori isteknu, na primjer, sa tradicionalnim njemačkim klubovima Schalke i 1860 München.
VW ima tradiciju finansijske podrške u fudbalu koja traje skoro 80 godina. VfL Wolfsburg proizašao je iz "sportske asocijacije kompanije Volkswagenwerk" 1945. godine, nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Prema informacijama iz grupe, klub iz Bundeslige sa sedištem u VW-u igra "flagship" ulogu u sponzorskoj strategiji, ali tačno koliko novca VW ulaže u potpuno vlasnički klub nije poznato. Klub ima posebnu iznimku od pravila 50+1 u njemačkom fudbalu, koje stipulira da nijedan akcionar ne može imati više od 50 posto kontrole.
Volkswagen 'penzioniše' ručni mjenjač: Počast odaju predstavljanjem novog posebnog modela
Zbog svoje pravne strukture, VW nije obavezan da objavljuje te podatke, iako se trenutno smatra da se iznos kreće između 70 i 80 miliona eura (između 140 miliona KM i 160 miliona KM) godišnje.
Muška ekipa Wolfsburga postala je njemački prvak 2009. godine i osvajač njemačkog kupa 2015. godine.
Ženska ekipa osvojila je znatno više titula, a dva puta su postale pobjednice Lige šampiona, sedam puta su bile njemačke prvakinje i jedanaest puta pobjednice njemačkog kupa.
Volkswagen se vidi kao "pouzdan partner za svoje lokalne klubove" ne samo u Wolfsburgu. U drugim njemačkim gradovima u kojima se nalaze VW fabrike, grupa također podržava lokalne fudbalske klubove, čak i na amaterskom nivou, kao što su Hannover, Braunschweig, Kassel, Dresden i Zwickau.
Kako je automobil koji je bio omiljen u Jugoslaviji 'probio' željeznu zavjesu?
Volkswagen takođe sarađuje sa njemačkim rekordnim prvakom Bundeslige, Bayernom iz Minhena, posebno u omladinskom fudbalu.
Pored toga, VW-ova podružnica Audi jedan je od glavnih sponzora Bayerna, držeći 8,3 posto akcija i obezbeđujući službene automobile za profesionalne igrače, između ostalog.
VW opisuje svoju posvećenost Njemačkom fudbalskom savezu (DFB) kao "izvanredan primjer" svog sponzorstava u fudbalu. Grupa sponzoriše njemački kup od 2012. godine, a od 2019. godine je glavni partner najvećeg nacionalnog fudbalskog saveza na svijetu.
Uštedite novac: Pogledajte kako zagrijati automobil bez trošenja goriva
Ove godine, obe strane su produžile sponzorski ugovor do 2028. godine. Međutim, prema medijskim izveštajima, VW je smanjio svoju podršku sa približno 30 miliona eura (oko 60 miliona KM) na oko 20 miliona eura (oko 40 miliona KM) godišnje.
Volkswagen je takođe "partner za mobilnost" DFB-a i snabdijeva kako mušku, tako i žensku reprezentaciju vozilima, između ostalog. VW je takođe već godinama međunarodni "partner za mobilnost" nekoliko fudbalskih asocijacija i njihovih nacionalnih timova.
Imaju odgovarajuće ugovore sa prošlogodišnjim vicešampionom svijeta Francuskom (od 2014), Švicarskom (od 2014), Finskom (od 2017), Luksemburgom (od 2018), Danskom (od 2019), Nizozemskom (od 2021) i Italijom (od 2023).
Sigurna vožnja kada padne magla: Pet najvažnijih stvari kojih se morate pridržavati
Takođe imaju partnerstva sa dva od tri naredna domaćina Svjetskog prvenstva. U Kanadi, VW sponzoriše nacionalnu profesionalnu mušku ligu, Kanadsku Premijer ligu, dok su u SAD-u "prezentacioni partner" Američke fudbalske asocijacije.
Između ostalog, VW logo se pojavljuje na dresovima za trening i igru muškog i ženskog nacionalnog tima SAD-a. Taj ugovor traje do kraja Svjetskog prvenstva 2026. godine.
Ostala međunarodna partnerstva su također vremenski ograničena i stoga bi mogla isteći zbog troškova. Europsko prvenstvo 2024. godine u Njemačkoj pokazalo je da nije svaka sportska sponzorska aktivnost u VW-u zagarantovana.
Nakon što je VW bio automobilski sponzor UEFA-i na prethodnim Europskim prvenstvima, odlučili su da se na ovogodišnjem domaćem turniru, između svih turnira, povuku i prepuste teren kineskom proizvođaču električnih automobila BYD.
Tada je kompanija tvrdila da je odluka donijeta u vezi sa "programom efikasnosti i smanjenja troškova na svim nivoima (...) sa ciljem obezbjeđivanja buduće održivosti Volkswagena."
Drugim riječima: VW mora da štedi - i u sponzorstvu, piše MSN.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.