Kako je automobil koji je bio omiljen u Jugoslaviji 'probio' željeznu zavjesu?
Ako ste željeli kupiti automobil u Istočnoj Njemačkoj (DDR) morali ste čekati više od 10 godina, a ponekad i 15 godina. Tek tada bi u vaše dvorište utrčao neki Wartburg ili Trabant uz radosne zvukove dvotaktnog motora i neugodnog mirisa ispušnih plinova.
Liste čekanja produžile su se krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a i vlasti su postale svjesne problema. Rješenje? Skrušeno nazvati najvećeg neprijatelja s druge strane željezne zavjese, kapitalističko društvo s druge strane granice, SR Njemačku.
Početkom 1978. godine u Istočnu Njemačku poslano je 10 hiljada Golfova I, s benzinskim i dizelskim motorima iste snage – 50 KS. U zamjenu je DDR u SR Njemačku prebacio fabričke prese i alate.
Christian Schmidt odblokirao rad NUB-a i postavio jasan rok Vijeću ministara BiH
Volkswagen Golf nije mogao dobiti bilo ko, kandidati su bili samo najbolji radnici u najvećim fabrikama, ali interesa nije bilo.
Mnoge je brinulo gdje servisirati auto jer Volkswagen u DDR-u, naravno, nije imao mrežu radionica, a i cijena Golfa bila je oko 35 hiljada istočnonjemačkih maraka (35.412 KM), a Trabant je u to vrijeme koštao oko 10 hiljada maraka (10117 KM).
Na kraju su vlasti morale snižavati cijenu pa su svi Golfovi prodani, piše Automobili.hr.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.