Hrvatski mediji: "Beograd planira u Trebinju stacionirati ruske i(li) srpske lovce"?

7
Radiosarajevo.ba
Hrvatski mediji: "Beograd planira u Trebinju stacionirati ruske i(li) srpske lovce"?

Aleksandar Vučić i Srbija u potpunosti plaćaju, a Milorad Dodik gradi golemi međunarodni aerodrom u Trebinju, s terminalom većim od 7000 kvadrata i pistom dužom od zagrebačke i beogradske!

Iako u krugu od samo 50-ak kilometara postoje čak četiri međunarodne zračne luke – Podgorica, Tivat, Dubrovnik i Mostar – od viška aerodroma glava ne boli, očito smatra šef iznimno posjećene i međunarodno tranzitne RS, piše Slobodnadalamacija.hr.

Ovo nije ni prvotaprilska ni predizborna šala, nego ozbiljan projekt za koji je nedavno, koncem aprila, raspisan međunarodni konkurs za izradu projektno-tehničke dokumentacije. Aerodrom će se nalaziti na kraškom području 14 km zapadno od centra Trebinja i zauzimati će površinu od preko 300 hektara.

Premjeri zemljišta su već obavljeni, a upravo su u toku izvlaštenja. Sve je definirano još prošle godine dogovorom Aleksandra Vučića i Milorada Dodika. Vrijednost projekta procijenjena je na početnih 150 miliona eura, no ambicije koje vrište iz međunarodnog konkursa već na prvi pogled iziskuju dvostruko, pa i trostruko, deblje kese.

Aerodrom Trebinje se definira kao dostojna zamjena najvećih pet aerodroma u široj regiji koji mogu primati avione širokog trupa, a čemu ne udovoljavaju ni Split, ni Priština, ni Skoplje,, ni Sarajevo, ni Podgorica. Dužina piste je zadana na 3500 m, širina na 45 m, a okretišta će morati imati mogućnosti za manevriranje gigantskih Airbusa 330 i Boeinga 777 (inače, beogradska pista duga je 3400, a zagrebačka 3250 m).

Predviđeni broj avio operacija u ovoj zračnoj luci od 2023. do 2037. procijenjen je na više od 11 hiljada godišnje, što zvuči smiješno ako se zna da su zračne luke Pula i Tivat, primjerice, prije pandemije imale oko deset, odnosno sedam hiljada operacija.

Planirana je i izgradnja putničkog terminala kapaciteta 3 miliona putnika godišnje, te cargo terminala dnevnog kapaciteta čak četiri puta većega od onoga dubrovačkog. Tu su i vatrogasni centar te hangari za poslovnu avijaciju koji će ugošćavati silne biznismene što dolaze investirati u istočnu Hercegovinu. Srbijanska državna kopmanija Aerodromi Srbije koja raspisuje konkurs u potpunosti će gospodariti velebnom trebinjskom zračnom lukom.

Ključno je pitanje: ko će letjeti s ovog aerodroma, pošto je okolna mreža zračnih luka više nego dovoljna,Trebinju ne gravitira baš puno ljudi, a tamošnji turizam je još u povojima? Ako se cilja na iseljene u svijet, njima je na samo 30-ak kilometara dalje Dubrovnik.

Ekonomske logike za aerodrom Trebinje već na prvi pogled nema ni u tragovima, no neku drugačiju logiku nude možda koruptivni interesi ili kuloarska nagađanja kako se investicijom Aerodroma Srbije zapravo kamuflira buduću vojnu namjenu tog objekta.

Možda će u istočnoj Hercegovini za koji mjesec prve konture dobiti pista koja zapravo kani udomiti eskadrile ruskih ili srpskih lovaca? Gabariti uzletno-slijetne staze možda se kroje po ruskim transportnim „antonovima“, a ne po Boeingu 777, kako se deklarira u konkursu?

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (7)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak