Femke Halsema i Frank Westerman gostuju u programu Balkanska ruta

Radiosarajevo.ba

Programske podcjeline trećeg Bookstana zadržavaju okosnicu No East, No West sa prethodna dva festivalska izdanja kao tematski okvir unutar kojeg su susreti između Istoka i Zapada mogući, štaviše, poželjni i inicirani. Dio programa pod nazivom Balkanska ruta otvara prostor za diskutiranje o postavljenim granicama, pokušajima njihovog prelaska i izbjegličkim krizama, a učesnike razgovora pored znamenitih spisateljskih karijera odlikuje i određeni oblik društvenog i političkog aktivizma.

Brojni su gosti ovogodišnjeg Bookstana, te je teško odabrati koga predstaviti prvog/u od učesnika/ca Okruglog stola Balkanska ruta.  Za početak, krenut ćemo sa dva gosta – Femke Halsemom i Frankom Westermanom.

Femke Halsema je autorica čija spisateljska karijera obuhvata mnogo članaka i kolumni, te nekoliko knjiga i eseja o kriminalu, sprovođenju zakona i političkim dešavanjima u Holandiji tokom prethodnog i tekućeg stoljeća.

Nakon što se u studentskim danima specijalizirala za kriminologiju, Femke Halsema između 1991. i 1993. godine stažira u radnoj grupi Policija i imigranti u Ministarstvu unutrašnjih poslova, te se na taj način dodatno profesionalno profilira, a njeno se područje interesovanja sve više počinje fokusirati na politički aktivizam. Po završetku studija pridružuje se istraživačkom institutu Laburističke partije gdje uskoro biva prepoznata kao jedan od rastućih talenata, a njena politička karijera doživljava vrhunac u ljevičarskoj partiji GreenLeft. Nakon napuštanja političkih funkcija u partiji, Femke Halsema postaje član savjetodavnih komiteta u kojima vidi priliku za promicanje ideje o tzv. pozitivnoj slobodi karakterističnoj za multikulturalna društva.

Halsema nastavlja svoj društveni angažman djelujući u velikom broju nevladinih organizacija gdje istražuje značenje društvenih medija za ljudska prava i demokratiju. Napisavši esej Nergensland. Nieuw Licht op migratie / Nigdjezemska. Osvjetljavanje migracija gdje je predložila utopističku alternativu međunarodnom izbjegličkom pitanju, Halsema potvrđuje svoju ulogu u promicanju deliberacije multikulturalnog društva s naglaskom na izazove društvenih kretanja i rušenja granica između Istoka i Zapada.

Govoreći o prelasku nedozvoljenih granica, bitno je spomenuti i angažman spomenutog festivalskog gosta, Franka Westermana, holandskog pisca i novinara. Nakon završetka studija tropskog poljoprivrednog inženjerstva Westerman 1987. godine odlazi u Peru gdje započinje njegova novinarska karijera što će ubrzo postati njegov primarni poziv.

Nekoliko godina poslije, Westerman zajedno sa kolegom dolazi u Srebrenicu 1995. godine gdje se nalazi u ulozi jednog od rijetkih novinara koji ima priliku da izravno svjedoči padu Srebrenice. Ubrzo piše knjigu The Blackest Scenario / Najcrnji scenario kao svojevrsni odgovor na masakr. Od 1997. do 2002. godine, Westerman nastavlja istraživati kontroverzne teme kao dopisnik NRC Handelsblad u Moskvi.

Nakon posjete mnogim mjestima u Rusiji i bivšem SSSR-u, Westerman piše knjigu Engineers of the Soul / Inženjeri duše u kojoj problematizira utjecaj i posljedice Staljinove vladavine. U knjizi Brother Mendel’s Perfect Horse / Lipicanci: Mendelov pothvat istražuje velike ljudske tragedije dvadesetog vijeka kroz priču o konju, a o ustaljenim društvenim mitovima se nastavlja baviti u knjigama Bridge over the Tara / Most iznad Tare i Ararat: In search of the mythical mountain / Ararat: U potrazi za mitskom planinom. 

Pišući o intrigantnim društvenim i političkim temama, Westerman u svojim publicističkim knjigama čitatelje/ice navodi  na razmišljanje i propitivanje ustaljenih stavova o društvenim normama i historijskim mitovima koji su se smatrali za činjenice te tako ruši granice publicističkog teksta za puku zabavu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak