Naučnici izračunali koliko biste trebali šetati ako radite sjedeći

0
Radiosarajevo.ba
Naučnici izračunali koliko biste trebali šetati ako radite sjedeći

Kako biste smanjili štetne učinke sjedenja na zdravlje, svakih pola sata pet minuta lagano prošećite, savjetuju znanstvenici u svojoj nedavno objavljenoj studiji.

Zbog tehnološkog se napretka količina vremena koju ljudi u razvijenim zemljama provode sjedeći povećava već desetljećima, a razne ankete pokazuju da mnogi 'u komadu' presjede i cijeli svoj radni dan.

Problem nekretanja se od početka pandemije COVID-19 dodatno povećao jer su mnogi počeli raditi od doma i gotovo prestali uopće izlaziti, pa je sjedilački način života postao još očitiji javnozdrastveni problem 21. stoljeća.

Sretno, omladino! Maturanti Starog Grada ispisali jednu od najljepših stranica svog školovanja

Večernji prenosi da trenutne zdravstvene smjernice kažu da bi odrasli trebali 'manje sjediti, a više se kretati', one ne daju nikakve posebne savjete ni strategije o tome koliko bi dugo to kretanje trebalo trajati ili koliko bi smo se često u danu trebali dizati.

- Kako biste smanjili štetne učinke sjedenja na zdravlje, svakih pola sata pet minuta lagano prošetajte - savjetuju naučnici u svojoj nedavno objavljenoj studiji u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise.

Do takvih su preporuka, kažu, došli nakon što su 11 zdravih osoba srednje i starije dobi zamolili da tokom pet dana u njihovom laboratoriju sjede po osam sati, koliko otprilike traje radni dan.

Prvi su dan sudionici sjedili punih osam sati s kratkim pauzama za odlazak na WC, dok je sljedeća četiri dana sjedenje bilo isprekidano kraćim šetnjama.

- Naš je cilj bio shvatiti koliko najmanje čovjek mora hodati da bi ublažio štetne učinke sjedenja na zdravlje. Konkretno, mjerili smo promjene u razini šećera u krvi i krvnom pritisku, dva važna čimbenika rizika za bolesti srca - objasnili su za portal Science Alert.

Otkrili su, kažu, da je petominutna lagana šetnja svakih pola sata jedina strategija koja, u usporedbi s cjelodnevnim sjedenjem, značajno smanjuje razinu šećera u krvi. Konkretno, šetnje po pet minuta svakih pola sata sudionicima su smanjile skok šećera u krvi nakon jela za gotovo 60 posto.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak