Znate li zašto su automobili u Europi dvostruko skuplji od onih u Kini?

0
Radiosarajevo.ba

Prosječne cijene električnih automobila u Kini i Europi pokazuju znatne razlike, što predstavlja izazov za europske proizvođače.

Dok Kina nudi električne automobile po znatno nižim cijenama, europska industrija se suočava s konkurencijom Tesla s jedne strane i kineskim proizvođačima s druge strane. Najnoviji izvještaj kompanije Jato Dynamics, pod nazivom "Jaz u cijenama električnih vozila: Podjela u globalnoj automobilskoj industriji", analizira kako su kineski proizvođači postigli napredak u proizvodnji konkurentnih električnih automobila.

Podaci pokazuju da su cijene električnih automobila u Kini nekada bile znatno više od europskih, ali se taj trend promijenio, i danas su kineski električni automobili znatno jeftiniji od europskih i američkih. Europski proizvođači obećavaju jeftinije modele, ali trenutno na tržištu dominiraju skupi modeli, dok su neki jeftini europski modeli poput VW Up i Smart ForTwo povučeni. U SAD-u situacija nije bolja, s najjeftinijim električnim automobilima čija je cijena 47.839 KM i dalje su prilično skupi. Ova razlika u cijenama između električnih automobila i onih s konvencionalnim motorima ne potiče potrošače na prijelaz na električna vozila.

Prelijepe scene iz bh. grada: Održana biciklijada Djeda Mrazova

U Europi je udio prodaje električnih automobila još uvijek nizak (2,8 posto), dok je Kina postigla značajan udio u prodaji električnih automobila(26 posto). Kineski proizvođači su također istaknuli kvalitetu i performanse svojih električnih automobila, nudeći modele s visokim snagama po konkurentnim cijenama. Razlike u cijenama između kineskih i europskih električnih automobila su značajne, što čini kineske modele privlačnijima za potrošače u različitim dijelovima svijeta.

Foto: Renault:

Ova situacija postavlja izazove za europske proizvođače automobila kako bi ostali konkurentni na tržištu električnih vozila. Kineski električni automobili ne ističu se samo svojim konkurentnim cijenama, već i visokim standardima kvalitete i iznimnim performansama. U njihovoj ponudi možete pronaći električne automobile s impresivnim rasponom snage od 200 do 300 konjskih snaga, a to sve po prosječnoj cijeni od samo 59.888 KM.

Jedan od primjera koji to potvrđuje je BYD Seal, srednje klase limuzina s motorom od 204 konjske snage koja se u Kini može nabaviti u vrhunskoj opremi za 47.263 KM. Ova cijena je čak niža od one koja se traži za potpuno novi osnovni model električnog Renault Twinga. 

Veliki uspjeh kineskih električnih vozila u svjetskim tržištima može se pripisati i njihovoj raznolikosti u ponudi vozila. Kina se može pohvaliti sa impresivnih 170 lokalnih automobilskih marki, što rezultira širokim spektrom automobila koji zadovoljavaju različite preferencije potrošača širom svijeta.

Foto: Renault:

Ovaj pristup razlikuje se od strategija europskih, američkih, japanskih i korejskih proizvođača automobila, koji su često svoje električne modele pozicionirali kao premium automobile s visokim cijenama. Na primjer, od 235 električnih automobila dostupnih u Kini u prvoj polovici 2023. godine, samo 23 posto imalo je cijenu iznad 78.425 KM, dok je u Europi taj udio iznosio 77 posto, a u SAD-u čak 82 posto.

Kineski proizvođači električnih automobila uspješno nude svoje proizvode po pristupačnim cijenama iz nekoliko razloga, pri čemu su ključni čimbenici regulacija tržišta i niži troškovi rada:

Uskoro stiže nova verzija Škode Superb: Evo koje promjene se očekuju

  • Podrška kineske vlade: Tokom proteklog desetljeća, kineska vlada čvrsto je podržala domaću industriju električnih automobila putem "Plana razvoja industrije novih energetskih vozila" (2021.-2035.), koji uključuje znatne subvencije i financijske poticaje za proizvođače električnih automobila. 
  • Porezne olakšice za kineske kupce: Kupci električnih automobila u Kini imaju koristi od značajnih poreznih olakšica koje potiču kupnju ovih automobila. Ovo je potaknulo rast potražnje za električnim automobilima i doprinijelo njihovoj konkurentnoj cijeni.
  • Niski troškovi rada: Kina ima znatno niže troškove rada u usporedbi s mnogim razvijenim zemljama, uključujući Europu. Na primjer, dok europske države često imaju visoke plate po satu, Peking, u Kini, ima znatno niže plate po satu, koje iznose samo (6,72 KM).

Ovi faktori omogućavaju kineskim proizvođačima da pruže konkurentne električne automobile, kombinirajući privlačne cijene s dobrim kvalitetom, čime ostvaruju uspjeh na globalnom tržištu. S druge strane, europski proizvođači automobila suočavaju se s izazovom kako ostati konkurent u svjetlu ovih razlika.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak