Dajete mnogo novca na popravku automobila? Evo kojim svakodnevnim greškama ga kvarite
Svi mi nakon položenog vozačkog ispita steknemo neke navike u vožnji. Neki od nas drže ruku na mjenjaču, neki kroz prozor, a neki i jedno i drugo.
U ovom članku vam donosimo savjete kako sačuvati vaš automobil, kako povećati vlastitu sigurnost u saobraćaju, a kako i uštedjeti koju marku vozeći na ispravan način.
Ovo su greške koje najčešće vozači prave.
Shamso 69 iz Brkova: Bilo je gadno biti Hercegovac u Zagrebu. Muzičari su populisti kao političari
Odmaranje ruke na mjenjaču
Mnogo vozača odmara ruku držeći je na mjenjaču tokom vožnje, a isto nije preporučljivo iz nekoliko razloga. Prije svega jer vam trebaju obje ruke na volanu, a onda zbog toga što time prouzrokujete pritisak na samu ručicu mjenjača. Isti taj pritisak tokom vremena uzrokuje probleme koji vas mogu skupo koštati.
Pola rezervoara zimi
Po hladnom vremenu u rezervoaru goriva stvara se kondenzacija, a svi znamo da voda u gorivu i nije baš dobra za rad vašeg motora. Zbog toga, ako je vanjska temperatura oko nule, pobrinite se da imate barem pola rezervoara goriva jer time sprječavate nakupljanje i kondenziranje vode na rezervoaru, a samim time čuvate vaš motor od "vode u gorivu".
Konstantno kočenje
Ono što vas uče u autoškoli da konstantno pazite na saobraćak i da unaprijed planirate ubrzavanje i zaustavljanje. Dakle, svaki pritisak na papučicu kočnice je direktan udar na vaš novčanik i pretvaranje vašeg goriva u nepotrebnu toplotnu energiju na diskovima vašeg automobila. Što manje koristite kočnicu u vožnji, više ćete goriva uštedjeti, a samim time i pločice.
Ignorisanje čudnih zvukova
Ukoliko ste jedan od onih vozača koji misle da pojačavanje muzike tokom vožnje rješava problem čudnih zvukova škripanja i/ili struganja koji dolaze iz ovjesa ili motora vašeg automobila – griješite.
Ignorišući takve zvukove dovodite u potencijalnu opasnost sebe i ostale učesnike u saobraćaju jer svaki čudan zvuk koji vaš auto proizvede je samo upozorenje na predstojeći mogući kvar. Što duže ignorišete čudne zvukove, račun u servisu će biti skuplji.
Zanemarivanje ručne kočnice
Slažemo se, upotreba ručne kočnice nije baš najsretnije rješenje u zimskim uslovima zbog potencijalnog smrzavanja iste. Ali, kad malo bolje pogledate, ako ostavite vozilo parkirano "u prvoj", kompletna težina vašeg vozila pada na mjenjačkoj kutiji te samim time oštećuje zupčanike u istoj, kao i klipove u samom motoru. Zbog toga, ako je vanjska temperatura veća od nule, nemojte zanemariti ručnu kočnicu pri parkiranju. "Getriba" će vam biti zahvalna.
Visok stepen obrtaja dok je motor hladan
Moderni motori ne zahtijevaju zagrijavanje kao što je to bio slučaj prije 30 ili više godina. Ali isto tako, za njihovo "zdravlje" nije preporučljivo voziti na visokim obrtajima dok temperatura vašeg motora ne dostigne radnu temperaturu. U hladnom režimu rada, preporučljivo je promijeniti stepen prijenosa u viši kad motor dosegne oko dvije hiljade obrtaja u minuti.
Kočenje nizbrdo
Ako živite u brdovitim dijelovima, evo nekoliko savjeta za vas. Pri vožnji nizbrdo nikako ne koristite vožnju u "leru", pritišćući kočnicu svaki put kad auto ubrza, nego odaberite prikladan stepen prijenosa za vašu brzinu i "kočite" motorom. Samim time štedjet ćete gorivo jer moderni motori koriste inerciju i težinu vozila i pri vožnji nizbrdo ne troše gorivo, a isto tako produžit ćete vijek trajanja vaših kočionih diskova i pločica, pišu Automobili.hr.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.