Renault Mégane GrandCoupé dCi 110: Talisman junior po cijeni Mégane Berline
U prijevodu, postoje tržišta – prije svega na jugu i istoku Europe, te većem dijelu Azije – gdje kupci žele trovolumenski automobil s većim prtljažnikom, a dizajnerski ugođaj im je u drugom planu.
Po ovom receptu nastale su prve tri generacije limuzinskog Renault Mégana – Classic, Sedan i Fluence – automobili koji nikoga nisu oborili s nogu izgledom, ali su bili u vrhu kada su se mjerili centimetri dužine i litri prtljažnika u odnosu na uloženi novac.
U međuvremenu su narasli zahtjevi i promijenili se ukusi kupaca u zemljama južne i istočne Europe. Uz to, popularni su postali sedani B-segmenta pa je Renault okrenuo novi list pri kreiranju četvrte generacije limuzinskog Mégana.
Izgled
Već dodatak u oznaci GrandCoupe pokazuje da se novi proizvod iz turske Burse želi pozicionirati kao coupé-limuzina. Zaista, poruka Renaulta da Mégane GrandCoupé predstavlja "suptilni bijeg od tradicionalnih trodijelnih limuzina" nije puko popunjavanje prostora u PR-saopćenju nego ima potvrdu u praksi.
Prednji dio – s farovima u obliku slova C i upečatljivi gril hladnjaka – identičan je s 5-vratnim Méganom. Zadnji dio izveden je po uzoru na 22 centimetra duži Talisman. Zapravo je utisak da je Mégane GrandCoupé prije smanjeni Talisman nego uvećani Mégane Berlina.
Unutrašnjost
Radno mjesto vozača prepisano je s drugih izvedbi Mégana. Sve je na svom mjestu, materijali su kvalitetni, prednja sjedišta udobna. Centralni element srednje konzole je 7-inčni ekran, osjetljiv na dodir, kojim se rukuje svim parametrima vozila, ali i multimedijskim sistemom R-LINK.
Treći nivo opreme Intens donosi Multi-Sense sistem, odnosno mogućnost personalizacije Mégana GrandCoupé - podešavanje voznog moda (od štedljivog do sportskog), izgleda i osvjetljenja instrument table, čak i zvuka motora u unutrašnjosti…
To što GrandCoupé ima 40 mm duži međuosovinski razmak od običnog Mégana osjete putnici na zadnjoj klupi jer imaju više prostrora za koljena. Nažalost, coupéovska linija krova limitirala je prostor za glavu viših putnika na stražnjoj klupi.
Oduševljava ogromni prtljažnik zapremnine čak 550 litara. Tradicionalno za limuzine: Slaba preglednost nazad pa je od velike pomoći parking-asistent.
Motor / mjenjač
Testni model pokretao je... šta drugo nego najjača izvedba 1,5 litarskog turbodizelaša. Ima Renault u paleti i druge motora, a zašto skoro po pravilu nudi testne automobile s čuvenim 1.5 dCi nije teško odgonetnuti.
Skoro da ne postoji malolitražni dizelaš koji nudi tako uglađen rad, dovoljno snage (110 KS) i obrtnog momenta (260 Nm), nisku potrošnju...
Doduše, kao i slučaju Mégane Berline, koju smo vozili u verziji s istim motorom, postizanje fabrički deklarirane potrošnje od 3,7 litara je neizvodivo u praksi, ali automobil je dovoljno štedljiv pogotovo ako se prate "instrukcije za šaltanjem" odličnog 6-stepenog mjenjača.
Upravljivost / ovjes
Prije 10-ak godina, u trenutku kada je uvedena bescarinska trgovinska razmjena s Turskom, pravi bum na našem tržištu napravio je Mégane II Sedan. Ako se traži segment u kojem je Mégane GrandCoupé otišao najdalje od Sedana (ali i Fluencea koji je bio postavljen na platformu Mégana II), onda je to – ovjes.
Nije fraza da GrandCoupé leži kao na šinama zahvaljujući, između ostalom, dugom međuosovinskom razmaku i širokom tragu točkova, ali i činjenici da je snižen nekoliko centimetara u odnosu na prethodnike.
Kada se uporedi s Berlinom, utisak je da GrandCoupé efikasnije "pegla" neravnine s ceste te da ima precizniji upravljač.
Cijena / oprema
Od moderno koncipiranog, bogato opremljenog i dopadljivo dizajniranog automobila kakav je Mégane GrandCoupe ne mogu se, barem u prvoj fazi, očekivati ogromni akcijski popusti na kakve nas je Renault navikao u prošlosti.
Testni, skoro raskošno opremljeni Mégane GrandCoupe Intens Energy dCi 110 košta 37.830 KM bez dodatnih narudžbi iz cjenovnika na testnom automobilu (17-colski točkovi, Pure Vision LED svjetla…).
A osnovna verzija, pokretana 1,6 litarskim benzincem (115 KS) košta 29.330 KM i u nivou Life donosi šest zračnih jastuka, ESP, ASR, ABS, EBD, klima uređaj, LED dnevna svjetla, radio Bluetooth s USB-om, električne podizače prednjih stakala, tempomat...
Zaključak
Renault Mégane GrandCoupé toliko je utegnut "dizajnerski i tehnički" da se postavlja pitanje: Kome treba veći i skuplji Talisman? Ili, zašto kupiti Mégane Berlinu kada za približno jednaku cijenu GrandCoupé nudi više i nimalo ne zaostaje dizajnerski?
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.