Renault Mégane dCi 110: Čekanje se isplatilo

Radiosarajevo.ba
Renault Mégane dCi 110: Čekanje se isplatilo
/ Radiosarajevo.ba
Nikad nije prošlo toliko vremena između lansiranja dvije modelske serije Mégana kao što je to slučaj s čekanjem na četvrtu generaciju modela.

To se osjetilo i po prodajnim rezultatima jer Mégane III, i pored povoljne cijene, nije mogao pratiti korak s novijim konkurentima u prenapučenom segmnetu.

Čekanju je konačno došao kraj: Nakon više od sedam godina stigao je Renault Mégane "četvorka" koji, razumljivo, donosi korak od sedam milja.

Izgled

Duži, širi, niži – telegrafski raport o dimenzijama otkriva da je Mégane zapravo znatno više sportski od prethodnika.

Skoro da nema automobila s agresivnijim izgledom u kompaktnoj klasi, "lice" krase jedinstveni farovi u obliku slova 'C' i upečatljivi gril hladnjaka, stražnja vodoravna svjetla daju osjećaj širine, a zadnji difuzor naglašava sportski karakter.

Unutrašnjost

Radno mjesto vozača je ergonomski i estetski potpuno uspjelo. Sve je na svom mjestu, urađeno u GT-stilu – sportska sjedišta u verziji Intense koja daju odličan bočni oslonac, debelo kolo sportskog upravljača, kratka ručica mjenjača…

I kvalitet materijala u unutrašnjosti je na zavidnom nivou što kod Mégana u prošlosti baš i nije bio slučaj. Mjesta za koljena na zadnjoj klupi moglo bi biti više. Iako nešto manji nego u prethodniku, prtljažnik osnovne zapremine 384 litra je u okvirima klase, a primjedba ide na visok utovarni prag.

Oprema

Pored opreme koja je već odavno standard i u manjim i jeftinijim automobilima (ESP, ABS, automatski klima uređaj, LED dnevna svjetla) testni Mégane stigao je u trećem nivou Intense čiji je najzanimljiviji detalj Multi-Sense sistem.

Iza ove oznake krije se mogućnost personalizacije Mégana, podešavanje voznog moda (od štedljivog do sportskog), izgleda i osvjetljenja instrument table, čak i zvuka motora u unutrašnjosti…

Centralni element je 7-inčni ekran, osjetljiv na dodir, kojim se rukuje svim parametrima vozila, ali i multimedijskim sistemom R-LINK. Među brojnim hi-tech detaljima jedino nam se nije dopala spora i neprecizna reakcija sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova što i nije krivica Renaulta nego bh. putara.  

Motor / mjenjač

Vozači koji su se u starijim Renaultovim modelima susreli s najsnažnijom verzijom 1,5 litarskog dizelaša, naći će se u čudu i upitati: Da li je stvarno isti agregat ugrađen i u novi Mégane?

Na papiru je razlika nekoliko konja i 20 Nm obrtnog momenta ali u praksi novi Mégane dCi 110 tako dobro "vuče" u svim područjima obrtaja da će mnogi pomisliti da je u pitanju snažniji 1,6 litarski motor.

Odlične ocjene zaslužuje i 6-stepeni manuelni mjenjač. Kombinacija motor/mjenjač mami na agresivnu vožnju pa fabrički prosjek potrošnje od 3,7 litara na 100 kilometara izgleda kao "nemoguća misija". U stvarnosti treba računati na otprilike dva litra više, mada krstarenje na otvorenoj cesti u šestoj brzini potrošnju dovodi blizu fabričkih vijednosti.

U gradu, u uslovima stop-go saobraćaja, pomaže precizni start-stop sistem: Motor se gasi na semaforu i pali čim se pritisne kvačilo. Niska potrošnja kompenzira i sitni nedostatak – relativno mali rezervoar (47 litara).    

Upravljivost / ovjes

Upravljač je prilično precizan, daje dobru povratnu informaciju, pogotovo ako se u postavkama odabere sportski mod vožnje. Duži međuosovinski razmak i širi trag točkova, uz tvrdi ovjes, osiguravaju dobro ležanje i dosta dinamike u vožnji jer ESP relativno kasno djeluje.

Donekle se ceh plaća na neravnim cestama kada se vibracije udarnih rupa prenose u putnički prostor, ali ne toliko da bi se narušila udobnost.

Cijena

Novi Mégane startuje po cijeni od 28.600 KM koliko treba izdvojiti za bazni model s 1,6 litarskim atmosferskim benzincem. Najjeftinija verzija s 1,5 litarskim dizelašem snage 110 konja dostupna je za 33.200 KM, dok testni Mégane dCi 110 Intense košta 36.300 KM.

Da je malo – nije, pogotovo što nas je Renault razmazio stalnim popustima. Da ne bude zabune, obzirom na ono što nudi automobil to je realna cijena, no problem s dosadašnjim generacijama Mégana je gubitak vrijednosti polovnjaka.

Zaključak

Čekanje se isplatilo. Novi Renault Mégane je odličan automobil koji će, kao i uvijek, imati svoju publiku širom Europe. Podatak da platformu dijeli s većim i skupljim Talismanom pokazuje koliko ozbiljno je Renault ušao u kreiranje automobila kompaktne klase.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije