Renault Talisman dCi 160 EDC: Talisman za sreću u srednjoj klasi

J. Mržljak
Renault Talisman dCi 160 EDC: Talisman za sreću u srednjoj klasi
/ Foto: Renault/Radiosarajevo.ba
S promjenljivim uspjehom Renault je nastupao u srednjoj i višoj srednjoj klasi. Uvođenje prve generacije Lagune s hatchback oblikom pokazalo se kao pun pogodak, no vremenom je izblijedila slava i ovog modela.

Dovoljan razlog da Renault okrene potpuno novi list. Zbogom Laguni i zbogom hatchbacku, nazdravimo povratku limuzine s značkom romba nakon više od dvije decenije, koliko je prošlo od umirovljenja Renaulta 21.

Simptomatično je ime koje je Renault odabrao za novu limuzinu – Talisman – čime se očito priziva sreća, a rastjeruju uroci i nedaće u srednjoj klasi.

Izgled

Talisman je vizualno prepoznatljiv kao dio obnovljene palete Renaulta. Proces je pomalo stidljivo započeo s Cliom, nastavio se Capturom i Kadjarom, a zaključen je, barem za sada, Espaceom, Talismanom i Méganom. Tri posljednja modela imaju markantno "lice" s jedinstvenim farovima u obliku slova 'C' i upečatljivim grilom hladnjaka.

Talisman je izdužen na 4,85 metara čime je nadmašio brojne konkurente iz klase (VW Passat, Opel Insignia, Peugeot 508, Citroën C5, Audi A4, BMW serije 3, Mercedes C-klase…) i sasvim se približio premium-limuzinama više srednje klase – Audiju A6, BMW-u serije 5 i Mercedesu E-klase.

Unutrašnjost

Radno mjesto vozača, u nešto smanjenoj formi, upoznali smo prije nekoliko mjeseci u Méganu. Klasični prekidači u modernim automobilima smanjeni su na najmanji broj, a njihovo mjesto zauzimaju komande na touchscreen zaslonu.

To znači da je potrebno izvjesno vrijeme na navikavanje pri prebacivanju 8,7-inčnog ekrana za rad audio sistema, klima uređaja, Multi-Sense podešavanja parametara automobila ili brojnih vozačkih asistenata.

Instrumenti predstavljaju kombinaciju analogno-digitalnih pokazivača, u sličnoj formi već viđenih na Méganu, a ono što je novost kod Renaulta je head-up displaj koji vozača informira o brzini kretanja bez potrebe skretanja pogleda s ceste.

Prednja sjedišta su francuski udobna, nude odlično bočno držanje, u verziji Initiale čak i masažnu funkciju! Na udobnost se ne mogu požaliti ni putnici na stražnjoj klupi, iako bi se mogao očekivati i još koji milimetar za koljena obzirom na međuosovinski razmak od 2,8 metara.

Zato je prtljažnik zapremine 608 litara među najboljim u klasi iako je limuzinski oblik karoserije limitirajući faktor pri njegovom povećanju preklapanjem naslona zadnje klupe. Plus: Ukoliko su ruke zauzete prtljagom, poklopac se otvara automatski preko senzora (Easy Trunk Access).

Oprema

Top-verzija Initiale Paris ne ostavlja praktično nijednu želju otvorenom. Za popis serijske opreme treba malo više prostora, zato evo samo najupečatljivijih detalja: Multi-Sense, 4Control sistem zakretanja sva četiri točka, upozorenje na nenamjernu promjenu saobraćajne trake, održanje sigurnog razmaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kontrola mrtvog ugla s bočnim senzorima, kamera za vožnju unazad s prednjim i zadnjim parking senzorima, aktivni limitator brzine s radarom,  head-up display, Easy Trunk Access, električno podesiva kožna prednja sjedišta s masažnom funkcijom, Multimedijski sistem R-Link 2, Bose audio sistem…

Motor / mjenjač

Renault je jedan od najdosljednijih automobilskih proizvođača u primjeni "downsizing" principa. Francuzi su otišli tako daleko da su iz svojih top-modela izbacili solidni 2,0 litrski turbodizelaš  i zamijenili ga novorazvijenim agregatom zapremine 1,6 litara.

U najjačoj verziji novi motor razvija 160 KS i zavidnih 380 Nm najvećeg obrtnog momenta, sve zahvaljujući bi-turbo punjenju. Brojke su OK, međuubrzanja odlična (manje od šest sekundi za prijelaz 60-100 km/h), kultiviranost rada motora na izuzetnom nivou za 4-cilindraša.

Međutim, dimenzije, težina vozila, ali i zapremina motora ipak predstavljaju hendikep ako se Talisman 160 dCi pokuša natjerati pretjeranim sportskim galopom.

Ovakav osjećaj naglašava 6-stepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom (EDC) koji je programiran više na udobnost nego na sportsku vožnju. Drugim riječima, ako se ne "divlja" s pedalom gasa dozvoljava mekano i "šaltanje" bez ikakvih trzaja. A u tom slučaju i potrošnja ostaje blizu fabrički deklariranih 4,5 litra. U suprotnom, vrlo lako premaši 6 litara na 100 km.

Upravljivost / ovjes

Testni model Talismana bio je opremljen 4Control sistemom zakretanje sva četiri točka. Pri nižim brzinama zadnji točkovi okreću se do 3,5 stepena suprotno od prednjih čime se popravljaju manevarske sposobnosti, recimo na parkinzima (prečnik okretanja vozila smanji se s 12,4 na 11,6 metara).

Pri brzinama iznad 60 km/h zadnji točkovi se, međutim, okreću u pravcu prednjih čime se poboljšavaju dinamika i stabilnost. U praksi se javi pomalo čudan osjećaj pri brzom i oštrom savladavanju krivina jer je 4Control najuočljiviji doprinos sportskoj vožnji, zajedno s Multi-Sense sistemom prebačenim u sportski mod (tvrđi ovjes, direktniji upravljač, oštriji zvuk…).

Izbor moda ‘Comfort’ pruža više udobnosti i ugodnije savladavanje neravnina na cesti. Upravljač daje dobru povratnu informaciju, dok su kočnice jedan od najboljih elemenata na automobilu.

Cijena

Testni automobil košta 68.000 maraka što je cijena na koju nismo navikli kod Renaulta, bez obzira na izuzetne vozne karakteristike i opremu Talismana. Za utjehu: Slično opremljena verzija u zapadoeuropskim zemljama košta i do 15 hiljada maraka više! Uostalom, bazna verzija – Talisman Life Energy dCi 110 – koja je itekako dobro opremljena i motorizovana provjerenim 1,5 litarskim dizelašem košta skoro dvostruko manje – 38.400 KM.

Zaključak

Postoje brojni razlozi koji navode na zaključak da će Talisman donijeti sreću Renaultu. Izgled, performanse, prostornost, udobnost, sve bolja završna obrada, povoljna cijena slabijih verzija…

Nažalost, postoje i "uroci" na koje novi Talisman ne može utjecati – nedostatak imidža branda u srednjoj i višoj srednjoj klasi, što prati brz gubitak vrijednosti na tržištu polovnjaka. Dakle, sve je do percepcije i pragmatičnosti kupca.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije