Kineski proizvođači dominiraju tržištem električnih automobila
Kineski tehnološki giganti će u narednih nekoliko godina značajno promijeniti tržište električnih automobila, ocjenjuje njemački ekspert Ferdinand Dudenhöffer.
"Izgleda da ćemo vidjeti do sada najveću transformaciju branše," navodi Dudenhöffer u novoj studiji kineskog tržišta automobila, najvećeg na svetu.
U centru pažnje su uz nekolicinu drugih visokotehnološki koncerni Huawei i Xiaomi, u Evropi poznatiji kao proizvođači mobilnih telefona.
Namirite se na vrijeme: Trgovine u Federaciji BiH neće raditi ni u nedjelju, ali ni u ponedjeljak
Njemački ekspert ukazuje da te i druge tehnološke firme u partnerstvu sa proizvođačima automobila razvijaju softver za inteligentna vozila.
Kao primjer naveo je Xiaomijev model SU7 i liniju e-automobila Avatr koju je Huawei razvio sa proizvođačem baterija CATL i drugim firmama.
SU7 ne sklapa Xiaomi, nego kineski proizvođač BAIC, dok Huawei u automobile Avatr ugrađuje svoj operativni sistem Harmony, ukazuje Dudenhöffer.
To je svojevrsna zamjena uloga u automobilskoj industriji, jer proizvođači sklapaju vozila i snabdjevaju tehnološke gigante, koji automobile ubacuju u informacioni ekosistem i čine ih inteligentnim.
"Puko savijanje lima postaje dosadno," napisao je Dudenhöffer.
U ovoj europskoj državi moći ćete kupiti električni automobil za - 106 KM mjesečno
Kina je vodeće tržište e-automobila i poprište žestoke međunarodne konkurencije. Vode domaći proizvođač BYD i američki Tesla, dok njemačke firme kaskaju daleko iza.
Fabrika sa juga Kine je u posljednjem kvartalu 2023. prvi put u prodaji pretekla Teslu. "Za deceniju BYD će preteći japansku Toyotu," sada prvog prodavca automobila u svijetu, ocjenjuje njemački stručnjak, piše DPA.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.