Njemački mediji pišu: Kriza sladoledne industrije, gigant redefinira strategiju usred poteškoća

0
DW
Njemački mediji pišu: Kriza sladoledne industrije, gigant redefinira strategiju usred poteškoća
FOTO: AA / Ilustracija / Sladoled

Koncern Unilever stoji iza čitavog niza brednova industrijskog sladoleda: Magnum, Ben & Jerry's, Cornetto, a tu je i nekad njemačka legendarna marka sladoleda Langnese.

No koncern je nezadovoljan prometom u tom sektoru: čitav Unilever je prošle godine ostvario promet od 59,6 milijardi eura (116 milijardi KM), ali sa sladoledom je to bilo još samo 7,9 milijardi (15 milijardi KM).

No problem je i sa čitavim sektorom industrijskog sladoleda: svjetska cijena jednog od glavnih sastojaka – šećera je u martu 2021. godine bila oko 14 eurocenta (0.27 KM) da bi prošle jeseni bila čak 26 eurocenta (0.51 KM). A onda je tu i križarski pohod političara protiv šećera i slatkiša 'nezdravog' za mališane.

Niko ne može da vjeruje kakvu je lopticu stigao Damir Džumhur: Svi se oduševili ovim potezom

Niko ne može da vjeruje kakvu je lopticu stigao Damir Džumhur: Svi se oduševili ovim potezom

Jer upravo je osnivač hamburške kompanije, Karl Rolf Seyferth koji je otkupio naziv Langnese od tamošnjeg proizvođača biskvita pokazao način kako se sladoledom zarađuje novac: upravo je ta kompanija 1935. godine njemačkom tržištu ponudila nešto neviđeno i što je osnivač vidio u Danskoj – sladoled na štapiću. Povrh toga, ta njegova 'zamrznuta lizaljka' je koštala 10 pfeninga tako da je već istog ljeta prodao više od 1,5 miliona komada.

Eto ti za sladoled!

Vlasnici su se mijenjali, ali Langnese se dugo vremena trudio u ponudi imati i sladoled po cijeni kovanice koju će vjerojatno mnogi mališani moći izmoljakati od roditelja. Sve do uvođenja eura je i za 1 DM (Njemačkih marki) čak postojao određeni izbor sladoleda. No ta vremena jeftinoće su daleko za nama.

Britanski koncern Unilever je objavio kako će se fokusirati na četiri područja gdje se danas očito bolje zarađuje: to je Beauty and Wellbeing sa brendovima kao što su Dove i Vaseline, Personal Care gdje su mu uzdanice brendovi Axe i Rexona, dobro ide i sektor Home Care – sredstava za čišćenje kao što su Domestos i Cif, a tu ostaje i sektor Nutrition jer je Unilever vlasnik i brenda Knorr.

Znate li zašto kašika McFlurryja ima rupu u sredini? Odgovor će vas iznenaditi

Znate li zašto kašika McFlurryja ima rupu u sredini? Odgovor će vas iznenaditi

Reforma će se provesti do godine 2025. a to će značiti i nestanak oko 7.500 radnih mjesta. Tu odluku britanskog koncerna su pozdravili i na burzama rastom vrijednosti njenih dionica.

No britanskom koncernu njemačko tržište sladoleda nije toliko značajno jer su Nijemci tek u donjoj ljestvici europskih sladoljubaca: po podacima Statista su 2021. godine oni polizali samo 3,44 kilograma sladoleda.

A zanimljivo da europski rekorderi u gutanju sladoleda nisu niti Italija (6,9 kg), niti Francuska (žalosnih 4,56 kilograma). Tijesno i žestoko nadmetanje se vodi između Belgije (15,66 kg), Portugala (15,82 kg) i ipak europskog rekordera te godine: Poljske gdje je po glavi stanovnika polizano 15,92 kilograma sladoleda, prenosi DW.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije