Ko je danas voljan platiti za vjerodostojne vijesti?

Radiosarajevo.ba
Ko je danas voljan platiti za vjerodostojne vijesti?
Foto: EPA-EFE / Lažne vijesti


Facebook je uvjerljivo najvažniji izvor vijesti među društvenim mrežama.

Dobra vijest za novinarstvo je da je sve više ljudi zabrinuto zbog dezinformacija i stoga tragaju za vjerodostojnim izvorima vijesti, ali loša je da nisu voljni podržati kvalitetno novinarstvo finanaijski, piše BBC.

Ti zaključci rezultat su velikog istraživanja instituta Reuters na Univerzitetu Oxford koje je provedeno online anketom među 75.000 ljudi u 38 zemalja.

Rezultati su objavljeni u Digital News Report Prema tom istraživanju 55 posto ljudi u tim zemljama kazalo je kako ih brinu dezinformacije a u mnogo slučajeva radi se o uzlaznom trendu unatoč naporima vlada i društvenih medija da ih suzbiju.

U Velikoj Britaniji, primjerice, 70 posto ispitanika saglasno je s rečenicom: "Što je na internetu istina, a što je laž je nešto što me brine", što predstavlja skok od 12 posto u odnosu na godinu prije.

Prema studiji četvrtina ispitanika kazala je kako se okrenula vjerodostojnijim izvorima informacija a u SAD-u je njih čak 40 posto počelo tražiti vjerodostojne izvore vijesti. Što predstavlja vjerodostojni izvor vijesti je ostavljeno ispitanicama da sami odluče.

Jedan je ispitanik u Britaniji kazao kako za njega vjerodostojne izvore informacija predstavljaju tradicionalni mediji koji dugo postoje poput BBC-ja, Guardiana ili Independenta.

Istraživanje je pokazalo i da povjerenje u vijesti globalno pada a najveći pad zabilježen je u Francuskoj možda zbog podjela oko medijskog praćenja protesta žutih prsluka. U Velikoj Britaniji postotak onih koji vjeruju vijestima pao je s 51 posto u 2015. na 40 posto ove godine.

U SAD-u osobe koje su lijevih političkih uvjerenja mnogo više vjeruju vijestima i okreću se liberalnim medijima u kojima se njihovo mišljenje o američkom predsjedniku Donaldu Trumpu odražava.

Povjerenje američke desnice u vijesti palo je na samo devet posto možda i zbog Trumpova opisa medija kao "neprijatelja naroda".

U izvještaju se navodi da nema pokazatelja da su ljudi spremniji platiti kvalitetno novinarstvo.

Tek je malo povećan broj pretplatnika medija koji se smatraju vjerodostojnima i to uglavnom u nordijskim zemljama. U SAD-u je tek uočen skok pretplata na New York Times i Washington Post nakon izbora Trumpa 2016., ali se i on vrlo brzo stabilizirao.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije