Dječak mjesecima štedio za igračku, trgovac ga izvrijeđao jer je došao sa sitnišem
Dječak je mjesecima štedio novac, a kada ga je u pratnji majke htio potrošiti u trgovini u središtu Osijeka, doživjeli su niz uvreda od trgovca kojemu njihov novac nije bio prihvatljiv. Nažalost, riječ je o još jednom slučaju koji svjedoči kako trgovci sve češće odbijaju gotovinu u manjim apoenima, piše Glas Slavonije.
"Dječak je došao u trgovinu kupiti skupu igračku, za koju je štedio mjesecima. Njegova ušteđevina bila je džeparac u novčanicama manjih apoena i kovanicama. Roditelji ga na taj način uče vrijednosti mukotrpnog rada i štednje da bi ostvario ono što želi. On je bio ponosan što je konačno zaradio i uštedio za ono što želi kupiti. Međutim, odnos prema djetetu i roditelju u trgovini bio je neprihvatljiv. Kad je prodavač vidio da dijete plaća gotovinom, što je služben i legalan način plaćanja, počeo je psovati i iščuđavati se, i to samo zato što je trajalo dok dijete izbroji svoj vrijedno ušteđen novac. U trgovini nije bilo drugih kupaca i dječak nije smetao nikome dok ga je brojio. Štoviše, on je potrošio velik iznos novca u toj trgovini, a trgovac ga je izvrijeđao psujući mu. Majka i dijete zahvalili su trgovcu i ispričali se zbog vremena koje su mu uzeli, no trgovac njima nije zahvalio na kupnji, čak ih nije ni pozdravio na izlasku. Čudan odnos poduzetnika prema kupcu u vrijeme pandemijom narušene ekonomije", iskustvo je mlade obitelji koje je novinarima Glasa Slavonije prenijela njena prijateljica, s obzirom na to da je majka strana državljanka koja ne govori najbolje hrvatski jezik.
Svjesna je, kaže, da u vrijeme pandemije trgovci preferiraju beskontaktno plaćanje, no, ističe, novac je novac, a u ovakvim bi situacijama trgovci trebali biti dio društva koji podržava nove generacije kada je riječ o odgovornom stavu prema novcu.
Iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) zgroženi su ovakvom poslovnom praksom. Ističu, svaki je apoen hrvatskog novca jednako vrijedan kao sredstvo plaćanja i ovakve, za kupce ponižavajuće, situacije odraz su loše poslovne politike.
"Trgovac nije imao nikakav razlog dječakov novac ne prihvatiti ili prihvatiti ga na tako neprimjeren način. Riječ je o lošoj poslovnoj praksi, koja u konačnici može imati štetan učinak na poslovanje tvrtke. To kako se trgovac ponaša u izravnom kontaktu s kupcima ogledalo je svake trgovačke tvrtke. U propisima nema stavke koja bi regulirala ovakvo ponašanje zaposlenika trgovine, no tu je mogućnost obraćanja vlasniku ili upravi poslovnog subjekta dopisom u kojemu se situacija objašnjava te kojim se traži isprika. Sigurna sam da bi u ovome slučaju poslodavac reagirao jer ovakvo ponašanje prema kupcima nije reprezentativno", kaže Tanja Popović Filipović iz CEIP-a.
Iz CEIP-a ističu kako često primaju pritužbe građana zbog obezvrjeđivanja njihova novca od trgovaca. “Osječani svakodnevno imaju problem jer im na blagajnama čak i odbijaju primiti sitan novac ili ga se prima, kao u ovoj priči, uz omalovažavanje, čak i na blagajnama većih trgovačkih centara. Što je apsolutno neprihvatiljivo! Tu bih napomenula i kako smo primijetili da ovakav tip diskrimnacije najčešće doživljaju osobe koje trgovci prema vanjštini - odjeći, obući, frizuri - doživljavaju kao ‘nižu klasu’.
"Ukoliko je osoba ugodne vanjštine i odaje dojam visoke plaćevne moći i društvenog statusa, s primanjem sitnog novca nema problema”, kaže Popović Filipović.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.